Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Besiktningen idag….
- Detta ämne har 6 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
Svea HBV77.
-
FörfattareInlägg
-
07-04-2010 kl. 15:26 #2233
Lasse&Anna HBV160
DeltagareÄntligen försvann snön till slut och solen kom fram.
Varmt blev det oj, snart årsmöte.Ojdå Körförbud, måste hinna besiktiga bussen.Brottom har inte gjort någonting på hela vintern.Den har bara stått där alldeles iskall.
I med lite olja,och vatten.Bara 30min resa iväg upp på E4an, och 10min innan utsatt tid kom jag in.Inte varit där på nästan 2år.
Rent papper ,var faktist tvungen och fråga om dom hadde provat bromsarna? -Ja dom var jätte bra 3% ojämt.
-Okej men handbromsen då har ni provat den?? ´-Ja ,den tog.
Hmmm,Någonting måste ju vara fel på bussen tänkte jag tyst för mig själv.
Så nu är de bara å åka ett år till, skönt att veta att allt är okej ,fast vet man det??…..har dom inte missat någon liten liten viktig sak…….
Helt otroligt att våra gammla bussar rullar än idag, hur länge kan dom göra det??? kan jag undra ibland.
Jag undrar hur gammal är den första bussen som kom?,och rullar den än idag på våra vägar?..Och vad används den till.
Det känns som om man har något att se fram imot i sommar…..
Vi Syns!!Mvh /Lasse
07-04-2010 kl. 16:25 #12947Sonja HBV 133
DeltagareJa du Lasse de bra å gratulera till rena papper. Det är skönt att de inte hittade något då är man nöjd.
På lång fredagen skottade jag o Sonja en väg fram till (bussen) den stora personbilen som stått i meter djup snö med minus grader ner till 35 minus. Men hon spottade igång med hjälp av nyladde batterier och kallstart, Hon lät som hon alltid har gjort med andra ord bra. Hon stod och gick på lite förhöjt tomgångsvarv medans jag gick runt och kollade belysning, så helt plötsligt öppnar en ventil inunder och luften pyser ut.
? Man undrade vad var det som gick sönder
, under och kolla det var säkerhetsventilen som öppnade,,varför ? ? In och tittade
på tryckmätarna, bägge på 10Kg, ut och loss med fronten knacka på avlastnings regulatorn, inunder å öppna dräneringskranen till våttanken in å se om kompressorn avlastar och det gjorde den
så allt frid och fröjd
. Så var det bara och vänta att det skull torka upp lite på gården så det inte blev så djupa sår på gräsmattan när jag skulle köra ut. I Måndag morse var det 5 minus då jag passade på och flytta till ett bättre ställe. I Tisdag var det besiktning. När vi kom in i hallen så undrade de vad de skulle titta på, de hade inte haft inne en så stor personbil tidigare. I andra änden av hallen väntade jag Sonja och Kajsa på domen, nog måste de ha hittat något som inte var bra. Men de ända de sa var att hon har lite inkontinens för övrigt var det bra
. PÅ Tisdag kväll var det bara ringa och anmäla sig till årsmöte, nu fans det inga ursäkter för att inte göra det.
[/size]07-04-2010 kl. 18:15 #12949Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareGratulerar till de lyckade besiktningarna!

Det är alltid lika pirrigt..ska in med våran “stora” personbil i början på maj….
Får väl hoppas att det går bra.07-04-2010 kl. 20:19 #12951husbussens
DeltagareHej på er.
Fick idag kallelsen till besiktning före juni utgång. det är forsta gången bussen blir kontrolerad som pb har tidigare varit buss och om det inte varit för 60 kulan så hade Trofast varit buss än.Om det blir besiktning före eller efter årsmötet är oklart men gammle trofast kommer naturligtvis till årsmötet. Kul att eran gammling gick igenom Mats. Då kan Sonja och Kajsa känna sig trygga ett år till.
Tommy HBV 108-04-2010 kl. 09:10 #12957TomasHBV85
Deltagaregrattis till besikningarna . jag har ju bes den 16 april så det blir spännande hoppas att jag har samma tur som er .ha det gott
08-04-2010 kl. 12:09 #12958Chris HBV 132
DeltagareCITAT(TomasHBV85 @ 8 Apr 2010, 11:10 ) [snapback]12515[/snapback]
… hoppas att jag har samma tur som er …
Är det tur som avgör besiktningen hos er i Stkhlmomradet?
Här i Småland har vi tur på annat sätt: Här gäller det tekniska skicket för godkännandet
09-04-2010 kl. 05:55 #12960Svea HBV77
DeltagareNär det gäller besiktningarna så är det nästan så man tror att det är turen som avgör. Alla besiktningsmän tolkar regler olika, har man då tur att få en “kille” som gillar stora/gamla bussar så brukar det gå jätte bra. Men nog har man hört talas om andra hållet också.
Men spännande är det att åka in och få sin “dom” och helt plötsligt när allt är ok så känns bussen mycket bättre än när man for dit.
Grattis till lyckade besiktningar
//Sussie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.