isolerglas |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
isolerglas |
Benny HBV 249 |
7 May 2012, 19:44
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 |
Någon som vet vart man kan beställa måttbeställda isolerglas?
Övre rutan i framdörren och sidorutan vid förarplatsen har blivit fuktiga mellan glasen och måste bytas. -------------------- |
Börje HBV216 |
7 May 2012, 22:06
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 |
Jag hade ett liknande problem, dimmigt mellan glasen.
Jag fick då hjälp av glasmästaren att plocka ur rutan, han delade sedan på glasen och slipade ren rutorna med pasta och rondel, och monterade tillbaka rutan i dörren igen... Börje |
Benny HBV 249 |
7 May 2012, 22:27
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 |
Jag hade ett liknande problem, dimmigt mellan glasen. Jag fick då hjälp av glasmästaren att plocka ur rutan, han delade sedan på glasen och slipade ren rutorna med pasta och rondel, och monterade tillbaka rutan i dörren igen... Börje Kunde han få ihop glasen tätt efteråt? Är det något vilken glasmästare som hällst kan göra? -------------------- |
Börje HBV216 |
7 May 2012, 22:38
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 |
Rutorna är ihoplimmade från början och går att
"skära" isär. Han limmade sen ihop det hela med något speciallim. Det är nu 2 år sedan och är fortfarande tätt... Jag har förträngt vad jag fick betala, men det kan inte varit så farligt för då hade jag kommit ihåg det! Jag tror vilken glasmästare som helst kan göra det men jag var hos ett företag som heter "Bussglas" i Stockholms norra förorter. Börje |
Tom HBV168 |
9 May 2012, 16:43
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Jag fick en liknande manöver utförd på mina rutor i dörren. Han delade, rengjorde och satte samman dem igen och det är fortfarande efter 2 år lika fint.
-------------------- |
Benny HBV 249 |
9 May 2012, 19:39
|
Jag fick en liknande manöver utförd på mina rutor i dörren. Han delade, rengjorde och satte samman dem igen och det är fortfarande efter 2 år lika fint. Kommer du ihåg vad det kostade? -------------------- |
Tom HBV168 |
9 May 2012, 23:11
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Jag fick en liknande manöver utförd på mina rutor i dörren. Han delade, rengjorde och satte samman dem igen och det är fortfarande efter 2 år lika fint. Kommer du ihåg vad det kostade? Nej, men det tog inte så många timmar, den mesta arbetskostnaden var nog för att demontera/montera. -------------------- |
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 11:39 |
Designed from: |