Tryckluftskontrollerat C-lås..., C-lås i baklås.. |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Tryckluftskontrollerat C-lås..., C-lås i baklås.. |
Oscar HBV 319 |
22 Feb 2014, 19:09
Inlägg
#1
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 |
På vår Delta Plan har en av sidoluckorna fastnat benhårt, misstänker att det är C-låset som spökar, det styrs av tryckluften, och jag har försökt blåsa liv i det med extern luft, men hur jag än försöker bända, blåsa, lirka, rycka eller sparka så sitter Luckf*n fast där den sitter... Har någon erfarenhet av detta, eller vet hur man tar sig in utan att förstöra för mycket av luckan?
|
Lars och Elisabet HBV 251 |
23 Feb 2014, 21:24
Inlägg
#2
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Jag har inte nån kunskap om just din buss, men en tanke som jag fick var, kan man borra/knacka ur sprintarna i gångjärnen? Detta förutsätter ju iofs att dessa är synliga.
Har du en bild på luckan? Kan man krypa in och komma åt låset inifrån från nåt annat utrymme? Kanske lossa på mellanvägg eller så? Kan du lokalisera den ledning som styr just den låsmekanismen som racklar, och därigenom tvångsköra? Detta var mina spontana tankar.... Lycka till -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Oscar HBV 319 |
23 Feb 2014, 21:46
Inlägg
#3
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 |
Jag har inte nån kunskap om just din buss, men en tanke som jag fick var, kan man borra/knacka ur sprintarna i gångjärnen? Detta förutsätter ju iofs att dessa är synliga. Har du en bild på luckan? Kan man krypa in och komma åt låset inifrån från nåt annat utrymme? Kanske lossa på mellanvägg eller så? Kan du lokalisera den ledning som styr just den låsmekanismen som racklar, och därigenom tvångsköra? Detta var mina spontana tankar.... Lycka till Jag ska försöka lägga upp bild i morrn, men kan redan nu säga att gångjärnen nog inte kan knackas ur. Dessvärre så är denna lucka även nödutgång för andreförarens "sovalkov" och där inifrån kommer man inte heller åt några vitala delar... Luftledningen har jag försökt "trycklufta" allt jag kan med separat kompressor Anledningen till att jag vill kunna öppna är för att jag hoppas kunna rädda vad som genom gallret på luckan ser ut att vara luftkonditioneringen, som nu är på god väg att rasa genom golvet ner på backen... Kan ju vara ganska skönt med lite svalka i bussen i den svenska sommarvärmen |
*Jaska |
24 Feb 2014, 02:01
Inlägg
#4
|
Advanced Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 34 Registrerad: 28-July 13 Medlemsnummer: 3548 |
Jag jobbade med att köra såna där på heltid i några år för länge sedan.
Jag vill minnas att det är en plåtlucka på insidan. Om du borrar ur popnitarna i plåtluckan, så trillar locket dån och dragstängerna blottas därinunder. Oftast sket man i att sätta tillbaka locket eftersom man visste att fanstyget skulle börja rackla så snart det blivit lagat igen... -------------------- Luleå. Det är hit man kommer när man kommer hem. Där gäddan slår i vassen.
Där klara bäckar porlar, och midnattssolen strålar ger liv. Där djupa skogars sus bara ibland överröstas av djurens lockrop. Där fåglarna kvittrar, och midsommarjäntorna fnittrar. Det är Lule... |
Oscar HBV 319 |
24 Feb 2014, 09:34
Inlägg
#5
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 |
Jag jobbade med att köra såna där på heltid i några år för länge sedan. Jag vill minnas att det är en plåtlucka på insidan. Om du borrar ur popnitarna i plåtluckan, så trillar locket dån och dragstängerna blottas därinunder. Oftast sket man i att sätta tillbaka locket eftersom man visste att fanstyget skulle börja rackla så snart det blivit lagat igen... Tack! det ska jag försöka med |
Lo-Fi version | Tid: 24th November 2024 - 18:30 |
Designed from: |