elproblem |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
elproblem |
Jeppe HBV 344 |
21 Oct 2013, 19:02
|
Newbie Grupp: HBV Medlem Inlägg: 7 Registrerad: 13-October 13 Medlemsnummer: 3910 |
Har en scania -87 fd bokbuss . nyligen flyttade jag bussen 50m dagen efter hade jag "tappat" bort all ström till bussen , batterierna fullladdade .hjälp var skall jag börja leta
|
*Jaska |
21 Oct 2013, 22:38
|
Advanced Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 34 Registrerad: 28-July 13 Medlemsnummer: 3548 |
Är den automatväxlad och inte satt ordentligt i neutralläge?
Klickar det högt och tydligt i huvudreläet när du slår på huvudströmmen? Om ja: kolla så att det är ström (24V) i den grova kabeln till startmotorn. Om ja: Prova att sätta en skruvmejsel hårt och bestämt på startmotoranslutningarna. Nu kommer det att gnistra lite och bussen hoppar igång. Dessa steg kommer att hjälpa dig i felsökningen. -------------------- Luleå. Det är hit man kommer när man kommer hem. Där gäddan slår i vassen.
Där klara bäckar porlar, och midnattssolen strålar ger liv. Där djupa skogars sus bara ibland överröstas av djurens lockrop. Där fåglarna kvittrar, och midsommarjäntorna fnittrar. Det är Lule... |
Jeppe HBV 344 |
22 Oct 2013, 13:29
|
Newbie Grupp: HBV Medlem Inlägg: 7 Registrerad: 13-October 13 Medlemsnummer: 3910 |
[size=1]
Är den automatväxlad och inte satt ordentligt i neutralläge? Klickar det högt och tydligt i huvudreläet när du slår på huvudströmmen? Om ja: kolla så att det är ström (24V) i den grova kabeln till startmotorn. Om ja: Prova att sätta en skruvmejsel hårt och bestämt på startmotoranslutningarna. Nu kommer det att gnistra lite och bussen hoppar igång. Dessa steg kommer att hjälpa dig i felsökningen. Nej det är inte en automatlåda.problemet, är att alla instrument är döda. |
Lo-Fi version | Tid: 1st November 2024 - 19:41 |
Designed from: |