Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Göran HBV 222 |
11 Nov 2014, 22:19
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 158 Registrerad: 18-March 10 Medlemsnummer: 1191 |
|
Lars och Elisabet HBV 251 |
12 Nov 2014, 23:29
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Roger, den som byggde om LF till husbuss bodde i Mockfjärd
Göran, tyvärr räcker inte rullen till mer än 3-4 fler platser så jag måste ransonera.... troligen kommer "Grycksbo" att läggas till, där bodde LF i sina yngre dar. Det finns bilder i färg på henne från den tiden i en bok som heter Buss i Dalom av en Lars Burman I kväll hann jag pyssla lite med bokstäver. Hade ju en tanke för lääääänge sedan att göra en skylt på huset som påminde om en järnvägsstation, typsnittet funkade!! så med hjälp av en kopiator gjorde jag en förstoring Sen fortsatte jag att märka upp var bokstäverna ska hamna, måste ju maskera dom och spruta svartfärg "runt om" annars kan det inte lysa genom texten!! Jag klistrade upp på lite styvare kartong, gammal arkivbox var helt perfekt Nu återstår bara att klura ut hur jag ska få bokstäverna att sitta fast och INTE läcka färg. Men det tar jag i morron. Nu är det slö och slapp som gäller Så småningom, Gonatt HB-vänner var ni än har hamnat -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
13 Nov 2014, 20:54
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Dagens motto blev: "Gör om och gör rätt" eller "Maskeringstejp" om man så vill
Tog vanlig masktejp, klistrade den på en skärbräda av plastic och ritade av bokstäverna samt skar ut och klistrade på väven. Sen när allt var på plats maskade jag av en lagom stor bit och sprayade en halvmatt svart färg. Det såg mörkt ut ett tag men så ljusnade det betydligt Jag har vevat duken fram och tillbaks mellan ändlägena några gånger och försökt spänna den och det känns som jag fått till det hyfsat iaf I skrivande stund ligger det hela inpackat och undanstoppat tills det är dags att montera tillbaks aggremanget Så, Gokväll HB-vänner, var ni än tar vägen -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
14 Nov 2014, 01:27
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Snyggt jobbat! Du e bra klurig du ;-)
|
Kenneth HBV 273 |
14 Nov 2014, 15:56
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 |
Stiligt Trevlig helg
-------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
14 Nov 2014, 19:23
|
Jag tackar o bugar å det grövsta samt önskar den samlade bussförsamlingen en ytterst trevlig helg!
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
14 Nov 2014, 22:44
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Backar och stockar :-)
Önskar så klart med detsamma! Tjo! |
Sonja HBV 133 |
15 Nov 2014, 19:09
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 298 Registrerad: 19-March 07 Medlemsnummer: 318 |
Jag tackar o bugar å det grövsta samt önskar den samlade bussförsamlingen en ytterst trevlig helg! Och jag - busslösa Sonja önskar detsamma. -------------------- Ha en dag som ni vill ha den .
Sonja + Kajsa + Gussi HBV 133 |
15 Nov 2014, 21:29
|
Alldeles busslös är du ju inte, du har ju en minibuss!!!! och om allt går som det ska blir den ju snart husbuss, om än liten
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
17 Nov 2014, 22:09
|
Jaha, här sitter man John Lee Hooker sjunger om "a little countrytown", Tupelo.
Hittills har det inte hänt nåt ute i LF. Det kom en drös annat i vägen Kom på att det såg så ödsligt ut i tråden så jag hackar väl ner en rad eller 2 iaf JO, det har hänt en grej En god vän ska kolla efter 4 fälgar för slanglösa däck. Det sitter ju sånna radialer fram och bakdäcken har faktiskt sett bättre dagar!! Känns bra Nu ere sisådär snart Gonatt, så, HB-vänner, vars ni än är på väg, Kör fint o sov gott -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Tommy HBV 1 |
17 Nov 2014, 23:12
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Lars
Du skulle ju kunna ha haft hand om gamla Smoke rings som Leif Smoke rings Andersson hade för ett antal år sen. Var inte hans kommentar att han satt på 6 avenyn etc. men han satt i själva verket i Malmö? Kommer ihåg hans lugna och avslappnade röst. Så är även du Lars Sista inlägget innan dags för bingen. Helt otroligt att du bara orkar. Tommy HBV 1 |
Kenneth HBV 273 |
18 Nov 2014, 10:34
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 |
De e bra att nån håller trådarna igång...
Kämpa vidare -------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
18 Nov 2014, 18:55
|
"Good evening Musiclovers!" Så lät det alltid natten mellan lördag o söndag i slutet på 70-talet.
Innan Leif rasslade igång med Swing and Sweet hade Kjell Alinge avhandlat annan musik i Cafe´Midnatt!! AHHHH sånna tider Först fick man alla nyheter från England av Kjell, sen fick man historisk tillbakablick av Leif!! Jag är så tacksam för alla era glada tillrop, dom är viktiga. Vad vore vårt gemensamma krafsklotter i forumet om ingen läste??? Med risk för att bli tjatig... Blues 101, helt otrolig blandning, just nu Joe Cocker med "You can leave your hat on". Om det kan kallas blues vet jag inte, dock är den byggd på en klassisk 12-takters blues. Cool låt!! Var ut och sa hej till LF. Inser att jag har 5 rejäla björkplank kvar från Yxskaftkälsbjörkarna. Månne jag ska yxa ihop ett bord!! NU, Gokväll HB-vänner, var ni än har parkerat -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
19 Nov 2014, 22:13
|
Tyvärr är arbetet med LF på sparlåga men jag kunde inte låta bli att krafsa ner lite i tråden iaf.
Slog iaf några lovar runt dieseltanken som står ute i kylan. Jag tror nästan att jag ska försöka modifiera originalkonsolerna och prova att klämma in den. 400 liter diesel istf 190 liter vore ju mums för Måns Men innan jag kan göra nåt sånt måste skittanken väck Gonatt HB-vänner, hur ni än har hamnat -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
22 Nov 2014, 22:10
|
I dag har jag haft lite LF-relaterat pyssel.
Ska försöka klämma in Herr Atos Traktor i tältet. Innan det är möjligt måste Herr Dutchy Magirus flyttas in och ut mot ena långväggen. För att ordna plats för det måste 2 pall med utrivna LF-pryttlar flyttas. Fortsätter i morron. Ingen bildning i dag men kanske i morron. Gokväll HB-vänner, vad ni än pysslar med -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 24th November 2024 - 18:55 |
Designed from: |