Bussen, renoveringen av motorn |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Bussen, renoveringen av motorn |
Kurre o Tina HBV 166 |
25 Jun 2009, 02:07
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
hej på er igen
ja se där ja jag hör ni åkså fått lite mera å pysla med följetongenfortsätter satte i hopp kardan å allting ,när jag drog sissta bulten vid växel lådan så börja de svänghjulet , eller avlastaren vilket de nu kallas att vicka så de va bara å ta ner kardan igen för å utreda vad som förankom detta fenomen ,,muttern hade gängat upp sej på grund av en alldelles för lite bit på plåtbrikan som skulle fungera som stoppklack,, well brickan e inga problem å svetsa till å fixa ,men de blir värre å hitta en hyllsa te muttern storlek 52 de har man ju inte presis liggandes. så nu står den med kardan bortplockad igen ,känns som om de inte e meningen den ska besiktigas i år men jag får la ta tag i de hela i morgon å se vad jag kan göre nu sak de sövas så man orkar upp i mörrn igen å åka ut te eländet ha de bra alla Kurre |
Svea HBV77 |
25 Jun 2009, 15:39
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 |
Du Kurre, just nu så är det lite mer än synd om dig.
Nu måste det vända och hända något positivt snart. Klart du ska ut med bussen i sommar, om det så ska hinna bli vinter //Sussie |
Kurre o Tina HBV 166 |
29 Jun 2009, 11:18
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
Hej på er igen ni som följer tråden här
Nu är motorhuven på i bussen bamse första natten med en hopp plockad buss var ljuvlig nu e det lite annat som ska fixas men de närmar sej i allefall så nu känns det liiite bättre he he efter ett besök hos åke å sussi så kändes de bättre ,tänk va lite kaffe å buss snack kan pigga upp fick hem min solcell åkså så de ska bli kul lite senare å få till dom prylarna så har man gratis laddning från solen men just nu så e de så varmt så man får ta siessta mitt på dan å jobba lite mera på kvällen i stället he he tja de va några rader ha det nu så bra alla Kurre |
Kurre o Tina HBV 166 |
1 Jul 2009, 01:56
|
Ja ha nu då man fått på golvet runt motorn å den jättelika motorhuven:)
så var de dags å kika inunder längst bak där förra besiktningen hadde slagit ner på rostiga balkar å detta e vad man fick se samt detta samt lite till så de blir till å jaga lite järn å sätta igång med de nu men jag håller hellre på med detta än mekar motor just nu så arbetet fortsätter Kurre |
Kurre o Tina HBV 166 |
9 Jul 2009, 22:38
|
Hej på er alla i semestertiderna , hoppas ni har de görskönt
Här hemma så fortsätter arbetet med balk hua liga fick fram 2 v-järn nu 8*8 nästan 1cm tjockt å tungt som tusan va de . de e dom 2 svarta sakerna som ligger på bordet:) dom 2 v-järnen sitter nu under bussen fässtade i rambalkarna, ska skaffa mera järn så jag kan fästa resten längre bak med ,,sen va de de där med dragkroks fäste som dom förra ägarna jort om till ett ställ på baksidan bussen för ett reservdäck, som ni ser så ser de inte nå vidare ut . så jag måste fixa nya bitar å göra en nu å sätta därbak de går sakta men dock framåt tjaa de va väll de som hänt just nu ,,ja de förstås tror jag fått ordning på hydralstyrningen med så de inte läcker nå mera nu ,de va en pärs då de e så trångt vid pedalerna där de sitter längst ner på rattstången. är det någon som har verkstads bok eller nå papper på hur luft- vindrutetorkarna ser ut i genom skärning eller överhuvud taget nå info om hur dom e uppbygda så vore jag tacksam,mina har stannat helt å vill inte vara med så jag måste ge mej på dom å försöka å fixa dom ha de bra alla Kurre |
Kurre o Tina HBV 166 |
11 Jul 2009, 10:54
|
Tjing på er .
