Akut eller inte?, Tryckluft.. |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Akut eller inte?, Tryckluft.. |
Oscar HBV 319 |
29 Apr 2014, 18:57
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 |
Det här är väl inte så bra när det kommer från primärtanken? (se bild) Hur lätt är det att själv renovera kompressorn? jag är inte helt tappad efter en vagn, men saknar verkstadshandböcker...
|
Tommy HBV 1 |
29 Apr 2014, 22:49
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Ta kontakt med Janne HBV 22 han har böcker på skiva (DVD)
Och det kvittar om det är Volvo eller Scania Kompressorn är i stort sett lika om det inte är Volvos tvåstegs kompressor. Det Janne har är nog mest Volvo men han kan fixa även till Scania. Om du är med i HBV så ser du detta i Forumet på dom medlemslåsta sidorna. Tommy HBV 1 |
Oscar HBV 319 |
1 May 2014, 09:54
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 |
Ta kontakt med Janne HBV 22 han har böcker på skiva (DVD) Och det kvittar om det är Volvo eller Scania Kompressorn är i stort sett lika om det inte är Volvos tvåstegs kompressor. Det Janne har är nog mest Volvo men han kan fixa även till Scania. Om du är med i HBV så ser du detta i Forumet på dom medlemslåsta sidorna. Tommy HBV 1 Tack! ska kontakta Janne. Jag är ännu inte "fullvärdig" medlem, så jag har väl inte tillgång till de låsta sidorna.. Mvh /Oscar |
Tom HBV168 |
3 May 2014, 00:28
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Tack! ska kontakta Janne. Jag är ännu inte "fullvärdig" medlem, så jag har väl inte tillgång till de låsta sidorna.. Mvh /Oscar När du har betalt medlemsavgiften så får du tillgång till alla avdelningar i forumet och hemsidan. Med "fullvärdig" menas bara att man har rösträtt på årsmötena. För detta krävs det att man varit med på minst två träffar samt att man har ett fordon som uppfyller kraven - detta för att vi ska vara ett enda stort "kompisgäng" där man åtminstone känner några i klubben. Personligen tycker jag att det är ett bra sätt... Vad gäller din kompressor så har jag dessvärre inga tips mer än de du fått av Tommy redan! -------------------- |
Oscar HBV 319 |
3 May 2014, 12:55
|
Tack! ska kontakta Janne. Jag är ännu inte "fullvärdig" medlem, så jag har väl inte tillgång till de låsta sidorna.. Mvh /Oscar När du har betalt medlemsavgiften så får du tillgång till alla avdelningar i forumet och hemsidan. Med "fullvärdig" menas bara att man har rösträtt på årsmötena. För detta krävs det att man varit med på minst två träffar samt att man har ett fordon som uppfyller kraven - detta för att vi ska vara ett enda stort "kompisgäng" där man åtminstone känner några i klubben. Personligen tycker jag att det är ett bra sätt... Vad gäller din kompressor så har jag dessvärre inga tips mer än de du fått av Tommy redan! Aha! då har jag fattat fel, klart jag vill vara medlem, ska betala in medlemsavgift pronto! :-) Tack för klargörande! |
Tom HBV168 |
6 May 2014, 00:37
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Aha! då har jag fattat fel, klart jag vill vara medlem, ska betala in medlemsavgift pronto! :-) Tack för klargörande! Du är så välkommen så! När jag blev medlem tyckte jag att kriterierna för medlemskap lät lite "ouppnåeliga", trodde att man mer eller mindre var tvungen att redan ha ett gäng kompisar i klubben för att komma in. Det är så vitt jag vet omskrivet nu, men kravet om två träffar och givetvis ett fordon som uppfyller kraven (en ombyggd buss helt enkelt) kvarstår för att få rösträtt på årsmötet. Ganska rimliga krav med andra ord Det viktigaste för klubben är inte medlemskvantitet utan kvalitet. Det finns ju inte SÅ många bussgalningar i vårt avlånga land, men vi som finns håller ihop i klubben som ett enda stort kompisgäng! Som sagt, välkommen till klubben! -------------------- |
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 10:30 |
Designed from: |