Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Svea HBV77 |
6 Nov 2014, 19:15
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 |
Vi körde våra spår för golvvärmen i markisoleringsskivorna med en böjd lite kraftigare ståltråd kopplad till ett batteri. Funkade suveränt. Kan tänka mig att skummet är någon form av plast, eller?
Lycka till hur du nu än gör. Har ni fått nå lappmögel än? Kom lite flingor här idag. Huvva Må got och hälsa Elisabeth. //Sussie |
Tommy HBV 1 |
6 Nov 2014, 21:36
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
HÃ¥ller med Kenneth.
Ta en bandslip. Men ta ett lite grövre slip papper så avverkar det mera.(och inte lägger igen papperet så fort) Har du tillgång till en laser flykt så använd den så ser du vart du skall slipa. Använd bandslip med utsug då ser du vad du gör. Tommy HBV 1 |
Kurre o Tina HBV 166 |
6 Nov 2014, 22:05
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
hoi
Jag körde mina spår direkt i frigoliten,med hjälp av en överhandsfräs,samt en damsugare med en sån här extra grovsopphink i mellan å de gick kalas bra Med vänlig hälsning Kurre |
Börje HBV216 |
7 Nov 2014, 17:53
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 |
Idag sa det â€KLONK†i Börjes brevlÃ¥da!
------------------------------------------ Nu kan ni alla rulla er i er egen avundsjuka för idag kom den. Jag behöver inte längre fundera pÃ¥ hur lÃ¥ngt pensionen skall räcka, det är bara att sitta ner och vänta pÃ¥ värdeökningen. Idag kom tjejen som kör postdiligensen körande med en speciell iver och stannade upp vid brevlÃ¥dan med en bredsladd – klonk i brevlÃ¥dan. Hela atmosfären var laddad och jag sprang ut (händer inte ofta) för att kolla den märkvärdiga leveransen. Nervöst tar jag upp försändelsen och läser avsändaren:. Axhandle Ridge Coach Division, Strömsund - Fritt översatt, Bussdivisionen i Yxskaftkälen, Strömsund. Som ni säkert minns sÃ¥ hade vi nedanstÃ¥ende inlägg i den här trÃ¥den för en tid sedan: ************************************************************ [quote name='Lars och Elisabet HBV 251' date=' 7 Oct 2014, 20:53 ' post='18347'] Som synes har jag fortsatt att leka med hÃ¥lsÃ¥gen.... och de fina smÃ¥ brickorna som blir till kanske man skulle ta och putsa till och sälja som souvenirer av Lilla Fröken Jag menar, kan man sälja smÃ¥ kolbitar frÃ¥n Titanic, sÃ¥ varför inte plÃ¥tbitar frÃ¥n Lilla Fröken Gonatt HB-vänner, vars ni än är [/quote] ************************************************************ Det är klart att man ställer sig i kön för att köpa en â€bricka†frÃ¥n denna framtida celebritet. Kommer helt säkert att bli en värdefull investering i framtiden! Vi ses Börje [/quote] ************************************************************ [quote name='Hasse HBV 253' date=' 14 Oct 2014, 10:00 ' post='18371'] Vad kostar en bricka?? Hasse [/quote] ************************************************************ [quote name='Lars och Elisabet HBV 251' date=' 14 Oct 2014, 20:48 ' post='18374'] Brickorna blir dyra, men finansdepartementet har inte satt priset än. Har dock noterat din intresseanmälan Börje fÃ¥r nummer 1 och du har nu nummer 2 i serien. Gonatt HB-vänner, vars ni än är [/quote] ************************************************************ Och nu har den alltsÃ¥ kommit, den Ã¥trÃ¥värda brickan som gör att jag har en del av â€Lilla Fröken†i min hand! Brickan är numrerad med â€LF 1†och äkthetsintyg är bifogat sÃ¥ det är ingen bluff! Jag kan när jag sitter pÃ¥ hemmet säga att jag var med i supportergruppen när LF skapades – och min bricka är beviset! Tack Lars, jag skall vÃ¥rda brickan ömt och inväntar fakturan. Vi har ju aldrig diskuterat priset men ibland gÃ¥r man pÃ¥ magkänslan och skall bara ha! Vi ses Börje PS Det mÃ¥ste väl finnas en bra story till ortnamnet Yxskaftkälen? |
Kenneth HBV 273 |
7 Nov 2014, 20:28
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 |
Hahaha... underbart, jag är avis...tänk om man hade en sån fin bricka!!!!
