Hem › Forum › HBV Medlem › Bara inom HBV › Allt möjligt
- Detta ämne har 29 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av
Mats HBV 158.
-
FörfattareInlägg
-
14-01-2010 kl. 08:08 #2170
Tom HBV168
DeltagareVafasen – vi är väl runt 170 medlemmar i dagsläget och här i forumet är det ju mer folktomt än i en kyrka…
NÅGOT måste NÅGON väl kunna snacka om? Vad som helst! Skapa nya trådar med en massa skitsnack, alltid någon som hänger på. Så här dött kan vi väl inte ha det?
20-01-2010 kl. 15:17 #12618Torleif HBV87
DeltagareNjae, jag håller nog inte med dig om du med NÅGOT menar allt möjligt, d.v.s. även sådant som inte har med husbussar att göra.
För min del är jag bara intresserad av läsa sådant som har med husbussen att göra. Tråden om vinterförvaring är ett bra exempel. Självklart också allt som har att göra med reparationer och olika problemlösningar, tips på bra ställen att åka till o.s.v.
“Skitprat” är bara intressant för mig om det råkar handla om ett skitigt bussjobb.
Men visst är det bra om flera deltar i forumet.
Torleif HBV 87
20-01-2010 kl. 20:40 #12620Tom HBV168
DeltagareOh vad bra, lite meningskiljaktligheter
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
Innan jag börjar motargumentera så är det bäst att tillägga att det är ditt inlägg jag argumenterar mot, inte någon person….
Jag respekterar såklart ditt inlägg och dina åsikter – det har var och en rätt till!Nu så:
En levande klubb bygger på att medlemmarna är aktiva på ett eller annat sätt. Ett alldeles ypperligt sätt att kommunicera och hålla igång klubben även när det inte är några träffar på gång är ju forumet (och till viss del chatten).
Vad jag förstått så är den största anledningen till att det t.ex. finns krav på att man skall ha varit på minst 2 träffar innan man blir “fullvärdig medlem” är helt enkelt den att man önskar ha aktiva medlemmar.Personligen tycker jag väldigt mycket om de tekniska diskussionerna i detta forum, men jag är även förtjust i alla andra avdelningar i forumet som inte nödvändigtvis handlar om camping i allmänhet eller bussar i synnerhet.
Såklart är det både valfritt att läsa och deltaga i forumets olika diskussioner, och det finns t.ex. kanske en del familjemedlemmar/respektive som inte alls är intresserade av allt smaskigt buss-snack. Det vore ju dumt att inte låta dessa komma till tals bara för att man bestämmer sig för att BARA tala om bussar och allt som hör därtill.Det bästa med ett forum är att det är väldigt enkelt att dela in i avdelningar för olika ämnen. Bortsett från “Träffar och evenemang” innehåller det mesta i hela avdelningen “Diverse skoj” saker som inte är direkt relaterade till bussar och omkringliggande områden. Jag finner stort nöje i att läsa även dessa inlägg, men vet samtidigt att jag lätt kan välja att avstå från att läsa något som intresserar mig det minsta. Skulle t.ex. en tråd om virkning, filateli eller kapsylsamling startas så hade i alla fall jag inte följt den
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> En annan sak som jag tycker är kul med forum är att läsa olika människors åsikter. Ibland delar jag inte dem, ibland håller jag med och ibland bryr jag mig helt enkelt inte om vilket. Ibland kan rent av min egen åsikt förändras i takt med att man läser sakliga argument.
Något jag tycker är extra roligt i just HBV:s forum är spridningen på våra olika professioner och åldrar, det ger en mångfald som många andra forum inte ger.Till sist vill jag bara tillägga att anledningen till att jag skapade denna tråd under “Bara inom HBV” istället för “Allmänt babbel” är helt enkelt att inte “skrämma iväg” blivande medlemmar genom att påskina att det ibland går lite långsamt här i forumet.
