Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Tommy HBV 1 |
10 Mar 2013, 22:40
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Hej Lars.
Med den tackten som du har så får vi kanske se skapelsen på årsmötet? Annars så är våran plan att åka upp till dina trakter i sommar. Har en kompis i Tännäs som jag skall till och fiska. och kanske då ett studiebesök på platsen? Tommy HBV 1 |
Lars och Elisabet HBV 251 |
11 Mar 2013, 21:38
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Hej Tommy!
Roligt att du "tittade in". Njae, tror inte att jag har nån chans eftersom det blir ca 4 veckors avbrott från nästa tisdag. Ska operera vänster knä, iofs "bara" en titthålsgrej, men knät blir rejält stelt i minst 2 veckor och sedan vill jag va lite försiktigt. Blev ju jättebra i höger knä efter att dom va in där och rotade Ge mig lite försprång så kan jag nog fixa lite fiske i strömmande vatten alldeles utefter en väg Ni är väldigt välkomna. I dag har det inte blivit mkt gjort, bara en massa mätande och funderande. Gjorde en tankevurpa när jag beställde L-profilerna så jag har beställt 2 till med något större mått. Med detta drar jag mig tillbaka -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
12 Mar 2013, 21:58
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Blev inget i kväll.... snödrev hela dagen gav en kvällstur med Atos, inte helt fel det heller... men inte som att umgås med Fröken
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
13 Mar 2013, 22:58
|
Har ägnat nån timme åt arkeologiska mätningar av ett f.d. karossfäste. Man kan skönja konturerna så det blir nog en hel del fantasi och gissande när det ska återskapas!!
Gonatt Bussvänner, varhelst ni är -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
14 Mar 2013, 22:09
|
Kom på att jag hade ju detaljen, eller ska vi säga, det som en gång var en detalj, i bildande form
Detta fäste sitter som synes svetsat på rambalken och för att kunna komma vidare med L-profilerna måste detta bort. Nåja, nog många timmar så ska väl detta kunna lösa sig med Synpunkter etc mottages tacksamt. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
15 Mar 2013, 11:15
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Hmm, synpunkter....
Det skulle vara att du faktiskt "mörkar" arbetet på Lilla Frökens nedre regioner... Du bygger ju för tusan en helt ny ram och borde få nå´t pris eller så kan jag tycka. Jag stjäl det underbara uttryck som min dotter använde en gång i tiden när hon var liten: Du är en "hjälpte"! |
15 Mar 2013, 21:57
|
Hasse! Det ordet borde din dotter ha ett STORT pris för!! Det är absolut i klass med "bildning" m.fl.
Nu blir det lite stillestånd på fronten för faktisk handpåläggning ett tag men (h)järntrusten kommer att arbeta hårt med planering etc Nu ska jag öva mig i att vara social med Kär Vän på besök! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
16 Mar 2013, 12:48
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Kan bara hålla med, en grym kombination av två ord
Sociala övningar är nog bra, kan det inte utföras i samklang med nödvändiga operationer av LF? |
16 Mar 2013, 18:40
|
Tyvärr!!! Har fått pysselförbud... fast å andra sidan, när nu kär vän äntligen tagit sig hit så får man väl bjuda till lite
Det har iaf blivit en tur ut och tittat på Grottan, interiört samt en visning av Dutchy! Oj va jag blev åksugen... Sen väntar jag på de nya plåtarna... så egentligen är det bara bra att få lite relax med m.m. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
19 Mar 2013, 20:12
|
Åter efter dagens lilla studiebesök i Led-verkstan
Allt väl och förutom att jag har små händer känns det som jag har lite lite fattningsförmåga med ....eller som Nalle Puh påstås ha uttryckt det: "...grått ludd i huvudet!" Gonatt Bussvänner, vars ni än råks på å va. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
21 Mar 2013, 20:23
|
Dom 2 saknade plåtarna levererades hem hit alldeles nyss
Å jag som inte får/kan gå ut o svetsa fast dom Kan bara sitta här o tomglo , hacka på datorn och dricka så att jag inte blir alltför grinig -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
23 Mar 2013, 13:00
|
Asch...ibland är livet bra irriterande att man ska få "klappar" precis när man inte kan göra nåt
Sitta å tomglo känns som en av de mest underskattade sporterna som finns, det kräver sin man/kvinna Cheer up kompis, bättre tider kommer, snart får vi åka buss |
23 Mar 2013, 13:16
|
Ja äre int likt se så säj!!
Jag lär ju bli världsmästare i "Tomglo" innan detta är klart fast egentligen är jag ju glad för tingens nuvarande tillstånd för det är ju meningen att knäna ska funka bättre efter detta Så, jag "cheerar up" samt följer den gamla devisen: "Le o var glad , ty det kunde ha varit sämre". Ler för mej själv och hoppas på att det inte BLIR sämre Nä, dags för Blocket för femtielfte gången i dag.... -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Tom HBV168 |
23 Mar 2013, 16:10
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Nä, dags för Blocket för femtielfte gången i dag.... Ajaj, Blocket är ett farligt ställe för plånboken! Man kan hitta allt möjligt onödigt... -------------------- |
23 Mar 2013, 20:59
|
Ja HUVVA man hittar bussar och utrustning och traktorer och en hel drös med bråte som man inte vissteatt man var tvungen att ha
Vilken tur att det är flera dagar till lön -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 23rd November 2024 - 21:05 |
Designed from: |