Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
29 Mar 2015, 19:17
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
HMMMMM.... Tomtarna på loftet, sitter dom i en taklucka eller har du hängt upp en tavla i taket
Är det en tavla har du verkligen tomtar på loftet!!! Vad är det för material i skivorna? Är det något som går att basa (ångas) som man gjorde förr med borden på träbåtar som skulle vridas och böjas på samma gång? Isåfall borde det gå att få till radien... |
Lars och Elisabet HBV 251 |
29 Mar 2015, 19:20
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Jup, de e takluckan som maskerades med en tavla.
Klart att jag har tomtar på loftet!! Vad har du på loftet? :smile rofl: -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
2 Apr 2015, 20:03
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Glad PÃ¥sk!
I dag har jag förgäves tittat efter vad som kan tänkas vara skärt När jag tappade tålamodet med detta blev det några plattor i taket på LF Det blev lite fult sista skarven innan väggen, men där ska sättas nån form av kabelkanal innehållande en drös med LEDs så jag tror inte att det syns. I övrigt intet nytt under solen mer än att vi grunnar på tyg att klä stol o tvärsäte med. Det Kalasfina originalmönstret går inte att hitta... går dock att få nytillverkat med en startkostnad av 40000KR Dagens Bild: Nu ere slösurf o ev. en CM Skål! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
3 Apr 2015, 20:18
|
Igår va de en skär torsdag och i dag är det lång fredag.
Dagen i dag slutade ändå tvärt efter ett anfall av en ond skruvdragare. Den hoppade ner från sin hylla, studsade i golvet och dängde in i smalbenet!!! Tur att det inte satt ett borrstål i chucken utan en försänkare. Det blödde iaf väldigt bra, inget fel på tillförseln där inte! Nåväl, en bild på dagen (fram?)steg blev det iaf. Men man ska va duktigt om man ser skillnaden mot gårdagens bild. (det är längst bort från kameran som det blitt skillnad) Nu blir det att sitta still men i morron räknar jag med att vara tillbaks i farten igen. Hmm, kanske lite sill o ägg!?!? -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
4 Apr 2015, 10:06
|
Så, allt ser bra ut och efter en mugg kaffe till känner jag mig redo för att FÖRSÖKA göra taket klart. Det känner på nu när momenten blir lååååånga. Jag vill ju avancera FORT!!!!
Menmen, får väl se gårdagens lilla miss som en broms.... -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
4 Apr 2015, 18:53
|
Det gick vägen Jag fixade taket!!! Nu är det bara resten kvar
I morgon klär jag väggarna ovan fönstren!!! Till allmän skräck o varnagel kommer här bilder på den ondsinta skruvdragaren som behagade sarga mig i underbenet genom att dunka in spetsen på försänkaren rakt in i vänster underben. Vänner, tag varning och placera aldrig dylika vehiklar på hyllor och annat där de senare kan rasa ner ifrån! Här ligger den o skäms!!! Vad är oddsen att denna spets ska träffa RAKT in i benet när dragarn studsar i golvet? NU ere dags för Gokväll -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
5 Apr 2015, 20:59
|
Det blev inget gjort i dag.
Det kom 6 kubikmeter ved i vägen som skulle klyvas. Grövsta kabben nådde en diameter på 80 centimeter Fick oväntat hjälp så det blev hårdkörning så nu är det klart. I morron ska de regna så då passar det bra att vara inomhus Återkommer med nån form av rapport. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
6 Apr 2015, 20:30
|
Så har jag nått ett delmål!? Taket och sidorna ner till fönstren är inklätt i bodelen.
Det har också kommit in en ändring,. Plåtsargen som jag satte in i fönstren baktill kommer jag att riva ut. Det blev några som rök i dag. Nu ska jag äntligen få bygga på riktigt! Det är dags att bygga upp väggar o tak i Lastrummet. I nov 2012 såg det ut så här: och nu på eftermiddagen ser det ut såhär: Det har iaf hänt en del under 2 o ett halvt år I morron Gruvan så att man får in lite kosing att köpa plyfa för. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
6 Apr 2015, 21:28
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Ser jäkla fint ut detdär!!
Jag tycker du har fått en hel del gjort på 2 1/2 år, rätt skönt att kommit från riv och svetsstadiet kan man tänka, nästan läge att fira med nån Ser med spänning fram mot framtida bildning! |
6 Apr 2015, 21:33
|
Tack De orden värmer gott!
Jag tar dej på orden och intager högtidligt en skvätt Captain Morgan Original Spiced Gold! Ska försöka hitta en skvätt kosing så jag kan pysa till bygghandeln o hämta 4st 12mm marinplyfa. Jag lovar att återkomma med bildning ASAP. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
8 Apr 2015, 10:19
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Det ser alldeles enastående och fantastiskt ut
Nu vill jag komma upp å känna de riktiga Lilla Fröken vibbarna. Då kan vi fira lite med Kapten M.Organ |
8 Apr 2015, 21:22
|
Tack Hasse!
Vad kalasandet beträffar, You´re On!!!! För övrigt har det inträffat att den första plyfapanelen i lastrummet har blivit inpassad. Intressant pyssel eftersom ingenting är rakt..... men det gör inget. Jag har köpt en särskild såg för krokiga linjer! Sammanfattningsvis om dagens arbete: "Alltid något", sade och pinkade i havet. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Hasse HBV 253 |
11 Apr 2015, 20:11
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Så länge det inte är rakt åt helvete så är det väl okey, he he
|
11 Apr 2015, 21:40
|
Du kan du Hasse!!
Kan också uttryckas som en god vän så passande uttrycker det: "Lite snett kan också va rätt!" -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
4 May 2015, 20:03
|
Det tar sej, sa gubben som hade eld i håret
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 02:19 |
Designed from: |