Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Lars och Elisabet HBV 251 |
27 Mar 2018, 00:18
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Tack!
Jo, givet va de den grundtanken vi hade och numera har! Ett litet steg framåt igen!!! Gonatt -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
27 Mar 2018, 23:04
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Litt ha hänt igen
Stommen till garderob 2 är klar!! Provade att lägga in kabelkanalen som ska hålla uttag av alla sorter o slag. Blev int riktigt som jag tänkt men när man bygger enligt LPP-principen så blir de ibland så Kväll nu -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
29 Mar 2018, 22:31
|
Envist gnetar jag på....
I dag klädde jag spontväggen med kvarvarande HDF-skivor. Blir lättstädat Var egentligen meningen att jag sku handla litt plyfa på min favvobygghandel idag men dom hade slut på 8 mm byggplyfa Menmen, kommande fredag har han hemma igen Väntar att glasmästarn ska leverera 4 skivor bronsfärgade Lexanskivor!! Mycke nu -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
30 Mar 2018, 19:15
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Det ser ju ut som LF skulle kunna komma ut och vädra däcken i sommar, har ni planerat nån provtur åtminstone?
Allt lär väl inte vara klart som ni tänkt men jag kan tänka mig att det drar lite i "provapåtarmen" nu när vårljuset har anlänt .... |
30 Mar 2018, 21:54
|
Well, den tarmen har de kliat i länge men det är också därför jag försöker "skynda långsamt" annars blir de int riktigt gjort
Njae, det hinns int bli så klart till sommarn. För när jag har gjort insidan klar så är det en drös grejor under som ska ordna. En original dieseltank ska monteras och nya bränsleledningar ska in, tryckluftsystemet ska rensas från olja o skit, kompressorn ska undersöka, en drös el ska dras, bla til bakljusen, fortsättningen av ramen ska undersökas o ev. lagas samt skrapas o sprutas med tunnflytande Dinitrol, det ska byggas en ny batteribox osv osv Dessa är s.k. sommarjobb och det var också därför som LF blev klossade under hjulen för att få högre frigång/bättre kryputrymme under MEN, det tar jag när den tiden kommer Nu är det inredning som gäller -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
31 Mar 2018, 19:31
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Ja det låter ju som att LF kan behöva stå kvar på klossarna ett tag till.....
Men det kommer ju en sommar även nästa år och då behöver du inte stressa/fuska med nåt. Och den som väntar på nåt gott....... (vi alla som med spänning följer bildningen på forumet!) |
1 Apr 2018, 00:04
|
Tack!!! All uppmuntran tages emot med största tacksamhet!!!
I dag bidde de inte så mycket "synligt" men det tog iaf en 8-9 timmar Det som int syns är att skivan mot tak på den vänstra garderoben är nu på plats. Sen tog jag mig före att ordna smådetaljerna längst bak, Hyllan under bakfönstren fick sin slutgiltiga inklädsel, sen monterade jag tillbaks de fina ventilationsspjällen i taket, tog bort maskeringstejp på de fyra bakre fönstren samt tog bort färgrester som krupit under masktejpen. Plyfaskivan längst bak var rejält trasslig att göra trots CAD-ritning (Cardboard Aided Design) Bildning!! Vänster sida Höger sida Men nu äre kväller!!! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
1 Apr 2018, 23:00
|
Städat, målat o klart!!!
Snart dags ett skithusbygge! Gonatt -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
8 Apr 2018, 21:51
|
Bidde int mycket gjort men har iaf fått tassarna på 2 bra resårmadrasser!!!
Har kapat till plyfan som ska agera sidväggar till garderoberna så nu ligger dom i bussen o "torkar upp". Dom var lite råfuktiga. Kväll nu -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
8 Apr 2018, 22:34
|
Jahaja, nu går det ju att provknoppa i bussen!
Det är bara resten kvar... men fint blir det vartefter! Ser med spänning fram mot mer bildning framöver... |
10 Apr 2018, 09:15
|
Tack!!!
De är int utan man blir lite sugen göra en provnatt Fortsättning följer! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
12 Apr 2018, 21:00
|
sånn, litt mer har hänt, med betoning på LITT!
Det är sånt här gnet som tar tid men som int gör sej så bra på bild, eller som ordspråket säger: Mycke väsen för lite ull sa Keringa o klippte grisen De två yttre sidostyckena till garderoberna, inpassade och målade på den sidan som kommer att vara vända ut mot fönstren. Klädde in monteringsklossarna i taket för att få det lite mer prydligt Lexanrutorna är klara för avhämtning, vilket sker i morron, då även resterande plyfaskivorna hämtas OM dom behagat infinna sig på den lokala bygghandeln Om så sker kommer målsättningen för helgen vara att garderoberna ska vara färdigbyggda så när som på dörrarna när söndagskvällen nalkas! -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Börje HBV216 |
12 Apr 2018, 23:57
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 |
Man blir verkligen full av beundran över ditt envisa gnetande steg för steg, det är otroligt roligt att följa!
Dom där bronsfärgade Lexanrutorna blir man ju lite nyfiken på! Ha det bra/Börje |
13 Apr 2018, 20:12
|
Tack Börje!! :
Jodu, de va jag me, men grossisten som "min" Glasmästare använder hade tydligen slutat med dem så de blev vanliga klara rutor. Nåväl, shit happens... Har iaf fått hem plyfa o rutorna så de är iaf int de som fattas om nu andan faller på ordentligt!! Trevlig Helg -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
14 Apr 2018, 20:45
|
Dagen förflöt vid klyvsågen för att tillverka nödvändiga lister till Lexanrutorna
Bildningen uteblir emedan den förträffliga bildningsmaskinen behagade att strejka pga att Någon inte bytt batterierna Ständigt denna Någon de blev iaf en försvarlig hög med diverse pinnar etc som nu ligger i LF o gosar till sej -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 19:30 |
Designed from: |