Radioantenn, Hur få bästa möjliga FM-radiomottagning? |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Radioantenn, Hur få bästa möjliga FM-radiomottagning? |
Göran HBV 222 |
23 Oct 2012, 22:13
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 158 Registrerad: 18-March 10 Medlemsnummer: 1191 |
Jag har tänkt byta ut min radioantenn på bussen till något bättre.
När jag kommer med bilen så har den mycket bättre mottagning av svaga stationer än vad jag har i bussen. Parkerar jag bilen bredvid bussen är skillnaden väldigt uppenbar. Stationer jag hör utan problem i bilen är knappt urskiljbara i bussen. Endast de starka sändarna hörs. I och med att det är gott om plats på bussen borde det gå att montera fler och/eller större antenner utan problem. Mottagningen i bussen borde vara betydligt bättre än i bilen! Men, hur gör man? Vad krävs för att få bästa möjliga FM-radiomottagning i bussen? |
*Mathias |
24 Oct 2012, 16:20
|
Gold Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 |
Jag har tänkt byta ut min radioantenn på bussen till något bättre. När jag kommer med bilen så har den mycket bättre mottagning av svaga stationer än vad jag har i bussen. Parkerar jag bilen bredvid bussen är skillnaden väldigt uppenbar. Stationer jag hör utan problem i bilen är knappt urskiljbara i bussen. Endast de starka sändarna hörs. I och med att det är gott om plats på bussen borde det gå att montera fler och/eller större antenner utan problem. Mottagningen i bussen borde vara betydligt bättre än i bilen! Men, hur gör man? Vad krävs för att få bästa möjliga FM-radiomottagning i bussen? Det är nästan alltid jorden som spökar. Se till att du får en ordentlig jord från antennen och att alla kontakter är ok... /Mathias |
Lo-Fi version | Tid: 1st November 2024 - 18:01 |
Designed from: |