Bussen, renoveringen av motorn |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Bussen, renoveringen av motorn |
Tommy HBV 1 |
6 Jun 2009, 22:56
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Hej Kurre.
Jag är inpomerad av din entusiasm av att få igång bussen. Jag hoppas verkligen att du får ut henne på vägen i sommar. Tommy HBV 1 |
Kurre o Tina HBV 166 |
8 Jun 2009, 00:54
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
Tack för de Tommy
vi får la se som sagt va de läckte lite här å där som jag håller på å åtgärdar just nu ,,sen en tank som läcker lite via ett hål,,men de sak snart vara fixat de med sen e det [Bara] resten kvar he he men vi kör vidare å ser hur de går Kurre |
Svea HBV77 |
8 Jun 2009, 09:26
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 |
Man får säga vad man vill, men ihärdig är du och gör ett ordentligt jobb. Kämpa på nu så vi kan komma ut på en tur i sommar
Svea är besiktad och klar, väntar på att Bamse ska köra upp bredvid //Sussie |
Kurre o Tina HBV 166 |
8 Jun 2009, 10:41
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
Tack för de Svea
för eller senare så ska de nog gå som de ska . men vi närmar oss sackta men säkert. Vi hoppas på att de ska bli lite åka i sommar ha de bra så länge nu ses kurre |
Kurre o Tina HBV 166 |
9 Jun 2009, 22:50
|
Jaha sagan fortsätter med Bamse
försökte å ställa spelet på kopplingen i dag å de gick åt de visade sej att axeln som kopplingen sitter på släpper efter när man trampar kopplingen i botten. så nu blir de å ta ner växel lådan för å kunna åtgärda de problemet så nå åka lär de inte bli av än på ett tag tyvär men vi kör vällan på så gött de går så får vi se var vi hamnar Kurre |
Helen HBV 177 |
16 Jun 2009, 15:40
|
Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 13 Registrerad: 20-February 08 Medlemsnummer: 578 |
Hallå där Kurre o Tina,Ja ni kämpar vidare,det går ju framåt iallafall även om det finns det som måste övervinnas,men du tycks ju ha kämpar glöden vid liv.Ja Wille och jag sålde iväg Drängen,men vi har nu köpt en -71 Mercedes o302 på 11 meter så nu matchar vi in lite bättre.Hoppas vi ses i sommar.Kämpa på och du vet att de är bara att slå en pingel om du behöver en hand.Mvh Hbv 177
|
Kurre o Tina HBV 166 |
17 Jun 2009, 00:04
|
Nä men tjenare på er va kul å höra av er
å buss har ni köpt med hör jag ,,inte illa hoppas den går bättre än min bamse , bara he he ja ni vet ju var jag håller till om ni blir sugna på fika just nu så e de lite knorrigt när man fick ta ner växel lådan men i kväll strax efter 21.00 så låg den där på backen i allefall få se om jag hitter på en sån däringa ringkil i mörrn ,så får jag plocka i hopp skiten igen men de e skönt endå jag slipper ju å meka motorn om man sägger som så den e ju färdig nu som dom däringa entusiasterna brukar sägga nu e de bara de lille kvar ha ha men vi traglar på så får vi se om de går å få åke lite i sommar eller inte ha de bra bägge 2 ses |
Svea HBV77 |
17 Jun 2009, 12:39
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 |
Ja men nu e det snart klart Kurre
Du ska se att innan vi e tbx från semestern så rullar Bamse. Då får vi ta en tur och njuta av busslivet. //Sussie |
Kurre o Tina HBV 166 |
17 Jun 2009, 23:23
|
Ja ha nästa del nu då.
nu är växel lådan fixad,polaren var så snäll å jorde en kryss kils ring till mej å nu sitter den på plats ,,kilen alltså men såga att de läckte olja ur de lille hålet i båtten på kåpan så jag fick plocka bort kopplingsplattan å svänghjulet,samt fjäder plattan å se på f-nn där va de tort puhhh så nu ska jag försöka å få tebacks alltihopa så får vi se. ha de bra alla Kurre |
Kurre o Tina HBV 166 |
20 Jun 2009, 15:04
|
tjirrio på er alla som följer denna tråden å en gla fortsättning på sömmarn
nu sitter växel lådan med 3 bult så nu e den på plats i allefall lite pul men de gick rätt så bra tack vare sentreringsdonet. så nu ska de skruvas rästen av lådan å kardan å stödlager. sen så ska väll själva drivlinan vara klar hoppas jag man får ta de som de kommer . v70 håller på å rasar i remarna så den får ja lämna in den 23 nu å de va ju int billigt de inte,så de blir nog fördröjt me bussen på grund av brist på pengar. men sånt e livet,,de vart ju int bättre av att tandläkaren samtidigt tyckte att nu va de dags å gå igenom garnityret. så man vet att man lever ekonomiskt sett men skam den som ger sej,,här ute hos mej står nu camelleonten åkså å hällsar på över helgen,å de e ju kul med lite besök nä får sluta å sitte här å gå vidare under bussen å meka igen ,ha de bra alla Kurre |
Svea HBV77 |
20 Jun 2009, 18:28
|
Heja Kurre. Nu närmar det sig.
Så roligt det ska bli när du får ta första provturen //Sussie |
Kurre o Tina HBV 166 |
21 Jun 2009, 01:25
|
jaaa du sussi om du bara visste va jag längtar efter denna första provtur he he
får väll ta en tur te enköping när jag kollar bromsarna he he ha de bra ses kurre |
Angelica & Peter HBV181 |
22 Jun 2009, 21:37
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 |
Hej Kurre,
Låter som om du fått slita en del men nu är det ju bara resten kvar. det är likadnat för vår del - tanken var att renovera motorn unde vintern så att allt var klart inför sommarens alla turer men vintrarna är ju för korta (eller om der är jag som satsat för lite tid). Nu är i alla fall moroten på plats i bussen och det är bara att skruva fast alla grejer och koppla ihop alla snören o slangar som hänger och dinglar - jädrar va mycket grejer det är -frågan är om det växt fram saker under vintern. vi får slita på så det blir något åka av till sommarn. (det är ju bara det att den behöver besiktigas innan vi fårdra iväg) Ha det Gott HBV 181/Peter |
Kurre o Tina HBV 166 |
24 Jun 2009, 00:12
|
Tjena Peter
Jasså du e åkså i den svängen ja de finns en massa pinaler i och runt omkring en bussmotor de vill jag lova he he men som sagt de va ju de där med besiktningen med vi ska väll prova en gång i år i allefall så vi får se hur många arbetsordrar man får skulle vi få ordning så kömmer vi förbi å morsar till ha de bra å kämpa på nu , så löser det sej nog ska du si Kurre |
Helen HBV 177 |
24 Jun 2009, 12:57
|
Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 13 Registrerad: 20-February 08 Medlemsnummer: 578 |
Hej igen ja nu verkar det som ,du är på G,Vi håller tummarna.Ja vi har fått några bakslag vi med ,Bromsservon har börjat att läcka,och hon tappar trycket på vänster sida,måste kolla upp och fixa det ,vi har fått avboka bes 3ggr nu.?! Men det är bara att jobba vidare,och behålla humöret upp.Lycka till nu ,hoppas ni slipper fler bakslag.Vi hörs.Hälsa Tina. ´Hej hopp, Helen`
|
Lo-Fi version | Tid: 28th November 2024 - 02:44 |
Designed from: |