Remskiva till generator, Köpes |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Remskiva till generator, Köpes |
Hasse HBV 253 |
26 Sep 2014, 16:25
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Jag behöver en remskiva till min Bosch 0120469798 generator nu i helgen. Kommer och hämtar i Sthlms området.
Bråttom bråttom! /Hasse 0739-375272 Kan inte svara jämt, så lämna ett meddelande om jag inte svarar. |
Börje HBV216 |
26 Sep 2014, 17:56
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 |
http://oppettider.nu/StartGen-Arsta-qvt6pz8s
Det här är ett litet "källarföretag" i Årsta med stora resurser när det gäller begagnade delar och renovering av startmotorer, generatorer. Dom har GARANTERAT en remskiva. Jag har själv fått hjälp där med "omöjliga" problem, *) och det är ju nästan på cykelavstånd? Dom har öppet imorgon lördag. Lycka till Börje Edit: *) Fast en gång löste dom inte problemet - då var jag tvungen att vända mig till Tommy HBV1 för att få hjälp och då var problemet självklart löst... |
Jan HBV 283 |
26 Sep 2014, 20:53
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 213 Registrerad: 4-December 10 Från: Trosa Medlemsnummer: 1614 |
http://oppettider.nu/StartGen-Arsta-qvt6pz8s Det här är ett litet "källarföretag" i Årsta med stora resurser när det gäller begagnade delar och renovering av startmotorer, generatorer. Dom har GARANTERAT en remskiva. Jag har själv fått hjälp där med "omöjliga" problem, *) och det är ju nästan på cykelavstånd? Dom har öppet imorgon lördag. Lycka till Börje Edit: *) Fast en gång löste dom inte problemet - då var jag tvungen att vända mig till Tommy HBV1 för att få hjälp och då var problemet självklart löst... Men han e nästan aldrig på cykelavstånd |
Hasse HBV 253 |
27 Sep 2014, 18:32
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Så här såg det ut, inte mycket kvar av den remskivan. Men tack vare Börjes tips så ordnade sig allt. Stort tack till dig och lägger till Grattis eftersom jag glömde säga det i luren. Och så här blev det efter operation. Man bytte också vad-det-nu-hette som håller kolen som nästan var helt slut så generatorn hade slutat funka ganska snart ändå. Tur i oturen, dessutom står jag på hemmaplan och det är väldigt mycket mer praktiskt än att stå vid vägkanten någonstans... |
Lars och Elisabet HBV 251 |
28 Sep 2014, 21:21
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
KALAS!! och nu har du ju plats för bägge remmarna!!!!
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 05:46 |
Designed from: |