Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › 100 medlemmar!
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av
Torgny J HBV 66.
-
FörfattareInlägg
-
22-01-2006 kl. 16:22 #859
*George
DeltagareTänkte just på hur sjutton vi ska få plats 100 bussar på årsmötet om vi ska vara i Skattkärr. Då ska man ju dessutom lägga till Tommys alla bussar också. Vilket härligt busshav – har vi någon trafikledare eller trafikpolis som är van vid att dirigera en sån jättesamling bussar i klubben? Jag ser fram mot kaoset
hejs/GB
22-01-2006 kl. 20:14 #6011RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareKanske är läge att flytta årsmötet norrut, där vi hade träff i höstas ordnad av Sussie och Åke (HBV77) kan det nog få plats dubbla dagens medlemsantal, inklusive bussar…
22-01-2006 kl. 20:18 #6012*Tommi
DeltagareMan kanske skall vänta med och rikta upp skadorna på bussen till efter årsmötet?
Det kan nog bli gemytligt med en sån tillställning, själv är jag så orolig när jag fickparkerar så jag blundar och hoppas att ungarna kan slita ögonen från tv-spelet innan det tar sådär plötsligt stop och alla börjar skrika.
När folk skriker brukar jag bara lägga i backen och gasa.
Värst är det med hysteriska människor som ställer sig framför bussen och viftar med armarna och skriker, det tycker jag också är jätte jobbigt, speciellt om folk samtidigt försöker ta sig in i bussen. Då brukar jag dra ned gardinerna också tills det blir lite lugnare. <!–emo&
–>
Campingplatser tycker jag är värst, där kan det ta flera dagar innan man kan gå ut.
Har jag berättat när vi var på IKEA:s parkering i Sundsvall?? Jag sparar den till årsmötet.
Jag ser i alla fall fram mot mötet och bussparkeringen… nu när man är bland idel vänner.
22-01-2006 kl. 21:26 #6014*George
DeltagareUllricks förslag var nog ett av de sämre ur min synvinkel – redan Karlstad är tillräckligt Norrland för mig <!–emo&
–>
hejs/GB
22-01-2006 kl. 23:00 #6015Ewa HBV11
DeltagareMin “Hjulbo” Göran HBV 3 är bra på att dirrigera bussar.
Jag tog mitt körkort militärt och där får man inte backa ett fordon själv om det inte är absolut nödvändigt.
Är jag ensam så går jag hellre ut 7 ggr än riskerar att köra på nåt.
När vi kommer fram till en träff brukar några sköta viftningen och det är superbra.
Man slipper bli så himla svettig då.
23-01-2006 kl. 09:19 #6018Torgny J HBV 66
DeltagareBer att få instämma med George HBV 50. Jag tror jag kan tala för Reservskåningen Frank HBV 61 också. Karlstad är alldeles tillräckligt mycke Norrland för oss.
Há Dé Gôtt
Torgny23-01-2006 kl. 11:30 #6019Charsten HBV 21
DeltagareDet var då 17 vad ni gnäller om avstånden, vi har 70 mil till Skattkärr…… det är bara att “lägga i lite spakar o grejer” och åka iväg!
Jag tycker att själva resan till träffarna är en härlig grej oxå, speciellt om man är några bussar som följs åt.
Hoppas att vi blir några som åker här uppifrån i år så att det blir en “Konvoj”//Charsten
23-01-2006 kl. 15:45 #6020Svea HBV77
DeltagareHåller med Richard, varför inte flytta årsmötet längre norrut. Här finns det plats att ställa upp hur många bussar som helst nästan.
Ska bli spännande att se kartan över hur alla bussar är placerade i sverige.
Norrland har ju kommit starkt på sistone <!–emo&
–>
//Sussie
23-01-2006 kl. 17:18 #6027Torgny J HBV 66
DeltagareNej Charsten vi gnäller inte. Konstaterar bara att Karlstad ligger i Norrland
23-01-2006 kl. 17:57 #6028Peo HBV 2
DeltagareDet är skåne som ligger i Tansania!!!!
23-01-2006 kl. 20:30 #6030*George
DeltagareJag har inte gnällt ett skräp om avstånd – det jag sa var att Karlstad är tillräckligt Norrland för mig! Inget annat.
Jag har ett sommarhus vid Ljusvattnet i Västerbotten – där har jag varit tre gånger i hela mitt liv. På vintern är man fullständigt omgiven av Lappmögel upp till axlarna och det är jävligt kallt. På sommaren blir man uppäten av dom där små blodsugande sakerna som kommer i stora svarta moln
Jag har försökt spendera några midsomrar hos min kompis på Arnön vid Vänern (inte alls långt från Skattkärr), det har alltid slutat med en cortisonkur för att inte avlida av alla myggbett. Så Karlstad är Norrland!
hejs/GB
23-01-2006 kl. 20:46 #6031Charsten HBV 21
DeltagareJaja………OK Karlstad är väl norrland då, men det är väl ingen mygg på Valborg och ingen snö heller ……………. så vad skall vi ta nu då George <!–emo&
–>
finns det ingen spettekaka där eller? 
Men hur som helst skall det bli j….t roligt att träffa er alla igen.//Charsten
23-01-2006 kl. 20:48 #6032RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareHä ä noe mere vargtass…. <!–emo&
–>
23-01-2006 kl. 21:42 #6036*Tommi
DeltagareDet var ett himla tjafsande <!–emo&
–>
om Norrland och Skattkärr !!Tommy HBV1 Även känd som Mr. Uno eller Doctor One har valt och bo där och sen får vi ha HBV:s årsmöten där, det är väl bara och tacka och buga (vart man än valt att bo i detta avlånga land) och lägga i växeln och åka. Nää ut på vägarna och njut av att ligga först i kön igen.
PS.
När det blir dags att åka till Skattkärr kan vi inte komma överens på forumet När vi åker och Vilka vägar, så vi kan samla ihop oss längs vägarna (de som vill)?23-01-2006 kl. 23:01 #6038Torgny J HBV 66
DeltagareBra idé Tommi HBV 83. Varunder ska vi starta den länken? Eller ska vi be EWA starta en ny tråd / länk för detta? <!–emo&
–>
Tog ta i detta själv och startade en tråd under “Träffar”
Há Dé Gôtt
Torgny -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.