Hem Forum Husbussar Underhåll & reparation BNB Träffcenter börjar ta form

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Peo HBV 2
    Deltagare

Nu börjar det hända saker på Beach Newland Barn :) Gamla grävmaskinen går varm här och likaså traktordj… :arg Hur kan man konstruera en maskin som orkar ta lika mycket i skopan som jag tar på en vanlig skyffel :blink: Idioti! I alla fall har jag lyft skithuset och skall nu köra under en vagn så det går att flytta :unsure: Sedan skall 20-30 cm jord framför lagår´n bort och marken skall planas ut, därefter skall det på lite matjord och gräsfrö :) Hoppas hinna klar till våren, förresten: tack för hjälpen Carsten maskinen längtar efter dig :lipa Bilder kommer sen.

Charsten HBV 21
    Deltagare

Det är lungt Peo jag skall komma och fixa det där åt dig……….skall bara försöka hitta en gasmask och en hjälm till nästa gång vi skall köra gaskammaren shockkk!.gif
    Det skulle vara fint med ett par rutor så att man slipper ljudet och avgaserna, efter förra gången var jag både förgiftad och döv. :suck1

Det kan inte bero på att den där trötta skopan börjar bli lite till åren Peo <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:?
    Har du provat att skruva åt överströmmningsventilen? Den har en fjäder som mjuknar med tiden…. men vanligaste felet är väl att hydraulpumpen liknar oss… <!–emo&:(–>:( <!–emo&:(–>:( <!–emo&;)–>;) (sett sina bästa dar) <!–emo&:P–>:P <!–emo&:P–>:P <!–emo&:D–>:D :lol: :vink :vink

Carl-Albin HBV72
    Deltagare

Inte visste jag att du var så stark PeO:-) Eller har du en mini skopa till grävaren

Peo HBV 2
    Deltagare

När det gällde styrka så pratade jag om Fergusontraktorn INTE grävaren! Var lite uppmärksamma nu!! <!–emo&:P–>:P Blir det mer än 300 liter i skopan så orkar den inte lyfta och skulle den mot förmodan orka så når inte bakhjulen ner i backen! :arg Skitgrejor mad.gif och ingen motvikt finns det heller :huh: Jaja det går men långsamt :vink

Stig HBV80
    Deltagare

:type enkelt tips från Kungsbacka <!–emo&:???:–>:unsure: angående motvikt till traktorn
    du har inte funderat på att göra en liten brygga baktill :yes det kunde ju bli
    plats för anneli så får ju hon också komma ut och åka lite :lipa nu får jag väl skiit
    igen som med laxöringen fortsätt köra det är snart vår…….. :beer :beer :beer
    kommer till sommaren och kollar resultatet :vink

mvh bittan – stig från södern

Carl-Albin HBV72
    Deltagare

Peo du kan även göra en motvikt av ett gammalt fotogen eller bensinfat . De som är järnskodda och fylla det med lite betong . Det var ganska vanligt tidigare att man satte de i trepunktslyften Sen hade grållen ett av de mest avancerade hydralsystemen som gjorde att man kunde få burna redskap så var snäll mot grållen. Det är en (Racer)traktor. Med egen fanklubb .

intendit
    Medlem

Instemmer med Carl-Albin! :beer

Har en -52 Grålle :wub: med skopa fram og motvekt bak som C-A beskrev, halve fatets høyde fyllt med betong, går som f..n. Har gravd plass for BusaBorgny og en buss min svoger Frank skal kjøpe i høst. ingen trodde vi (Grålle o jag)skulle klare det, men envishet, det kan vi Nord-norskene alt om :vink . Kjørte så blodet og olja spruta, det ble bra plass til slutt :yes

Lykke til! :blomma2

Reidar HBV 40
    Deltagare

Ser at du er her P O.Skal du være med “trekkfuglene” sørover????? :yes

Peo HBV 2
    Deltagare

Nej jag tror inte det. Någon måste stanna i Sverige och betala skatt också :lipa
    Så här ser det ut när man bygger skithus på hjul! :drink1

Peo HBV 2
    Deltagare

Skit också!! :arg bilderna var för stora <!–emo&:(–>:(

Reidar HBV 40
    Deltagare

Det var da ikke mye shit å se på de bildene :suck1 3dje gangen går det bra :yes

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.