Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Lars och Elisabet HBV 251 |
23 Nov 2012, 22:03
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Hej, Elisabet här!
Passar på att skriva nu när gubben är ute, jag har ju blivit bussänka Gubben umgås med Lilla Fröken igen och inte vet jag vad dom gör det gnekar och bankar och väsnas i största allmänhet och tigersågen, eller är det motorsågen, i synnerhet!! Tur att grannarna är van Kanske måste jag ut och spana De va motorsågen -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
23 Nov 2012, 23:18
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Snygg bild! Går utmärkt att ha som underlag till "Finn Fem Fel"!
|
Hasse HBV 253 |
24 Nov 2012, 11:45
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Oj
Gubben din ser mer vild än tam ut Elisabet, förstår om du blir lite orolig för vad han å Lilla Fröken pysslar med |
24 Nov 2012, 21:28
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
@Rickard:
Jag hittar inga fel!! @Hasse: Hjälper inte lite våld............. Lars -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
24 Nov 2012, 23:40
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
1. Hörseskydden från jula lr nåt... 2. Ska brillorna gälla som visir? 3. Svärdet, kör du kast med stor motorsåg? 4. Har du redan gett upp å ska ha ihjäl dig med avgaserna? ( ) 5. Och framför allt, man kan väl inte leka motorsågsmassakern med en buss!!!!!
|
25 Nov 2012, 20:42
|
Well, där fick jag allt svar på tal!
Lugn, allt e fejk... kunde bara inte motstå att ta en bild med motorsågen... Dagens övningar avslutades med att jag rullade ihop mattan och gjorde kväll Men innan dess rev jag ner allt då vi hittade en hel del fuktskador. Ska ju även byta balk i lastutrymmets botten och då blir det enkelt om "övergolvet" också är borta. Som synes blir det en hel del centimetrar till att husera på, närmare bestämt 2x14,5!! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
26 Nov 2012, 22:34
|
Kvällens verk!
Jag började med en 10tons domkraft. Sen slutade det såhär (de blev lite suddigt...) Nu börjar allvaret!! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
27 Nov 2012, 15:00
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Det där ser väl bra ut....men en värmedyna på bänken i aluminium kan ju va bra, blir så kallt om rumpen annars
Mycke jobb blir det, men hon kommer nog bli stilig när det är klart, kör på bara |
27 Nov 2012, 21:49
|
YES nu får jag vara messerschmitt, besserwisser eller vad det nu heter
De där är färskvattentanken i rostfritt men den åker ut tillsvidare.... blir ju bara i vägen Tyvärr blir det ingen pysselkväll eftesom jag blev kvar i vår övernattningshusvagn. Men i morron kväll ska jag pröva att hinna med en stund...beroende när vi kommer hem.... Ha de gott -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
1 Dec 2012, 21:08
|
Lördag kväll...
Att pyssla med Lilla fröken har hittills denna helg varit kylslaget Fredag var det storm och -8 grader. I morse visade mätarn -10 och det blåste lika ordentligt Dock har jag öppnat upp allt där jag måste lappa i lite ny plåt. Morgondagens stora pyssel blir att öppna lastrumsgolvet så att jag kan komma åt balkarna. Kröp under i dag för att kolla läget, och det ser väl inte allt för eländigt ut. Dock måste jag klura på om jag kan ta bort rören till bromsuttaget (Duomatic) som sitter vid draget. Det skulle underlätta om jag slapp sätta tillbaks det. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
2 Dec 2012, 19:17
|
Söndag eftermiddag och jag har gjort kväll tidigt
I dag var det ännu kallare, -16 grader men med varma kläder och fina handskar löser man även såna bekymmer. Nu är golvet i lastrummet borta och en första inspektion av balkarna ger att det blir mycke vinkelslip och svets .Tur att det är grova dimensioner så att man kan köra pinnsvetsen. Har även kommit fram till att jag kan ta bort Duomaticen och tillhörande rör utan att behöva sätta tillbaks det hela. Så... bara det blir något varmare så ska jag börja bygga och det känns bra... känns lite eländigt att bara riva. Har dock reparerat en sak!! Låskistan till vänster lastlucka. Den var "slut" så jag skulle bara titta lite och nu funkar den igen. Dock behövs nog en ny framgent... -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
3 Dec 2012, 23:50
|
Ser luftigt och fint ut, kul att det fortskrider trots kylpåslaget.
Du är en riktig kämpe du Inga traumatiska upplevelser efter den ganska brutala omställningen att gå från Mr Ugly till Lilla Fröken? |
4 Dec 2012, 21:23
|
Hej Hasse!! gott att "se dej".
Nädå, inget trauma, bara lyckligt fånflinande Jodå, allt damm bara försvinner utan större ansträngning och utan mekaniska ventilationslösningar. Jag tackar för komplimangen men måste medge att det var inte utan gruvarbete som jag masade mig ut på söndagmorgonen. Det var myggfritt i kvadrat!!! Dock hade det slutat blåsa Nu är det lite uppehåll för den årliga röjningen i garaget där är rester efter Magirusens fram och bakaxelpyssel kryper fram under allt annat junk man bara hystat in!! Nåväl, bara kylan slagit sej, eller helgen komit (vilket nu kommer först) börjar rostknackning av rambalkarna. Med lite tur behöver jag inte lägga på så mycket. Återkommer med bilder och beskrivning på rosttrollens härjningar på Lilla Frökens intimare delar. HA de gott -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
14 Dec 2012, 20:37
|
Jaha.. de va ju ett tag sedan jag hackade ner nåt här. Kanske enklast förklarat med att det inte hänt nåt särskilt!
Kylan slog sig inte.... snön började sakta falla ner och helgen gick åt till nåt annat.. vad denna helg kommer att innehålla är fortfarande fördolt Ha de gott -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
14 Dec 2012, 23:52
|
Lite lustigt, jag har inte skrivit något för att det händer fööör mycket hela tiden. Inte bara i bussvärlden utan även i övriga livet också.
Det är väl inte så att du "fryser ut" Lilla Fröken Gott att "se" dig iaf Nu är det sovdags, hej hej |
Lo-Fi version | Tid: 11th November 2024 - 14:47 |
Designed from: |