Varje gång jag ser ett nytt meddelande i forumet blir jag glad, och som säkert många sett så är jag gärna delaktig i diskussionerna
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> Så, min uppmaning är fortfarande detsamma som i mitt första inlägg i denna tråd – sedan är det i vanlig ordning upp till var och en att läsa och/eller skriva…
Oj, det blev en lång argumentation, men jag tror jag fick fram mitt budskap
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> 20-01-2010 kl. 21:15 #12621Svea HBV77
DeltagareFinns väl absolut ingen anledning till att man inte skulle kunna skriva om vad som helst!!?
Även fast det här är ett forum i Husbussensvänner så ska man faktiskt kunna dela med sig av stickbeskrivningar eller matrecept också. Allt behöver inte handla om bussar…faktiskt. Gemenskapen vi har är ju väldigt viktig för föreningens fortlevnad, och när årstiden inte medger träffar “in personata” så är det här forumet ett ypperligt tillfälle att hålla kontakten.
En social träffpunkt helt enkelt.
Vill man bara läsa mekar tips.. javisst varsågod. Men det finns ju fler som kanske har andra intressen också.
Jag samlar till exempel på fågelbon. Vad samlar ni på?//Sussie
20-01-2010 kl. 22:16 #12623Tom HBV168
DeltagareStickbeskrivningar? De trådarna hoppar jag nog personligen över, men ett och annat matrecept kan jag nog tänka mig att ögna igenom och till och med testa – men det är ju som jag sa tidigare; lika valfritt som Östersjön.
Torleif, vi får ta o starta en skön mekartråd, gärna med en massa bilder – för det är ju som de säger – en bild säger mer än tusen ord! Hänger du på?
Sussie: Samla fågelbon? Tar du fåglarnas bostäder eller?
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> Starta gärna en ny samlartråd och förklara där så blandar vi inte för mycket äpplen och päron
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> Jag hänger på!21-01-2010 kl. 10:34 #12627Börje HBV216
DeltagareJag försöker samla på pengar. Det går väl så där…
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> Vi ses
Börje HBV21621-01-2010 kl. 12:19 #12628Mats HBV 158
DeltagareHaha…
Jag samlar på önsketänkande, har snart hela bussen full.
21-01-2010 kl. 12:38 #12629Tom HBV168
DeltagareJag startade en tråd åt er storsamlare här: http://www.husbussensvanner.net/forum/inde…?showtopic=2420
” border=”0″ alt=”smile.gif” />21-01-2010 kl. 13:15 #12630Kurre o Tina HBV 166
DeltagareHej på er alla.
enligt min mening så e ju detta med forum bland de bästa som finns.
eftersom vi kan ha en liten del för alla som vill.
å sen e de ju bara för resten å välja vad dom vill deltaga i
” border=”0″ alt=”smile.gif” />själv skulle jag kunna tänka mej å ha en liten vrå där man kan skriva lite recept på mumsiga saker man kan till laga när man e ute med bussen.
för jag antar att mat e nåt vi alla gillar (åtminstone jag
” border=”0″ alt=”smile.gif” />)man har ju läst om könstiga pannkakor med mera lite här å där he he
tja de va en rad från mej i allefall
ha de bra alla ,snart e de sömmer igen
MVH
Kurre
21-01-2010 kl. 14:47 #12632RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareHA HA HA!!!! “Samlar på fågelbon….”
Jag förstår att Åke föll tungt som en fura, för vilken normal karl kan motstå en raggningsreplik i stil med: Vill du följa med hem och titta på mina fågelbon snygging?
21-01-2010 kl. 20:39 #12635Svea HBV77
DeltagareHA HA HA!!!! “Samlar på fågelbon….”
Jag förstår att Åke föll tungt som en fura för vilken normal karl kan motstå en raggningsreplik i stil med: Vill du följa med hem och titta på mina fågelbon snygging?Eller hur?
