Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Äntligen
- Detta ämne har 9 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 9 månader sedan av
Håkan HBV 179.
-
FörfattareInlägg
-
06-07-2007 kl. 16:54 #663
JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareTänkte bara skriva några rader om att vi äntligen fått ut på vägen och åka i bussen och inte bara meka & bygga
Den funkar till belåtenhet både maskinellt och praktiskt så det har varit två sköna helger med hus på ryggen
Vecka 30 så bär det av söderut utan spikat schema men ett besök på High Chapparall är planerat
Sedan Vecka 31 så blir vi i Rättvik hela veckan , det torde ju bli nu ännu bättre än vi tänkt oss med den ordnade uppställningen
Ska nu bara fixa lite smågrejer innan semestern
Ha en trevlig buss sommar på er allaMvh Johny&AnnSofie
07-07-2007 kl. 15:41 #4977*Dennis o Helena
DeltagareSer ju jättetrevligt ut!
Själv håller jag på att byta dieselpump. Ska passa på att sätta dit några vattenseparerande filter också. (Tror nämligen att det var vatten i bränslet som gjorde att den rostade och därefter skar ett element i den)
10-07-2007 kl. 16:14 #4728JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareSjälv ska jag montera in en diesel-luft värmare i kupen
det kan behövas om den här temperaturen tänker fortsätta
12-13 grader och regn då blir det fort rått & kallt
Ska även kika över lite bromsar & hjullager innan vi styr söderutMvh Johny
11-07-2007 kl. 10:28 #4700*Ole o Sissel
DeltagareJa litt øverhaling trengs også på bussene, vi har også planer om å kjøre videre fra Bengtfors til Hig Chapparal i neste uke (29) og da bkir det sikkert mange som reiser sammen.
13-07-2007 kl. 20:49 #4636Rolf & Eva HBV76
DeltagareHalloj
Grattis till bygget.
Vi kommer just från ett regnigt High Chaparall.
Vill bara tala om att om ni tänker stå på campingen så är det numera dubbel avgift som gäller för bussar. Vi tog bara en plats i anspråk men fick ändå betala för två = 320:-/natt. Surt.
Men ungarna trivdes.
/Roffe13-07-2007 kl. 22:07 #4517Chris HBV 132
DeltagareHej
tycker det är skamligt att ta betald på detta sättet…även om det handla om High Chaparall. Har haft några husbussar här denna säsongen och kan bara konstatera, att de inte ta mer plats än en vanlig husvagn med bil….så ni är välkomna hit
14-07-2007 kl. 15:14 #4497*Roland
DeltagareÅhhhhhhhhhhh!
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> Detser härligt ut. Själv har jag fastnat i 40-års klistret. Verkar som tiden inte räcker till bussen just nu.
Jag hoppas på inspiration till vintern igen..
Ha det toppen
20-11-2009 kl. 11:47 #12338Tom HBV168
DeltagareHade en diskussion med High Chaparall (med Ulf, dåvarande platschef) i juni i år, först via mail och sedan ringde de upp mig via telefon. Kom då fram till att vi (husbussar) inte behövde betala dubbel avgift om vi fick plats inom campingrutan (vissa platser är rätt långa). Även över hela reservcampingen skulle det vara samma avgift för alla.
Bra att de inser att man utrymmesmässigt inte tar större yta med en husbuss kontra bil, husvagn och förtält.
Igår kom det nya positiva besked från High Chaparall (Peter) på MHC´s forum:
2009-11-17, 21:59
Hej,jag fick för ett tag sedan frågan om varför vi på High Chaparral tar dubbel campingavgift för husbussar.
Jag har kollat det här nu,det tog ett tag eftersom vi bytt campingföreståndare inför nästa år.
Så här blir det,vi kommer att reservera 5 platser på vår camping för husbussar.
Där betalar ni normal avgift 160 kr dygnet ink.el ,om ni inte vill ligga där utan hellre välja någon annan plats kostar det dubbel avgift som tidigare.
Platsen är direkt innanför campinginfarten till höger,om ni backar in där får 5 bussar i bredd plats även om ni ställer ut möbler o dyl.
Det är först till kvarn som gäller men det brukar aldrig vara så många husbussar på plats samtidigt så jag tror det kommer att funka bra.
Platsen är cirka 25m bred och 15m djup så det bör funka för er,ni har då cirka 15m framför er buss våran badsjö.
Det här var vad jag kunde fixa åt er,när ni checkar in frågar ni efter husbussplatserna.
Vet inte tjejerna i incheckningen vad det är så frågar ni efter Björn Persson som är campingchef.
Under träffen Husbilsdagarna betalar alla oavsett storlek på fordon samma pris.
Varmt välkomna till High Chaparral nästa år
20-11-2009 kl. 17:32 #12340Torgny J HBV 66
DeltagareAnnsofie och Johny kom till Varberg. vi har 10 grader varmt och riktigt mysigt, ska v i ses på gettön eller var?
20-11-2009 kl. 18:36 #12341Håkan HBV 179
DeltagareCITAT(Tom HBV168 @ 20 Nov 2009, 12:47 ) [snapback]11772[/snapback]
Hade en diskussion med High Chaparall (med Ulf, dåvarande platschef) i juni i år, först via mail och sedan ringde de upp mig via telefon. Kom då fram till att vi (husbussar) inte behövde betala dubbel avgift om vi fick plats inom campingrutan (vissa platser är rätt långa). Även över hela reservcampingen skulle det vara samma avgift för alla.Bra att de inser att man utrymmesmässigt inte tar större yta med en husbuss kontra bil, husvagn och förtält.
Igår kom det nya positiva besked från High Chaparall (Peter) på MHC´s forum:
2009-11-17, 21:59
Hej,jag fick för ett tag sedan frågan om varför vi på High Chaparral tar dubbel campingavgift för husbussar.
Jag har kollat det här nu,det tog ett tag eftersom vi bytt campingföreståndare inför nästa år.
Så här blir det,vi kommer att reservera 5 platser på vår camping för husbussar.
Där betalar ni normal avgift 160 kr dygnet ink.el ,om ni inte vill ligga där utan hellre välja någon annan plats kostar det dubbel avgift som tidigare.
Platsen är direkt innanför campinginfarten till höger,om ni backar in där får 5 bussar i bredd plats även om ni ställer ut möbler o dyl.
Det är först till kvarn som gäller men det brukar aldrig vara så många husbussar på plats samtidigt så jag tror det kommer att funka bra.
Platsen är cirka 25m bred och 15m djup så det bör funka för er,ni har då cirka 15m framför er buss våran badsjö.
Det här var vad jag kunde fixa åt er,när ni checkar in frågar ni efter husbussplatserna.
Vet inte tjejerna i incheckningen vad det är så frågar ni efter Björn Persson som är campingchef.
Under träffen Husbilsdagarna betalar alla oavsett storlek på fordon samma pris.
Varmt välkomna till High Chaparral nästa år
ja de är väl ok tycker jag
kanske man tar en tur ditt igen.. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.