Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel besiktning

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    crille HBV 95
    Deltagare

Det gick kanon bara lovord från besikningmännen idag .Jag fick en tid i Lindesberg och hade i min dårskap fått för mig att det bara är va 1.5 mil från örebro så jag gick upp 05.30 och gick ut för att starta upp bussen och åka till Statoil för en god morgonkopp men när jag slog in adressen på vår mio 269 + fick jag till min fasa se att det är 4.1 mil till Lindesbergs bilprovning så det blev ingen morgon kopp och det var nästan så tårarna rann när jag gled förbi statoil ha ha .Men nåväl direkt efter bisiktningen så blev det närmsta statoil som jag slog in på gpsen och sedan en superb kycklingmacka och två koppar cafe-laite som jag intog i bussen som nu känns ännu skönare och coolare att sitta i.

I helgen skall jag på min systers födelsedagskalas så jag missar även denna träff men ha det så bra alla Indianer och vita

Ewa HBV11
    Deltagare

Nice! :party3

Charsten HBV 21
    Deltagare

Idag besiktade jag bussen och för första gången sedan vi skaffade henne gick hon igenom med Blanka papper :yes ……. skönt att ha besiktat för hela nästa säsong.

HBV 21

Svea HBV77
    Deltagare

Man får gratulera :party3

//Sussie

Ewa HBV11
    Deltagare

:tummarupp :beer

Torgny J HBV 66
    Deltagare

25/8 var Skalman inne för skranket. En 2 :a på bromsarna bak. shockkk!.gif

Troligen rullarna på bromsbackarna som rostat fast trodde de på besiktningen.

Ska jag fixa sjäv eller till verkstad?

Som tur var åkte jag till Volvo. Inre packboxen hade gått. Hela hjulhuset och bronstrumman mm var insmort med olja och damm i en salig blandning.

Det blev nya bromsband, ny packbox och justering av hjullagren i förbifarten.

Tvåan släktes direkt av Volvo utan nytt besök hos bilprovningen.

Nu bromsar Skalman utav bara f-n på alla hjulen.

Há Dé Gôtt
    Torgny

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.