//Sussie
22-01-2010 kl. 08:18 #12640Torleif HBV87
DeltagareJa, självklart behöver man ju bara läsa de trådar man är intresserad av, men man vill ju inte börja med att leta rätt på sådana. Jag tillämpar redan nu sovringsmetoden. Eftersom jag varit med sedan 05 har jag lärt mig vilka som brukar komma med för mig ovidkommande inlägg. Antalet skribenter ökar ju inte i takt med antalet medlemmar. Min förväntan när jag går in på Forumet är att det ska handla om husbussar på något sätt. Om det då blir besvärligt att hitta det jag är intresserad av kommer jag inte att bry mig om Forumet över huvud taget. Om flera tycker som jag så kanske det i slutändan fösvinner flera skribenter än det tillkommer.
Så mitt förslag är därför att det tillskapas en speciell rubrik som kan heta något i still med Ej om husbussar. Där kan man sedan lägga stickbeskrivningar, matrecept och allt annat man tror att andra husbussägare är intresserade av. Då vet man att allt övrigt har att göra med husbussar och då slipper jag och ev. andra likasinnade leta rätt på sådant. Det skulle väl på ett enkelt sätt tillfredsställa allas önskemål i den här frågan.
Med förhoppning om att detta inte behöver bli mitt sista inlägg i Forumet.
Torleif
HBV8722-01-2010 kl. 11:12 #12642Tom HBV168
DeltagareHehe, Torleif, jag hoppas verkligen inte att du slutar läsa/skriva i forumet, det hade varit mycket tråkigt!!!
Vad jag menar är att jag tror att mångfalden i forumet berikar. Det du specifikt eftersöker i forumet finns ju i koncentrerad form under Husbussar: http://www.husbussensvanner.net/forum/index.php?showforum=22
D.v.s. bara husbussrelaterade ämnen i stort sett…Även underforumet HBV Medlem kan ju vara av intresse: http://www.husbussensvanner.net/forum/index.php?showforum=24
Däremot kanske du inte är så intresserad av det som skrivs i underforumet Diverse Skoj (kan ju kanske jämnställas med ditt förslag “Ej om husbussar”: http://www.husbussensvanner.net/forum/index.php?showforum=20
Jag är väldigt ivrig att se fler inlägg i alla delar av forumet, där av mitt första inlägg i denna tråd
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
Jag hoppas inte du tar illa upp av mina inlägg i denna tråd, gör du det så vill jag genast be om ursäkt för då har något gått fel i kommunikationen. Det har inte alls varit min intention att trampa någon på tårna!Det kanske finns sätt att rationalisera uppdelningen i forumet – alla förslag är säkert välkomna. Förslag på forumets funktioner tror jag passar bra här: http://www.husbussensvanner.net/forum/index.php?showforum=6
Var och en har ju rätt till sin åsikt och det är ju tur det
Hade varit intressant att diskutera detta tillsammans över en öl eller två på någon träff – det känns så avlägset just nu bara!
” border=”0″ alt=”sad.gif” />
Avsikten med forumet är ju att vi alla skall kunna hålla kontakten med varandra även under “lågsäsong”, ingen skall någonsin behöva vara rädd att skriva i vårt forum.Tills vidare får vi höras i forumet!
22-01-2010 kl. 16:04 #12476husbussens
DeltagareHej.
Skall försöka att lägga in en filmsnutt som jag fick av Anncie. en före detta HBV are.
Tommy HBV 1Filmsnutten var för stor.
ÅteerkommerHar nu begärt hjälp av Tom.
Hörs vi på Chatten i kväll?
Tommy22-01-2010 kl. 17:05 #12393Tom HBV168
DeltagareCITAT(Tommy HBV 1 @ 22 Jan 2010, 17:04 ) [snapback]12131[/snapback]Hej.
Skall försöka att lägga in en filmsnutt som jag fick av Anncie. en före detta HBV are.
Tommy HBV 1Filmsnutten var för stor.
ÅteerkommerHar nu begärt hjälp av Tom.
Hörs vi på Chatten i kväll?
TommyHär är en länk till filmsnutten Tommy försökte lägga in: http://www.youtube.com/watch?v=qUMC4qMISnw
Denna variant saknar dock låten “I wanna know what love is” så den får ni nynna i huvudet under tiden
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.