![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Efter lite funderation gjorde jag ett "nytt" verktyg.
![]() Nytt kan iofs diskuteras då jag använt ett s.k. surform-blad. Min del i det hela är hållaren samt att jag slipat av ena långsidan för att kunna gå emot mötande kant i t.ex hörn. Långsidan har ingen "egg" längst ut, därför slipade jag av den. Har provkört och det verkar funka som jag vill ![]() I övrigt inte nåt nytt.... ![]() förutom att det är fredag!! ![]() HB-vänner, Trevlig Helg var ni än tänker befinna er ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Tänk så mycke skräp de blir
![]() ![]() Gokväll HB-vänner, oavsett om ni julstädat bussen eller ej ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 ![]() |
Skicka skräpet i retur och säg att du inte till betala för överskottet ;-)
Vad fint det blir :-) |
![]()
|
Hehe, undrar vad det blev för reaktion!!
![]() Tack ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Kom på att jag hade tagit några kort på den bakre takplåten när jag fixade till den. Kan kanske vara till nytta för nån att se hur den ser ut.
![]() ![]() ![]() ![]() Detta är luckan till det utrymmet där belysningen till nummerplåten sitter i original. Regnumret är ju i svart på en "plastskiva" som sitter i en öppning i plåten med en gummilist, som ett fönster. Ha de gott ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Glömde en bild
![]() Den tillhör kategorin arkeologiska fynd. När all kladdig väggfärg togs bort från luckan til nummerplåtsbelysningen kunde jag läsa följande: "Ni får inte rita i bussen[size=3]" Detta är skrivet med kulspetspenna som hade grön färg på bläcket!!! det var inte igår man såg sån färg!!! ![]() Av detta törs jag ha teorin att det är skrivet sent 60-tal eller tidigt 70-tal!!!! Det var svårt att plåta så att det syntes bra, men klicka på bilden och kolla noga så... ![]() Nu äre kväller.. Gonatt HB-vänner, var ni än befinner er ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Så har jag kunnat kapa bort lite mer maräng
![]() ![]() Tyvärr ingen bildning ![]() HB-vänner, God Kväll, vars ni än har hamnat ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 ![]() |
Hmmm, skrivet med grön kulspetspenna... Låter troligt att det är någon ecohippie som klottrat
![]() Så slarvigt av herrn att undanhålla en så pass viktig bildning under så lång tid, ja ja, bättre sent än aldrig sägs det och det passar väl bra in nu ![]() Skoj att takplåten passade iaf ![]() Nu är man ju lite nyfiken på hur det ser ut efter avhyvlingen av marängen. ![]() |
![]()
|
Jaja,
![]() ![]() Jag SKA bilda nu.... ![]() Det tar lite tid nu pga livet har pockat på en massa uppmärksamhet.... ![]() Läget i dag är som synes: ![]() Jag har räknat att om jag gör en "tvärsektion" per dag är jag klar om 7 dagar. Eftersom allt jobb nu sker "över huvudet" blir det inte så stora dåd per dag, sen kan jag inte hålla på alla dagar heller ![]() När detta är klart kommer jag att börja bygga igen över lastutrymmet. HB-vänner, gokväll oavsett om ni satt upp julgranen eller inte ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
![]()
|
Gränslöst och bländande vackert
![]() |
Kenneth HBV 273 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 167 Registrerad: 16-October 12 Medlemsnummer: 2296 ![]() |
Mycket bra jobbat
![]() Passar på att önska en riktigt God Hjul & buss på er ![]() -------------------- Ken1 Vanhool
Vi hörs & störs |
![]()
|
Tack för de vänliga orden
![]() ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Här händer det inte så mycket, jag har iofs varit nere i garaget o myspysslat lite
![]() ![]() Detta är biten som sitter längst fram i taket. ![]() Det kommer att bli en hel del gnet med den innan den går att återanvända ![]() Ta det lugnt i (H)jultrafiken och kom i håg att akta er för väg-renarna ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Så har jag myspysslat i dag samtidigt som jag lyssnat på en radiostation (via nätet) från Kingston Jamaica.
![]() Efter att ha skrapat av ALLT lim o takfärg (samt glömt att ta bild) la jag på ett lager grundfärg. I morron ska jag spruta på vit färg! ![]() Gonatt o sov gott ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 29th April 2025 - 21:22 |
Designed from: ![]() |