Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Tom HBV168 |
5 Feb 2014, 19:04
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Hörruduru, tro inte att det ekar tomt här inne i din tråd! Vi är många som sitter stumma av förundran, för egen del är jag mest förundrad över att du orkar dag efter dag
Stort tack för att du "bildar" oss här, mycket kul att se! -------------------- |
Lars och Elisabet HBV 251 |
5 Feb 2014, 20:49
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Kamrater! Jag rodnar ytterst klädsamt men suger i mej o njuter!! Det värmer gott!!!
@Börje Material på väggar o tak.... Som planeringen ser ut nu blir det en variant av panelskivan (den heter så, sätt punkt och s e efter så kommer ni till hemsidan) Vi var förbi i Ljusdal i fjol efter årsmötet och kollade in och diskuterade med tillverkaren. Det blir deras HDF-skiva (används till ytterdörrar) men skillnaden blir att våra blir grundmålade på bägge sidor. Dessa skivor är stumma, rör sig ytterst lite och är väldigt motståndskraftiga mot mögeltillväxt. Eftersom jag har min allergi att slåss mot försöker jag ta med det i beräkningen. Bra val eller ej... ja det får framtiden utvisa. @Gösta Tack o bock. Dito vill jag säga om ditt bussjobb. Tycker att den borde få en egen tråd här!!! @Tom Sorry men det blir lätt att man tror de när man sitter här hemma på kammarn o skriver.... Som det nu blivit har tråden och kommentarer och frågor från er blivit en källa till inspiration och ger då ett tillskott till orken. Det har till o med varit tillfällen då jag planerat hur jag ska ta bilderna för det kommande inlägget! Tyvärr räcker inte lyset till alla gånger... Sen är det ju det att bussen ska ju bli klar nån gång!! Och det gör sig inte självt, har jag upptäckt Kamrater! Det är roligt att få "bilda"!!! Passar på att komma med en Cliffhanger!! OM jag får tag på rätt folk blir det finlir i helgen!! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
6 Feb 2014, 20:53
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Spänningen stiger............
Kommer L att få tag på rätt folk i morron, fredag??? Blir det finlir i Lilla Frökens inre under kommande helg?? Frågorna är många och svaren är få!! Missa inte den spännande fortsättningen -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Tom HBV168 |
7 Feb 2014, 13:03
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Vi väntar på den spännande fortsättningen
-------------------- |
7 Feb 2014, 19:53
|
Här är de lite mer sånn knasig "vad-kommer-att-hända-trams"
Rätt folk fick jag tag på Åsså fick jag tassarna på detta Det är nästan 2 kvadratmeter plåt uppklippt i totalt 70 mm remsor och sedan är det gjort en 90 graders bock på 20mm från ena kanten i längdled Kom på har ju glömt att visa Längst bak, ovan bakrutorna finns en ljuslåda. På en "plastskiva" finns det gamla regnummret med svart text. Det gamla regnumret har skymts av den nya regplåten som man helt sonika monterat ovanpå!! Nu har jag fått för mej att sätta fart på ljuslådan igen, MEN detta ställde till med lite snejs i och med den nya isoleringen... Men skam den som ger sej (eller va de " De e aldrig försent att ge upp?) Nåväl, skådar man denna bild kan man ovan bakrutorna se nåt skumt... Det är formplyfa som utgör ett "lock" med en "strut" av samma material. Tanken är att struten får ansluta till innertaket där det sitter en liten lucka. Genom den kan man komma åt att byta lampa etc. (det mest skumma med detta är den bit skumgummi som jag gjort en plugg av och stoppat in i struten) Om detta funkar får vi välan se. Det kan ju hända att Harry Haffa o Biltillsynet kan ha vissa åsikter om den gamla skylten, men det tar vi då Syns morrn -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
8 Feb 2014, 22:01
|
SÅ, dags att den stora hemligheten blir avslört!
Dagen började med detta: en f.d. sängbotten som återuppstod i denna skepnad Sen raskt över till del 2 av pysslet Här är det ett hålrum som fylls med skum och resultatet blir såhär efter lite pyssel med kniv Sen raskt till del 3 där plåtremsorna i gårdagens inlägg kommer till användning Så har man gjort sej en fönstersmyg Plåten är belagd och har en lättstädad yta, dessutom galvad under "färgen" så det borde minst hålla min livstid. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
9 Feb 2014, 22:21
|
I dag har alla bitarna kommit på plats, iaf på sidofönstren.
De bakersta sidofönstren samt bakrutorna är av annan storlek o form så där går inte mallen att använda. Resultatet enligt bildning Nu är det kvällskvist o matdoseladdning. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
10 Feb 2014, 23:18
|
Inget pyssel med Fröken i kväll... däremot snöröjning med Atos. Det snöade oavbrutet från fredag kväll tom natten söndag/måndag
Så de va en drös att ta bort... Men i morron kanske -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Tom HBV168 |
13 Feb 2014, 01:13
|
Här i söder är det numera snöfritt
-------------------- |
13 Feb 2014, 20:56
|
Ja se det kan man inte säga om de häringa stället.
Kom ännu mer i dag och om man ska tro vädernissarna blir det ännu mer nu i helgen -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
13 Feb 2014, 23:17
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Nu har jag uppdaterat mig, kan ju inte påstå att det hänt speciellt mycket
Det gläder mig att du har kommit in i ekipaget, ser fantastiskt bra ut |
13 Feb 2014, 23:49
|
Kul att du är på G!!
Näe, de går så sakteliga men nu behöver jag iaf inte frysa.. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
14 Feb 2014, 13:17
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Fint serru!
Även om du är gjord av hårt virke så vete tusan om det är så bra för kroppen att ligga ute i en hel trave med minusgrader. |
14 Feb 2014, 22:32
|
Hehe, näe, det känner på en lathund i bland
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
16 Feb 2014, 20:25
|
Efter en massa snöröjning och annat ovidkommande har jag äntligen fått läge att fortsätta med fönstersmygarna.
Tyvärr låg kameran på ett synnerligen bra ställe...som jag inte riktigt hade pejl på.. måste ordna skallgång Det kom ett mail om lite mer av det röd/svartstrimmiga tyget till tvärsätet där fram Nu ska vi nog få till detta i ett hyfsat skick. Ha de gott -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 23rd November 2024 - 23:54 |
Designed from: |