Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Hasse HBV 253 |
16 Oct 2014, 23:59
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Snyggt jobbat
Det ska bli spännande att se hur det blir efter isoleringsattacken. Nu blir det snarkofagen för mig med Tjo! |
Lars och Elisabet HBV 251 |
17 Oct 2014, 22:05
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Tack Hasse
I dag blev det inget gjort. Fick inre tjänst för att tackla ett hårddisk-haveri i min kära Ångdator. Tackolov kan vår IT-guru klara biffen, men jag måste nu köra på en sån knätopp och det funkar inte så bra.. mina fingrarr ryms inte riktigt på tangenterna... I morron älgjakt så nu är det lopplådan som kallar -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
19 Oct 2014, 21:04
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Kamrater!
I går fortsatte letandet efter digital intelligens i min Ångdator. I skrivande stund har den till fullo återhämtat sig från den IT-voodoo som krävdes. Nu sitter jag här med nosen full av sågspån o annat snafs och öronen fulla med u-båtsjakt, övergrepp inom vården och annan samhällsinformation som radion matat mej med under dagen. Om jag inte är alldeles ute och cyklar borde jag nu vara klar med regling etc och skulle i teorin kunna ringa till "skummisen" men jag finner för gott att inte ropa hej förrän jag blivit säker. Dock ser det ikväll, efter avslutat id, ut på följande vis: Jag har till och med kommit ihåg att göra lådorna för bakljusen Det blev även en specialare där röktuten ska ut genom taket Kaminen har jag inte hämtat än, men det är ju inte riktigt dags för den än Nu kallar matlådan och snarkofagen. Blir en härlig tur till jobbet i morron, tjock isbark täcker vägen!!! så det blir att vara på hal is och ha de glatt, men det är bättre än att gå i lera o sörja G´natt HB-vänner, vars ni än tänkt vara -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
19 Oct 2014, 22:20
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Glädjefylld läsning som ger fog för att du är fullkomligt galen...
i att få ordning på Lilla Fröken. Ser förbaskat bra ut som alltid när du gör nåt. |
19 Oct 2014, 22:35
|
Hehe, med smicker kommer du långt!!!
Tack Hasse!! Sånna här kommentarer ger ny energi åt galenskapen så man orkar fortsätta. Liten uppdatering: Har nyss snackat med "skummisen" och nästa vecka blir det troligen av.... Vi ska höras av på söndag! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Kenneth HBV 273 |
21 Oct 2014, 02:01
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 |
Mycket trevlig läsning,du gör ett fantastiskt jobb, kämpa vidare
-------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
21 Oct 2014, 21:56
|
Tackar!
Jag har varit in o kikat på ditt bygge och där fanns mycket intressant Lycka till med fortsättningen I kväll har jag haft en lite underlig upplevelse Jag hade inget att väsnas med inget banka o slå i min vrå, inget bända o bryta, inget styggliv Endast ett milt susande av en liten aerotemper, dammsugaren och det säregna ljudet när man drar ut maskeringstejp. Jag har nämligen påbörjat att tejpa alla reglar på den ytan som panelskivorna ska sitta. Detta för att jag enklare ska finna åt "nivån" igen under arbetet med att ta bort överflödigt skum. Låter skumt de där men det visar sig bara bildningen låter sig göras. Nu är det dags igen, G´natt HB-vänner vars ni än ä på väg -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
22 Oct 2014, 22:05
|
Mycke tejp går de åt!!!!! Men det ska väl "betala sej" sen när jag ska forma skummet efteråt.
Det blev inte så lång stund i dag. Har packat bilen i kväll för att i morron drar vi till Sonja HBV 133 i Vikarbyn direkt efter jobbet. Även om det blir en "arbetshelg" så ska det bli gott att ta en tur Tyvärr spår man att vi kommer att köra över Orsa Finnmark i ett eländesväder med hård vind o snö. Nåväl, det blir att dra i spaken o driva med alla och se till att tanken är full. G´natt o Trevlig Helg HB-vänner -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
26 Oct 2014, 20:54
|
Så var vi då tillbaka från vår expedition till de södra provinserna och en kalashelg i Vikarbyn. God mat, lite pyssel och mycke surr vid köksbordet. Tack Sonja!!!
Resan gick bra och vi kom hem med alla panelskivorna (43st)som ska monteras på insidan av LF Bildning utlovas. På hemvägen stötte vi ihop med Hasse HBV 253, bl.a på Våffelhuset i Överhogdal. KUL Nu, kvällskvist samt matdosepackning. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Sonja HBV 133 |
27 Oct 2014, 19:49
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 298 Registrerad: 19-March 07 Medlemsnummer: 318 |
Så var vi då tillbaka från vår expedition till de södra provinserna och en kalashelg i Vikarbyn. God mat, lite pyssel och mycke surr vid köksbordet. Tack Sonja!!! Resan gick bra och vi kom hem med alla panelskivorna (43st)som ska monteras på insidan av LF Bildning utlovas. På hemvägen stötte vi ihop med Hasse HBV 253, bl.a på Våffelhuset i Överhogdal. KUL Nu, kvällskvist samt matdosepackning. Tack Lars och Elisabeth för en härlig helg med all den ovärderliga hjälp jag fick och för ert uppfriskande sällskap. Det är så befriande att kunna samlas runt köksbordet flera kvällar i rad och bara vara sig själv med er och dryck o mat o prat. Det har vi inte gjort för sista gången. Sonja HBV133 -------------------- Ha en dag som ni vill ha den .
Sonja + Kajsa + Gussi HBV 133 |
27 Oct 2014, 21:48
|
Nepp, detta ska vi göra om MÅNGA gånger
Lilla Fröken hälsar o tackar för delarna edit. Kvällen avverkades med ett antal meter maskeringstejp..... har nu förbrukat cirka 120 meter -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
28 Oct 2014, 22:08
|
PÃ¥ bussfronten intet nytt.
Kom hem så sent Nu ere matdosa o sova.. G´natt HB-vänner vars ni än ha hamna -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
29 Oct 2014, 23:19
|
Generalmönstringen avklarad
Det var gott att få sitta vid köksbordet och snacka buss och annat. Tack Hasse för besöket och hjälpen med att kånka in LFs blivande vägg o takbeklädnad. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
30 Oct 2014, 21:57
|
Så har jag äntligen fått till lite bildning:
Först en närbild på högen med de tjusiga skivorna som ska skruvas på väggar o tak i bodelen. Sen var jag och hämtade kaminen som jag fann för ett tag sedan. För att vara till för att värma upp med är den väldigt cool Det blev lite gjort i kväll med så snart har jag tejpat färdigt. Nu ska pannan få mer ved o sen blir det dags att dra sig till kojs. G´natt HB-vänner även om ni inte är på väg nån särskild stans -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
1 Nov 2014, 20:52
|
Skitväder ute men jag o LF är inne
Nu har jag tejpat färdigt och byggt takpluppen med kallrasskydd o anslutning till köksfläkten. Tog den befintliga och modifierade den till att släppa ut horisontellt istället för rakt upp. Ursprunget efter tigersågsmassakern Kallrasskydd Åsså en plåthuv. Tur att den kommer att sitta högt, den blev inte det bästa jag gjort i plåt På plats! I morron ska slanganslutningen kopplas på Nu ska jag fika sen blir det kväller Gonatt HB-vänner hur ni än ha hamna -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 24th November 2024 - 14:03 |
Designed from: |