Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> Kjøpt buss, trenger rÃ¥d og hjelp, Racingbuss
Tommy
inlägg 10 Apr 2006, 17:16
Inlägg #1


Oregistrerad









Heisann
Først av alt vil jeg si at dette er et flott forum..

Jeg har kjøpt min første buss, en Volvo B58-60.

Busen er åpnet bak slik at man får plass til en bil der, og den fremste delen er innredet med sengeplasser og diverse.

Utenpå er busesn veldig pen, lakker i sølv, takterasse, markise og telt på 60kv.

Inne planlegger jeg å gjøre en del på sikt.

her er fakta såvidt jeg vet
Ratt/rattstamme og førerstol er hentet fra en F12
2 seter bak førerstol kan kjøres ut i midten ved hjelp av en luftsylinder.
Sofagruppe som kan gjøres om til dobbeltseng, 2 gassbluss, gassdrevet kjøleskap, Eget rom for portapotti og en fremtidig dusjløsning,
2 doble køysenger på tvers helt bakkerst.

Innredningen begynner å bli litt slitt og fuktskader på panel og diverse, skal legge ut bilder av innredningen etterhvert...

Jeg har 12 volt til annlegget drives av et batteri på 225ah, dette batteriet lades av en lader som får strøm fra 24 volten, jeg her 2 doble kontakter i bussen for utak av 220V med strømforsyning utenfra. (planelgger en inverter)

Jeg trenger råd og vink for hva som bør forandres på og hvordan det bør gjøres..

her er noen bilder av bussen utvendig
user posted image
user posted image
Go to the top of the page
+Quote Post
Peo HBV 2
inlägg 10 Apr 2006, 19:21
Inlägg #2


Logdansare
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 874
Registrerad: 28-November 04
Från: V- Nysäter
Medlemsnummer: 10



Hallå där !!! yahoo.gif PARTY, PARTY!! toast.gif Inte behöver du ändra på den inte. Vilket partytält! Du får skriva lite mer vad du har för behov, hur många som skall åka och sova i den och hur länge du skall kunna stanna ute utan att besöka plats att ladda, fylla vatten och tömma tankar (om det finns några). Annars verkar den mycket trevlig i sig.
Lycka till med ombyggnaden!
Peo


--------------------
Busster
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
*George
inlägg 10 Apr 2006, 22:42
Inlägg #3


Gold Member
*****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 316
Registrerad: 21-November 04
Från: Göteborg
Medlemsnummer: 6



Snygg buss! Men jag skulle nog börja med att ta bort den där oerhört fula plåtburken på bakdelen av taket så att bussen får en snygg linje - om Du absolut inte har behov av att få in en stor bil där bak.
Tältet är ju en fantastisk tillgång - men det är stort!
12 V delen skulle jag nog skrota till förmån för genomgående 24 V i bussen när man inte har "landström" 240 V till förfogande. Att hålla reda på 3 strömstyrkor verkar lite knepigt.
Sedan håller jag fullständigt med Peo - vilka behov har Du? Hur många ska kunna sova, hur många ska kunna sitta och vart har Du tänkt att åka med bussen? Hur länge skall Du kunna vara ute utan "depåbesök"?

hejs/GB
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tommy
inlägg 10 Apr 2006, 23:28
Inlägg #4


Oregistrerad









Påbygget på taket er takterrassen, den er utrolig grei... og jeg kommer ikke til å ta den bort....

Jeg legger ut noen bilder etterpå fra innsiden...

12Volten brukes kun til annlegg og noen 12Volts sigarettenner uttak

Det står et stort annlegg i bussen (og dyrt).

Bussen er idag registrert for 6 personer og har 3 dobbeltsenger.

Jeg har en stor dieseltank på 600liter og en 200 liters vanntank.

Bussens brukes stort sett i Norge og Sverige, men en gang hvert år kjøres den langt, eks Ungaren, Italia, Østerrike osv...

trenger ikke være lenge i bussen av gangen, men det hender vi bare ligger i depoer hvor vi ikke har tilgang på strøm, dusj WC etc... men sjeldent lengre enn 3 dager.

Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 26th September 2024 - 19:32
Designed from: InfinityStyles.com
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience