![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Nu äre bara 15 fönster kvar att lista!
![]() Fönstret med den krokiga träbiten blev färdigt i går. De var en hel del raspande o slipaned innan det var klart ![]() ![]() ![]() I morse va de dags för bakrutorna, iaf den högra som jag hann med ![]() ![]() Så nu ere veckovila från Busspysslet ![]() ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Snyggt jobbat! Är väl inte sådär helenkelt att få till dom där hörnorna kan jag tro!
Det är faktiskt lite kul att hoppa bakåt typ 25 sidor i den här tråden och jämföra lite.... Rackarns vad det har hänt mycket med eran buss! ![]() ![]() |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Tack!!!
![]() All uppmuntran emottages med största tacksamhet och plockas fram ur minnet när orken tryter o inspirationen ligger på minussidan ![]() Jo, det har hänt en massa sen jag började riva ut gamla inredningen. sett i backspegeln skulle jag ha rivit fortare, men, nu kan jag iaf se bilder hur det sett ut och vi kommer i stora drag att använda planlösningen som va förr. Det var ju bla den som vi kände för. ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Jaha, man ser int så stor skillnad, men det är ändock lagt ner cirka 5 timmars arbete mellan dagens bild o den i förra inlägget
![]() ![]() Det som ligger i förgrunden är de bitar som ska flankera den "krokiga" biten i det vänstra bakre sidofönstret. Av nån underlig anledning varierar avståndet från fönster till väggen och därmed behövs en bredare list ![]() Nå, under tiden tog jag itu med att finlira på bågen i taket. Litt finputs i morron så är den klar att målas ![]() Nu ere kvällskvist ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Jodu, att jobba häcken av sig utan att det syns något vidare resultat har man ju varit med om, minns en gång när jag hållit på i flera dagar med att regla upp (i lod) några väggar i "en rustikt gammaldags byggnad" som det heter på mäklarspråk, mao. inte en vinkel eller ett lod som är rätt.
Ägarna var förbi med jämna mellanrum och det märktes att dom inte tyckte det hände mycket för pengarna.... ![]() MEN sen kom dagen då spånskivorna skulle upp, när man gick hem på kvällen var det idel stora leenden och beröm för att det verkligen hade hänt "SÅ MYCKET IDAG"!.... Hade man inte lagt dom där dagarna på underlaget så hade dom fortfarande haft "en rustik gammaldags byggnad".... ![]() Så jag vill härmed citera min salig far: "Den hasande kommer lika fort fram som den rasande!", ett uttryck som defakto visat sig ha en viss substans ibland.... Det skiter sig väl aldrig så rejält som när man har bråttom.... Så hasa på du Lars, det blir fint när det blir klart! ![]() |
![]()
|
Tack För dessa värmande ord!!!
![]() Jag hasar på så sakteliga och finner det gott att man kan visa vad som händer o så får man gnälla ur sej litt frustration ![]() Strax ska jag hasa ut o forsätta hasa framåt... ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
I dag hasade jag på ganska friskt, blev 2 fönster klara
![]() Ett till fönster att göra sen vidtar litt annat pyssel som tak o väggmålning samt uppsättning av garderober med mera ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
.. från o me nu förklarar jag fönsterpysslet avklarat för denna etapp!!
![]() ![]() Nu väntar tak o väggmåling, sänganpassning, innerfönstermontering samt garderobspyssel!! ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Cliffhanger
![]() I går påbörjades nytt gnetgöra... bilder i kväll ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Så hänger vi undan cliffen!
![]() Dagen ägnades åt att klä tvärväggen med HDF-skivor. Vill vi nöja oss med att måla väggen så tarvas inget spackel ![]() ![]() ![]() Sen kändes det dags att börja titta på golvet. Då tidigare ägare ägnat stor möda åt att såga o borra STORA hål har jag tidigare pluggat dessa och nu är det dags att lägga en hyfsat jämn skiva uppepå. Ingen nackdel med några millimeter till!! ![]() Som vanligt är det recyclat material. ![]() Glipan i framkant är medveten (se nästa bild) ![]() En lätt travesti på skyltar som visst Statligt Verk brukar placera i vår vackra natur.. och som understundom blir kvar långt efter färdigställandets datum ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
Ser bra ut som vanligt dedär, men du Lars, dendär glipan skulle det inte gå att spackla igen den....
![]() ![]() |
![]()
|
Hmmm,
![]() ![]() tar hellre gucka ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Dagens id ser int mycke ut för världen...
![]() ![]() Jag har monterat en täcklist ovan bakfönstren.... ![]() ...och fixat till de originalmonterade spjällen för ventilationen samt återmonterat dessa! ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Det är väl snart bara att rulla ut sovsäcken och åka iväg…
Vad har du för planer när det gäller värme? Börje ![]() |
![]()
|
Hej Börje!
Det blir återmontering av originalelementen samt dieselvärmare och elpatron. Har rörkrökare på G för ett bra anlägg ![]() ![]() I kväll blev det ett liiiiiitet steg framåt. Eftersom LF är en miljöbuss blev det recycling på golvytan framför sängen på vänster sida! ![]() Tyckte att de va litt svalt i bussen... men skyllde på att tempen ute va under minus 15.... ![]() Insåg att de kanske va god idé att höja termostaten på elkaminen... men de va ju kvällsdags så de fick va, man ä ju litt snål me ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th April 2025 - 01:03 |
Designed from: ![]() |