Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel 2005

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Reidar HBV 40
    Deltagare

Tommy,hva tid har du bestemt at det er klart for å komme til Sverige :? Her begynner det å bli så varmt at arbeide er uaktuelt :censur

Charsten HBV 21
    Deltagare

Vi har strålande solsken och +10 här uppe i norrland/Ö-vik…..nu börjar det!!! :yes

Reidar HBV 40
    Deltagare

Finnes det noen snø fortsatt <!–emo&:?–>:? Ø-vik,går ikke “blå vegen”forbi der og til :norsk .Ha en fin dag :vink

Charsten HBV 21
    Deltagare

Det är inte mycket snö kvar nu, om ett par dagar är den nog borta helt, blå vägen går in från Umeå 10 mil norr om Ö-vik, från Ö-vik går Sagavägen mot Tärna och Moirana.
    Ha en bra dag själva där nere i värmen. :vink

intendit
    Medlem

Hei, Reidar !

Tror du kan begynne å pelle deg oppover hit. Her i Dalsland finnes ikke snø, vi har 10 – 15 grader midt på dagen (-så selv Volvoer starter… :lipa )
    Gratis kaffe når du kommer innom macken, vi sees! :norsk

MVH Monica & Dan

Reidar HBV 40
    Deltagare

Da skal det vel ikke være så store forskjellen fra Dalsland til Varmland.(selv om det ofte regner der ifølge :arg Tommy) .Og med 24volts solcelle fra Bil & Kyl har vi ikke hatt noen startproblemer selv med en gammal Volvo :huh: Det er nok noe som man plages med nærmere polarsirkelen :xmas2 Vi får se om vi tar veien om dere når vi trekker mot nord.Ha en solfylt vårløsning(telehiv <!–emo&:?–>:? )

husbussens
    Deltagare

Halo Spania.
    Här i Karlsta och Skattkärr är våren långt liden. Har ni tängt er uppåt till årsmötet? <!–emo&:?–>:? Isåfall tala om det, för då låter jag snöskyffelen stå kvar framme.
    Att det blir snö och kallt om ni kommer, gör inget.
    För värmen från er uppväger vädret ni brukar dra med er. :vink

Reidar HBV 40
    Deltagare

Men Tommy da,har du fortsatt snøskyffelen i bruk :?Nei,vi kommer nok ikke opp før litt senere,du vet jo hvordan Wenche er <!–emo&;)–>;) Men når vi arriverer,skal jeg sørge for å ha “frostvæske”klar om det er kaldt.Det var den brune som fungerer best,eller :party6 <!–emo&:?–>:? Fint at du slipper å “springe” rundt med krykker,etter å ha besøkt all den snøen. :lipa

husbussens
    Deltagare

Reidar.
    Jag har den burken med frostvetska och körsbär i som jag fick av dig. i. bussen än. Dom kan man nog ha i både i bussen och i strupen. Det går att flambera i den också. Så Wenche behöver inte frysa om ni kommer. Jag lovar att Ola kommer att flambera Pankakor. Och Statoil -kavajen har ni väll med? så inte behöver ni vänta. Man blir varm av att skotta snö också. Men också törstig. <!–emo&:D–>:D

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.