Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Lars och Elisabet HBV 251 |
6 Mar 2017, 14:21
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
De va då rent som förgjort Snuva 2.0..........
Nu på riktigt, så de förra va nog bara övning för nu blev de tvunget att prata me doktor o få vecka 2. Hursom, inget att visa men jag har fått tassarna på sånna kabelkanaler i vit plast som man kan stoppa in väguttag o strömbrytare medmera i! öser logistiken på ett alldeles lysande sätt. Upp me kanalena i taket utmed väggarna o sen är det bara att koppla o så när resten är färdigt. Behövs de modifieras framgent så blir de en bit kaka Återkommer väl i ärendet -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
9 Mar 2017, 22:43
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Höll på att få ett tvättäkta tuppjuck, frispel eller vad man nu vill kalla det!
Fanns bara en sak som kunde hjälpa upp situationen, lite smygpyssel i garaget Har ju tatt in golvpanelerna från förarplatsen. Den här "lilla" va så full me små hål att jag gjorde en ny Den här plåten ansluter mot innerskärmen. När jag skulle ut med den va där en stol i vägen.. så jag hackade resolut av den.. Nu blir den modifierad så att jag kan ta ut den utan att riva bort stolen.... Jag krymper också hålet för stolspelaren Sen va de ju de där med växelspaksdamask. Originalet har sönderfallit i ett antal tusen bitar så jag har samlat på mej diverse olika modesjanger och denna fick äran... Men innan dess fick den hälsa på skomakarmaskinen och några dygn i olja.. eftersom det fanns en pava Extra Virgine Olivolja av okänt ursprung o kvalisort som skulle få respass så norpade jag pavan o damasken fick gotta sej i oljan!! så, lova int skvallra -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Börje HBV216 |
10 Mar 2017, 01:12
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 |
Vi lovar!
Börje |
12 Mar 2017, 22:00
|
Bra de, för de ser ut som de blir en veckas smygande till
Virusarna har farit ner i lungorna o de rasslar o piper o har sej när jag försöker andas... MEnmen, vi får se vad Farbror Doktorn säger i morron! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
JohnyoAnnSofie HBV120 |
14 Mar 2017, 18:44
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 383 Registrerad: 2-October 06 Medlemsnummer: 108 |
Krya på dig Lars
Du kan ju inte gå omkring och låta som en kyrkorgel mvh Johny |
16 Mar 2017, 01:37
|
Well... Herrn Doktor sa en lindrig lungsäcksinflammation.
Ska botas med en dunderkur Cortison då det inte är baciller som hoppat på mej utan virus Nåväl... efter att ha suttit här nu ett bra tag fick jag tokspunk å smög mej tyst ner i garaget o myspysslade lite... Fixade till skylten med växelschemat Före Putsad o sen svartmålad Efter slutputsen.. Ska ordna en bättre "efterbild" i morron... lovar -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
16 Mar 2017, 22:25
|
Utlovad bättre bild för hugade bildningstörstande HBVare
Sen blev de lite plyfa tillsågat o målat De går ju ha litt gissningslek vars de bitarna ska va! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
17 Mar 2017, 22:11
|
Slutgissat!
Färgsättningen är given, det är rocknroll-grabbarnas val som vi vill ha kvar en del av. Det är så skönt att få städa bort o göra rent o fint! Nu vet jag också hur det ser ut därunder -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
25 Mar 2017, 21:52
|
Jag har ju inte lyckats lägga vantarna på den bit av alulist som sitter längs kaross-sidan och som fattas.
Vid ett besök hos Åke o Sussi nämnde Åke att han ämnade göra sidolister i Lärkträ... Ju mer jag funderade.. desto mer tilltalade idén mej.. så jag har helt sonika norpat den ide´n SÅ, nu har det givits läge att ikulllasta några lärkar här på byn... och i dag togs första steget mot listerna Då dom stått på gårdsplan OCH i närheten av grusväg finnes ingen såg i närheten som vill lägga dessa stammar på sågbänken helt förståeligt när ma vet hur snabbt en klinga går ner sig i grusbemängt virke. Nåväl, hur gör man då? Jo man tar sin elkedjesåg av större moddesjang och börjar klyva alldeles för hand... Fortsätter i morron.... -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
JohnyoAnnSofie HBV120 |
25 Mar 2017, 23:36
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 383 Registrerad: 2-October 06 Medlemsnummer: 108 |
Kräver en stadig hand och ett välda tålamod, men det ska bli spännande att se resultatet.
Mvh Johny |
27 Mar 2017, 20:39
|
Hehehe... ja int blev de väl alldeles rakt men stocken gick i bitar iaf
Det är så tungt träslag så jag gjorde 4skäring ca 75-80 mm i fyrkant. Sen ska jag köra dom i byggsågen o snofsa till dom lite o därefter ströa o torka. Bilder i morron kväll.... -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
28 Mar 2017, 19:55
|
Som utlovat...
Det är kådrikt virke... så det blev en hel del rengöring o filning Sista klyvkapet Lärkstänger ...åsså restprodukten Jag passade ju på medan de va is på gårdsplan så vi kunde styra undan spånet med snöstyrarn Där högen nu ligger är det gräs så de sprider jag med gräsklipparn i sommar! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
29 Mar 2017, 13:52
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Numera är det ju nätet som gäller när man ska ha tag i nåt halvudda trämaterial och då är det ju rätt kul med folk som gör som förr, ser sig om efter ett lämpligt träd...
Men jag undrar hur vi ska klara oss den dan nätet är nere och strömmen försvinner (det sitter ju folk på två tre ställen i Sverige och sköter all elförsörjning via nätet), är det bara "vi byfånar" som kommer att överleva? Roligt att någon klarar att fixa saker från grunden är det ju i alla fall! En fundering om sista bilden: Är det spår av hjärnblödning på backen... |
29 Mar 2017, 19:39
|
Halloj där!!
Japp, Spånkepsen som läcker Nu har jag plågat den stackars lilla byggsågen... Det har, som synes, gått hyfsat tungt. Kådrikt trä samt tjurved på de..... Men jag kom igenom iaf! Nu börjar jag få kläm på hur jag INTE sak göra Nu är det bara resten kvar -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
5 Apr 2017, 21:04
|
Då krafterna o tiden inte räcker till storverk får man nöja sig med småverk!
Målat "framväggen" ljusgrå samt piffat till kedjan o låset till kylargardinen! De tar sej sa mordbrännarn när de brann i träbenet! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 12:27 |
Designed from: |