Man blir ju så sååå sååå förbålt sugen på å ut å åka när man hör alla andra som är ute å far land å rike runt nu plockade bort den högra torkarmotorn nu å upptäckte de sitter en metall pinne i den som ska hjälpa till å slå så den går från höger till vänster. å där hadde ju någon varit framme å fixat å donat så de har gått av i blocket på den så de blir å hitta nån annan som funkar ,eller så får jag sätta in 24 volts torkare. synd att de e så långt till en riktig buss skrot härifrån ska ut i dag å fortsätta med balken inunder där bak i dag ha de nu så skönt alla Kurre |
HÃ¥kan HBV 179 |
11 Jul 2009, 15:46
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 184 Registrerad: 16-January 08 Medlemsnummer: 533 |
går de inte med en från en skåpbil el lätt lastbil dom e väl lite kraftigare ibland
men men kämpa på håkan -------------------- håkan i sveriges trädgård....
|
Kurre o Tina HBV 166 |
12 Jul 2009, 21:40
|
Vi får se hur de blir Håkan
|
Kurre o Tina HBV 166 |
17 Jul 2009, 23:30
|
Hej på er alla igen
Jag hadde ju hoppats på att få bussen klar te semestern ..men semestern e nu så nu lägger jag ner klapp jakten å få den färdig på grund av andra orsaker så är det ekonomi kris här nu ,så nu får allt vänta ett tag . svetsade bå balken där bak i dag så nu sitter den där i allefall. nu ska de på en massa annat inunder så de blir stadga åt alla håll å kanter så de tror jag nog blir bra så småningom ha de bra alla Kurre |
Angelica & Peter HBV181 |
18 Jul 2009, 19:58
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 |
Hej Kurre,
När man ser vad du har fixat med så känns det plötsligt som om min egen operation med att byta lager och vevaxel är "lätt som en plätt". Hoppas ekonomin löser sig så att även du kommer ut på vägarna. Lycka till! HBV 181/Peter |
Kurre o Tina HBV 166 |
23 Jul 2009, 13:36
|
Hej igen på er alla
Trots ekonomin så kan man ju göra de som går med de man har så länge Tänkte slänga ut lite bilder infästningen i rambalken inte riktigt färdigsvetsad än. sen går den nya balken bakåt nder bussen. sen ska de ju vara ny plåt där bak med efter all infästning å förstärkning så sakta men säkert så går de ju framåt just nu så sitter plåten bara där för å hindra så de inte regnar in i skuffen,,måste fixa de sissta fin snikeriet innan den ska tätas å poppas dit sen ska de bytas dom järnen som sitter lite kors å tvärs under där bak så de blir stadga i hela underdelen. tja de va dom bilderna för denna gången, ha de bra alla som har sem eller som e hemma igen efter sem fick ett litet hjärnsläpp häromdagen å ringde till den lille gula bussen vi har i klubben Yellow nightrider måste sägga de e skit kul å se både webcameran å kartinfon när dom e ute å åker dom var presis vid insjön å clas olsson då ,så jag fick ett litet snack med dom å de va kul nä nog för denna gången ses nu Kurre |
Svea HBV77 |
14 Aug 2009, 13:22
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 |
Men Curre, nu får du skärpa dig. Vi har inte fått någon rapport om hur det går på länge nu.
Vad har du för dig? Är Bamse stoppad i malpåse? //Sussie |
Kurre o Tina HBV 166 |
16 Aug 2009, 20:31
|
Ja hej på er som följer detta elände
Nu ligger allting lågt å bara flyter med typ har ingen känsla för nånting just nu ,så i helgen va jag å grabben ute i bussen å låg över hela helgen,då sambon jobbade å jorde ingenting i stort sett ,, de va skönt de med lol vi får la se när de kan bli nån eventuell ändring på läget här de visar sej ha de bra alla Kurre |
Kurre o Tina HBV 166 |
16 Sep 2009, 06:48
|
Hej på er alla
Ja ha nu e halva underdelen där bak fixad de går sakta men dock framåt tar en bit då å då just nu ,snart så nalkas de ju tyvär bistra tider med kyla å jag bara hatar kyla fingrarna blir stela men men som sagt de kommer lite mera bilder så småningom på balkarna där bak ha de bra alla Kurre |
Svea HBV77 |
16 Sep 2009, 10:09
|
Det där med bistrare tider och kyla vill jag inte höra...Bingo, bingo..
Kämpa på Kurre. Vi väntar på dig ute på vägarna. //Sussie |
Lo-Fi version | Tid: 28th November 2024 - 02:25 |
Designed from: |