![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Sånn, nu några bildningar
![]() De två första Lexanskivorna på plats ![]() Har en tunn gummilist i över o nederkant för att jämna ut så att inte plasticen ligger och skallrar! ![]() Den tidigare målade plyfan/garderobsvägg på plats ![]() ![]() Har bestämt mej för att montera plasticskivorna var för sej. Detta pga ekonomiska skäl men också för att bara behöva lossa en skiva om det måste åtgärdas något i framtiden ![]() Nu är det bara resten kvar ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Så var även vänster sida gjord!
![]() Int mycket att orda om utan bilderna får "tala". ![]() ![]() men utöver detta målade jag insidan på högra garderoben. Insåg att de va smart att göra det INNAN jag monterar sista väggen!! ![]() ![]() Då va de slut på rapporten! ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Några framsteg har nu åstadkommits
![]() Garderoberna är nu klara förutom dörrar och inredning. Detta kommer senare. ![]() ![]() Har fortsatt "framåt" med det som ska bli toa/duschutrymme. En vägg mot vilken handfat och förvaring ska ställas har kommit på plats. ![]() Det lilla mellanrummet är det framtida skafferiet för torrvaror o konserver samt i viss mån ev blötvaror ![]() ![]() Nästa steg blir omflyttning av diverse bråte ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Ja, nu går det undan ska jag säga!
Lars, om vi flyttar fram årsmötet ett par veckor - hinner du då få Lilla Fröken åkfärdig så att ni kan komma? Nä, det är väl att spänna bågen lite för hårt ![]() Men det ser som vanligt bra ut det du gör ![]() Vi ses Börje ![]() |
![]()
|
Tack Börje!!
![]() Njae, ge mej en o en halv månad så KANSKE de kan gå... men då hänger det på om jag hinner få dit ett nytt avgassystem, hysta in originaltanken och dra nya bränsleledningar samt rensatryckluftsystemet från en massa gegga. Näe, torde va att ta i liiiite för hårt ![]() ![]() Wellwell, jag kaxade mej o sa 2 år, Hulda Maka sa strax under 15 år.... ![]() ![]() I kvällst va de lite snabb omflyttning av virke så jag kan fortsätta bygga på toa/duschutrymmet ![]() Fortsättning torde följa ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
I brist på annan vettigare sysselsättning tog jag mig före att läsa HELA tråden från början till slut
![]() Vilket stök detta har varit!!!! ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Åh det var väl rätt kul...
![]() Det är liksom då man inser att man vart rätt flitig även om det tar tid... Snyggt jobbat! ![]() |
![]()
|
![]() Tur ingen har ifrågasatt vad jag hållit på med!! ![]() I dag har jag väsnats lite igen ![]() Första delen av "yttervägg" till muggen har kommit på plats ![]() Sen vidtog att sätta sån badrumsskiva, int för att jag behöver ha våtrumstäta väggar uten för att jag råkar ha 10 sånna skivor av samma färgsättning ![]() ![]() Rackarns vikket pyssel de har varit under de här åren ![]() ![]() Jobbdag i morron så nu är det Gonatt Jord! ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
SÃ¥ haver jag pysslat litt igen
![]() För att kunna ha ett handfat krävs en ställning! Hur göra? ![]() JO ![]() ![]() Vägen dit gick över en lådhurts från ett avdankat vitrinskåp som dissekerades och fick släppa till lådor och glidlister ![]() Skälet till att skrota själva ställningen är att jag försöker i mesta mån skippa ALLT som heter spånskiva/laminat då skivorna gärna sväller av fukt samt gärna börjar mögla ![]() ![]() För att få plats med bottenventilen var det av nöden att korta den översta lådan, så först ![]() ![]() Därefter byggdes den del av ställningen som behövdes för att få till en hurts. Resultatet kunna här skådas litegrann såhär från ovan ![]() ![]() Sen blev de kvällskvist och de var dags för andra aktiviteter. Fortsättning följer en annan dag ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Trodde jag sku få läge att presentera några nya framsteg, men si de sket sig.
De blev att fnula med en sån Digital Åkpåse, kallas även "pendlarbil" ![]() Nå, om jag får som JAG vill blir de nåt i morron ![]() Ha de gott var helst ni hålls ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Om de nu är i dag eller i går ids jag int grunna över, men ett litet terapipyssel bidde de iaf
![]() ![]() De två undre lådorna blev i kvällst 25mm kortare fast bara i bakkant. Nu ryms dom iaf att skjuta in helt och hållet ![]() Nu ska jag njuta av Beethovens Concert för Violin and Orkester, Dmajor, Op. 61 med Hilary Hahn som solist!! Jisses va den damen kan lira!!! ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
I går kväll kom ögonblicket då jag kunde provmontera handfatet!!
![]() Så här blev det ![]() ![]() Fortsättning följer! ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Blir nog bra dedär som omväxling!
![]() ![]() Har du tänkt å ha nån bänkskiva på sidorna eller hade du tänkt ha plats för "skvättvattn´" där? ![]() |
![]()
|
Well, Hulda Maka har bestämt oss för att ha "städskrubben" till vänster och till höger kan det EV. bli liten bänkskiva, men de blir isf en senare fråga.
Hela inredningen kommer att vara förskjuten en bit från väggen, dels för element o värmeledningsrör etc men också för att värmen ska kunna cirkulera i hela bussen. Om idén är bra eller dålig får vi välan se ![]() Idén bygger iaf på erfaringar av ett antal år med en Polar 570 som övernattningsbostad, sommar som vinter. I dag hände de lite till ![]() ![]() Badrumsskivorna fick även bilda golv eftersom jag har såpass många av dom och dom är redan från början tåliga för väta. Originalgolvet är så fullt med igenlagda hål OCH sviktar litt så med de nya skivorna båd limmade o skruvade blev det lite stadigare. I och med att jag har skruvat dom så är ju "tätskiktet" inte tätt längre men jag ämnar dra ett lager lack ovanpå golvet. Bra eller dåligt... nå de får, som ovan, bli ett forskningsprojekt som utmynnar i en evidensbaserad slutsats ![]() Nu ere Farfartjänstgöring som gäller ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]()
|
Som av en händelse finnes lite bildning att hämta här i tråden även i kväll!!
![]() ![]() Det som hänt är att jag blev lite listig i fronten på hurtsen/ställningen ![]() Därefter bidde de en väggskiva till och sen var det dags att lägga ut duschkaret för att börja klura på hur detta ska kunna gå att fnula ihop. ![]() Nu ere kväller! ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 27th April 2025 - 15:03 |
Designed from: ![]() |