Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Å denna värmen…
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
Svea HBV77.
-
FörfattareInlägg
-
26-07-2008 kl. 14:28 #1764
Ewa HBV11
DeltagareStår med bussen på jobbet och ska egentligen börja smörja.
Men det är så satans varmt så vi orkar inte hålla på.
Tempen inne i bussen är +33,5 och då är det korsdrag + en bordsfläkt som går hela tiden.
Nä vi dricker kall öl istället.
26-07-2008 kl. 20:23 #10651Tom HBV168
DeltagareINTE klaga på värmen!!!
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
Jag har en ny värmepump/ac stående som jag skall ge mig på o installera i bussen – det var lite varmt när vi var iväg om man säger så…27-07-2008 kl. 08:03 #10652Ewa HBV11
DeltagareJo jag måste klaga för jag gillar verkligen inte det här.
Kollade just temperaturen å det är 27 grader i skuggan.
Jag och en kollega ska åka till Gottröra och plocka lite delar till vår Sierra.
Han har tre stycken fyrhjuldrivna 2,9 liters V6:or stående på sin tomt.
Behöver bla grejorna till bagageutrymmet, hatthylla golvmatta mm + en del andra inredningsdetaljer.
I går kväll smörjde vi så nu beter sig min växelspak som den ska
Vad är det för värmepump du köpt?
Du kanske kan skicka nån bild sen?27-07-2008 kl. 20:25 #10654Tom HBV168
DeltagareVärmepumpen är nått billigt skit från Rusta. Den är avsedd för villa och är en On/Off-pump, alltså ingen inverter. Men för min del spelar det ingen roll – elen på camping kostar ju samma oavsett om jag använder lite eller mycket. Jag klarar oxå att dra runt den på mitt elverk om det skulle behövas. Dock kommer det bli lite besvärligare att köra AC medan bussen rullar – man skulle ju kunna köra den via inverter om man har en stor sådan och en rejäl generator
Jag köpte den mest för att slippa vakna i 30+ värme och för att kunna värma via el när sådant finns tillgängligt. Inte så ballt för grannarna att dra igång dieselvärme på en camping. Troligen kommer det bli mindre och mindre camping för vår del, men som sagt så kan jag dra runt den på elverket oxå.Jag skickar bilder när jag installerat den.
Personligen njuter jag i fulla drag nu när solen eldar på. Det är 24 grader i poolen och lagom att dyka i när det är som varmast på dagen. Kanonskönt att sitta under björken o klappa hunden, det är vad jag kallar semester
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Var ute med båten en runda i fredags och en runda i lördags, äldsta sonen ville åka vattenskidor. Blir en runda med båten i morgon oxå… Fast egentligen skulle jag behöva fixa med bussen (rost
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> ) inför ombesikting.28-07-2008 kl. 08:01 #10655Svea HBV77
DeltagareHalloj alla glada semesterfirare och alla andra med förstås.
Jag har haft en liten dröm om att flytta till sydligare nejder, närmare bestämt till norra Spanien. Vi skrattade och skämtade om att nu så flyttar vi men tar bara en bit i taget.
Får vi se hur långt det blir nästa gång..
I alla fall så går jag nu omkring i mitt nya hus. Ett stenhus, med plattläggning och ballkong, svalt o skönt inne. Ballkongen är en liten oas. Det luktar varmt, jord, fuktighet, blommor.. Man hör syrsor på kvällen när mörkret sänker sig.
Alltså jag har ju nästan kommit till Spanien ändå.
//Sussie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.