Bussen, renoveringen av motorn |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Bussen, renoveringen av motorn |
Kurre o Tina HBV 166 |
19 Sep 2009, 08:25
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
Hej på er alla
Nu e de liiite kallt å fuktigt på sen kvällarna ute brrrr. men jorde klart dom sissta balkarna i går på bussen där bak,så nu e dom klara äntligen( inte ett dugg roligt å svetsa under upp) man får ju en å annan liten sårskorpa efter allt de glödande som formligen bara sprutar ner när man svetsar på de sättet har några bilder ,men dom e tagna på kvällen ,men håll till godo upptäckte i samma veva att de så kallade extra golvet va juttet så de blir till å byta de med å de lär bli krångligt eftersom dom stadgat de övre golvet i de undre men men de går så sakta i allefall tack vare snälla vänner så fick jag tag i en gasbrännare å sätta i till vintern så man kanske kan få soppas mycke värme så man kan vara där i kylan men jag njuter redan nu fast jag inte åkt en meter ännu,,de e sååå skönt å sitta i bussen å fika å käka eller bara vara ,när de blåser småspik ute å de e 22 grader varmt inne ja ha ja ska se om jag kan hitta nå bättre reflektorer te lysena samt torkare till den under vintern nu lysena e ju dom som e runt 18cm stora å tydligen inte så lätta å hitta de finns tydligen glyckol för entrepenad maskiner å den e lika bra som den för personbilar,men ca 10kronor billigare så nu har man 20 liter glyckol står i baklukan ska blanda till detta snart å fylla upp bussen så de inte fryser sönder igen,de va ju detta som hadde hänt med den förra motorn som satt i den well de har inte hänt så mycke med bussen då de e en massa annat som måste fiksas åkså ,,men still står de inte de går framåt men sakta ha de bra alla ses Kurre |
Tommy HBV 1 |
19 Sep 2009, 09:47
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Kurre.
DU ÄR HELT OTROLIG Tommy HBV 1 |
Kurre o Tina HBV 166 |
19 Sep 2009, 19:45
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
Jasså tyck du de Tommy
vad har jag nu jort då ? Kurre |
Svea HBV77 |
20 Sep 2009, 17:32
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 |
Du ger inte upp, och det är fantastiskt
//Sussie |
Kurre o Tina HBV 166 |
20 Sep 2009, 21:41
|
nää ge upp kan jag ju inte göra,,då blir de ju alldrig nån busstur jöö
|
Kurre o Tina HBV 166 |
25 Sep 2009, 21:14
|
ja ha goa vänner sagan fortsätter.
nu e plåten klar där bak på bussen,ja minus färg då förstås he he å nu håller man på med de som var ruttet uj uj som ni ser så e de en attans massa å göre hua men de blir nog bra när de blir klart ,,då kan man vara säker på å inte tappa verktygs lådan efter vägen så att sägga he he de va väll allt för denna uppdateringen ha de bra alla Kurre |
Peeter HBV63 |
25 Sep 2009, 22:10
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 174 Registrerad: 3-December 04 Från: Märsta Medlemsnummer: 13 |
Strålkastarna som du söker efter ca 180 mm i diameter.
Kan det vara likadana som jag har på min buss? En bygel längst ned och tre pinnar bakåt från reflektorn // Peeter Hbv63:an -------------------- Tidigare misslyckanden är vägvisare till kommande framgångar.
|
Kurre o Tina HBV 166 |
26 Sep 2009, 07:54
|
tjena peter
ja om alla sjysteringar sitter där på sidan om glaset så e de samma de vill sägga sjystering för ljusbild sitter där på sidan av glaset Kurre |
Peeter HBV63 |
26 Sep 2009, 20:26
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 174 Registrerad: 3-December 04 Från: Märsta Medlemsnummer: 13 |
Hej Kurre
Har lagt ett e-mail till dej med mer detajer om var man kan hitta dessa strålkastare. // Peeter Hbv 63:an -------------------- Tidigare misslyckanden är vägvisare till kommande framgångar.
|
Kurre o Tina HBV 166 |
26 Sep 2009, 20:27
|
de tackar man för alldeles speciellt peter
kurre |
Peeter HBV63 |
26 Sep 2009, 20:43
|
Det var så lite så ...
Kan vi hjälpa varandra inom klubben så tycker jag att man ska göra det.. Nästa gång kanske det är jag som leter efter någon/några delar. // Peeter Hbv63 -------------------- Tidigare misslyckanden är vägvisare till kommande framgångar.
|
Angelica & Peter HBV181 |
27 Sep 2009, 12:36
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 |
Ja du Kurre,
Du har att pyssla med men det går ju framåt i alla fall. Själv renoverade jag ju motorn inför den här säsongen (den skar ju den kraken) och nu stundar att plocka ur växellådan men orken finns inte just nu. Men den kommer väl tillbaka rätt som det är - känns ju lite osäkert att vänta till våren med att göra färdigt för då blir det väl inget åka av nästa sommar heller. Jag följer ditt projekt med spänning. HBv 181/Peter |
Kurre o Tina HBV 166 |
27 Sep 2009, 20:13
|
ja ha dags å uppdatera lite igen
kul å höra peter att de finns intresse för vad man gör senaste dagarna så skulle jag fixa golvet som var ruttet på vänster sida i färdricktningen. men de visade sej att så som de va byggt ,så fick jag riva ut de mesta,,vilket visade sej vara bra då de låg fukt i taket eftersom jag har migrän så känner jag av om de finns nåt illa luktande nånstans. så här kommer lite mera bilder på hur de ser ut just nu. golvet är rent å taket med nu å de blev visst en liiiten hög utanför vill ja lova den får vi att försöka få bort den där högen som tur är så finns de ju bord å bänk på utsidan så man kan sitta lite mellan varven så ser de ut just nu i skrivandes stund hua liga ska försöka å få i hopp golvet först nu å sen resten va de lider he he de va allt för denna gången må bra å ha de gött alla Kurre |
Svea HBV77 |
28 Sep 2009, 08:13
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 |
Märker att du inte har några fritidsproblem i alla fall
Snart har du väl gått igenom varenda skruv och mutter i hela bussen? Vilket i och för sig är bra, men hu så jobbigt. Ja åke han håller som bäst på att plåta igen på nya Svea så hon ska vara tät inför vintern. Men inte tror jag att vi kommer att vara klara med inredningen innan nästa sommar. Mycket prylar har vi ju samlat på oss redan, det som återstår är ju ganska tunga bitar som kyl och spis. Fast det hittar vi säkert så småningom. Kämpa på Kurre, du gör det bra. //Sussie o Åke |
Kurre o Tina HBV 166 |
29 Sep 2009, 18:38
|
ja de verkar som att vi bägger har liiite å göra du
i dag så försvan den lille högen,de vart en släpkärra full samt nu e 85% av alla ytorna i tak å väggar målade en gång hoppas de har törkat till i mörrn så ska jag försöka å lima dit lite frigolit i alla fönster utrymen de tar sin tid ,men måste snabba på nu mens de fortfarande e 5grader ute så man kan limma de va så långt de ,denna gången ses igen alla Kurre |
Lo-Fi version | Tid: 28th November 2024 - 04:51 |
Designed from: |