-------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
Lars och Elisabet HBV 251 |
7 Nov 2014, 21:27
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Kenneth, Skynda o bestäm dej får du nummer 4
Sussie o Åke, Snön har kommit......och smält bort några gånger. Materialet i skummet är polyuretan. Ungefär som fogskum fast mer kompakt och detta är 2-komponent. Börje, Jag gläder mig åt din uppskattning Nu ska jag lura på fortsättningen Gonatt HB-vänner, så småningom Hoppsan, glömde Storyn bakom namnet Yxskaftkälen. En "käl" är en långsträckt höjd/åsrygg. Just denna var flyttväg på sommaren o hösten när man skulle till fjällbetet. Man upptäckte att det var ypperlig björk här för yxskaft-tillverkning. Eftersom det alltid "drar" här blev björken "tjurväxt" och pga det karga klimatet senvuxen/tätvuxen och därför bra ämnen för yxskaft. Detta är den förklaring som jag fick höra när vi flyttade hit. Så. nu stänger jag frågelådan för denna gång -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Kenneth HBV 273 |
7 Nov 2014, 22:23
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 |
Taget, vill ha nr.4 tack
-------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
7 Nov 2014, 22:59
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Fint serru! 4an är din
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
8 Nov 2014, 22:51
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Jag snodde åt mig 2:an
Avhämtad personligen, det ni!! |
9 Nov 2014, 20:18
|
Garaget nästan urstädat men så hamnade jag i en drös med inkastade effekter från LF.
Tänk, om 5 dagar är det 30 år och 1 månad sedan nån skrev detta när LF blev hus på hjul:chock (det står: "inte fastspikad kl 17:10 Söndagen den 14-10 -84" ) I övrigt passade jag på att dissekera destinationsrullen. Den har liksom hoppat ur spår och samtidigt passade jag på att kolla om det fanns plats för en till destination, Yxskaftkälen!! Vi måste ju kunna visa när vi är på väg hem och det fanns det så nu ska jag försöka fixa rätt typsnitt etc Själva växeln är ett litet konstverk, skiftar håll genom att den stående axeln (som ligger på bilden) klättrar på skruvkuggen!! Så, dags att packa en matdosa och bereda sig på en god natts sömn Gonatt HB-vänner, var ni än har tänkt er -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
10 Nov 2014, 21:59
|
Kvällen i dag fortsatte med nästan full rulle
28 destinationer på rullen och snart blir det 29!! Har hittat nåt som liknar rätt typsnitt så nu ska jag "bara" försöka knåpa ihop en matris å sen blir de måla av!! Återkommer med bildande bevis eller så... Gonatt HB-vänner hur ni än ser på saken -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
10 Nov 2014, 23:26
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Hmm...grunnar på vad det sak stå på den Kanske Tyresö...eller Hammarö...
|
10 Nov 2014, 23:28
|
Paradise!
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Roger HBV341 |
11 Nov 2014, 17:50
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 96 Registrerad: 15-September 14 Medlemsnummer: 4346 |
Kvällen i dag fortsatte med nästan full rulle 28 destinationer på rullen och snart blir det 29!! Har hittat nåt som liknar rätt typsnitt så nu ska jag "bara" försöka knåpa ihop en matris å sen blir de måla av!! Återkommer med bildande bevis eller så... Gonatt HB-vänner hur ni än ser på saken Mockfjärd - Dalarna är ju där jag bor |
Kenneth HBV 273 |
11 Nov 2014, 19:51
|
Kvällen i dag fortsatte med nästan full rulle 28 destinationer på rullen och snart blir det 29!! Har hittat nåt som liknar rätt typsnitt så nu ska jag "bara" försöka knåpa ihop en matris å sen blir de måla av!! Återkommer med bildande bevis eller så... Gonatt HB-vänner hur ni än ser på saken -------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
Lo-Fi version | Tid: 24th November 2024 - 19:52 |
Designed from: |