Hem › Forum › Husbussar › Underhåll & reparation › BNB Träffcenter börjar ta form
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
Reidar HBV 40.
-
FörfattareInlägg
-
28-09-2005 kl. 13:20 #738
Peo HBV 2
DeltagareNu börjar det hända saker på Beach Newland Barn
Gamla grävmaskinen går varm här och likaså traktordj…
Hur kan man konstruera en maskin som orkar ta lika mycket i skopan som jag tar på en vanlig skyffel
Idioti! I alla fall har jag lyft skithuset och skall nu köra under en vagn så det går att flytta
Sedan skall 20-30 cm jord framför lagår´n bort och marken skall planas ut, därefter skall det på lite matjord och gräsfrö
Hoppas hinna klar till våren, förresten: tack för hjälpen Carsten maskinen längtar efter dig
Bilder kommer sen. 28-09-2005 kl. 13:39 #5362Charsten HBV 21
DeltagareDet är lungt Peo jag skall komma och fixa det där åt dig……….skall bara försöka hitta en gasmask och en hjälm till nästa gång vi skall köra gaskammaren
Det skulle vara fint med ett par rutor så att man slipper ljudet och avgaserna, efter förra gången var jag både förgiftad och döv.
28-09-2005 kl. 15:27 #5363RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareDet kan inte bero på att den där trötta skopan börjar bli lite till åren Peo <!–emo&
–>
<!–emo&
–>
Har du provat att skruva åt överströmmningsventilen? Den har en fjäder som mjuknar med tiden…. men vanligaste felet är väl att hydraulpumpen liknar oss… <!–emo&
–>
<!–emo&
–>
<!–emo&
–>
(sett sina bästa dar) <!–emo&
–>
<!–emo&
–>
<!–emo&
–>
28-09-2005 kl. 18:13 #5364Carl-Albin HBV72
DeltagareInte visste jag att du var så stark PeO:-) Eller har du en mini skopa till grävaren
28-09-2005 kl. 20:04 #5368Peo HBV 2
DeltagareNär det gällde styrka så pratade jag om Fergusontraktorn INTE grävaren! Var lite uppmärksamma nu!! <!–emo&
–>
Blir det mer än 300 liter i skopan så orkar den inte lyfta och skulle den mot förmodan orka så når inte bakhjulen ner i backen!
Skitgrejor
och ingen motvikt finns det heller
Jaja det går men långsamt
29-09-2005 kl. 17:57 #5385Stig HBV80
Deltagare
enkelt tips från Kungsbacka <!–emo&
??:–>
angående motvikt till traktorn
du har inte funderat på att göra en liten brygga baktill
det kunde ju bli
plats för anneli så får ju hon också komma ut och åka lite
nu får jag väl skiit
igen som med laxöringen fortsätt köra det är snart vår……..
kommer till sommaren och kollar resultatet
mvh bittan – stig från södern
29-09-2005 kl. 18:29 #5386Carl-Albin HBV72
DeltagarePeo du kan även göra en motvikt av ett gammalt fotogen eller bensinfat . De som är järnskodda och fylla det med lite betong . Det var ganska vanligt tidigare att man satte de i trepunktslyften Sen hade grållen ett av de mest avancerade hydralsystemen som gjorde att man kunde få burna redskap så var snäll mot grållen. Det är en (Racer)traktor. Med egen fanklubb .
29-09-2005 kl. 18:53 #5387intendit
MedlemInstemmer med Carl-Albin!
Har en -52 Grålle
med skopa fram og motvekt bak som C-A beskrev, halve fatets høyde fyllt med betong, går som f..n. Har gravd plass for BusaBorgny og en buss min svoger Frank skal kjøpe i høst. ingen trodde vi (Grålle o jag)skulle klare det, men envishet, det kan vi Nord-norskene alt om
. Kjørte så blodet og olja spruta, det ble bra plass til slutt
Lykke til!
29-09-2005 kl. 19:10 #5389Reidar HBV 40
DeltagareSer at du er her P O.Skal du være med “trekkfuglene” sørover?????
29-09-2005 kl. 19:21 #5391Peo HBV 2
DeltagareNej jag tror inte det. Någon måste stanna i Sverige och betala skatt också
Så här ser det ut när man bygger skithus på hjul!
29-09-2005 kl. 19:22 #5392Peo HBV 2
DeltagareSkit också!!
bilderna var för stora <!–emo&
–>
29-09-2005 kl. 23:17 #5393Reidar HBV 40
DeltagareDet var da ikke mye shit å se på de bildene
3dje gangen går det bra
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.