Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Bra att det lugnat ner sig hos MHC
- Detta ämne har 15 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 9 månader sedan av
Svea HBV77.
-
FörfattareInlägg
-
28-11-2006 kl. 18:27 #1245
Torgny J HBV 66
DeltagareDet har blivit en mycket bättre stämmning i MHCs Fikarum nu efter nyvalet av styrelse. Det är ju bra men glöm inte bort vårt eget furum nu…här verkar lite dött just nu. Kom igen nu…
Hà Dè Gôtt
Torgny28-11-2006 kl. 18:30 #8385Peo HBV 2
Deltagare…………………………………Fan vad det går tungt!!!!
28-11-2006 kl. 21:17 #8386Rolf & Eva HBV76
DeltagareJa det är väl inte så konstigt att det är lugnt, vad jag har förstått så är hela HBV upptagna med att inta sina nya styrelseplatser i MHC. Inte undra på att man inte hinner skriva här då.
/anonym (he he he)28-11-2006 kl. 23:24 #8387husbussens
DeltagareLungt och lungt.
Ni skulle varit med på partyt i våran buss i Huskvarna.
Vi var 23 st inne i bussen både mhc are och hbv are som hade en toppenkväll.
Temperaturen steg så takluckorna åkte upp för att få in lite syre. När dom flamberade pankakorna var uppätna drog alla hem till sitt för att sussa på kudden.
På morronen sedan när vi vaknade så sa Ewa HBV 11 (som var ineboende hos oss denna helg) att hon frusit så att hon hade tängt ringa 112, då förstod vi varför. Takluckorna stod på vid gavel änn. Det är tur att vi har en sådan fin vinter.
Tommy HBV 129-11-2006 kl. 07:25 #8388Peo HBV 2
DeltagareKänner igen symtom och verkan
Har väl varit med om det någon gång, inte så kul
Hoppas du värmde henne ordentligt sen då!!
29-11-2006 kl. 08:40 #8382Svea HBV77
DeltagareHej alla glada.
Håller med om att det är väldigt lugnt här i forumet. Lite trist är det allt. Brukar vara så roligt att läsa, besvara och framför allt hålla kontakten med alla busiga människor.
Jag hoppas det blir lite mer framöver.//Sussie
29-11-2006 kl. 11:28 #8381Peo HBV 2
DeltagareJust nu (12.30) går inte MHC:s foru att nå alls
Hoppas det bara är temporärt!29-11-2006 kl. 14:42 #8389Peo HBV 2
DeltagareCITAT(Peo HBV 2 @ 29 Nov 2006, 12:27 ) [snapback]6339[/snapback]
Just nu (12.30) går inte MHC:s foru att nå alls
Hoppas det bara är temporärt!
15:45 Går fortfarande inte att komma in! Någon som vet orsaken????
29-11-2006 kl. 18:29 #8391Carl-Albin HBV72
DeltagareDet är fortfarande nersläckt på fikarummet kl 1929
29-11-2006 kl. 20:06 #8396husbussens
DeltagareOch vad är det för fel på vårat forum?
Kan vi inte lika gärna skriva här?
Som det nu är så börjar det bli många HBV are som inte är med i MHC. Det kanske är bättre att vara aktiv här än i MHCs forum och då kanske intresset ökar för dom som inte är inne så ofta. Även MHC s medlemmar kanske hittar hit och kan skriva och göra inlägg.
Det är ju samarbete vi eftersträvar och varför inte gästa varandras forum.
Tommy HBV 129-11-2006 kl. 20:49 #8397Peo HBV 2
DeltagareHelt rätt Tommy!
Man är bara så j__la nyfiken.
Förstår inte varför det är så trögt att hitta på något att skriva om.30-11-2006 kl. 11:08 #8405Rolf & Eva HBV76
DeltagareHm, det råkade ta hus i helvetet i MHC över min lilla skämtsamma kommentar. Jag har förklarat mig enligt följande i deras forum:
Herregud vad jag har skitit i det blå skåpet som det brukar heta. Helt ofrivilligt dessutom. Tack för det.
Låt mig förtydliga mig:
1. Det jag skrev på HBVs sida var aldrig ämnat att kopieras och publiceras på ett svårläst och rörigt sätt i ett annat forum. Det blir väldigt lätt missförstånd att göra så. (gammalt retoriskt knep dessutom om man vill styra en diskussion åt ett visst håll)Nu börjar jag bli orolig över alla andra forum som jag skriver i, när ska nästa copy & paste dyka upp som direkt eller indirekt kan tolkas som kritik/självbelåtenhet eller motsvarande. E-posta om ni vill skugga mina inlägg i övriga forum så skickar jag en lista.
2. Mitt inlägg skrevs av mig, som privatperson, inget annat. Jag är ingen talesman för HBV, lika lite som jag är talesman för MHC, som jag också är medlem i. När jag skriver i MHC identifierar jag mig med mitt MHCnummer och när jag skriver i HBV använder jag mitt HBVnummer. Jag skulle ta illa vid mig om någon medlem i HBV klippte ut något jag skrivit i MHC för att publicera på HBVs sida för att svärta MHC. Som jag ser det så finns det inget som helst motsatsförhållande med dessa två klubbar. Jag ser det som ett utmärkt komplement. Jag har massor av nytta av MHC, när det gäller allt från info om ställplatser till GPS:er. Men när det gäller frågor om stora fordon då är HBV bäst, vilket också är syftet både med mitt medlemskap där och hela klubbidén.
3. Jag följt debatten ang styrelsefrågan inom MHC, där det på flera hålll framförts farhågor om att alldeles för många HBVare ska ta styrelseplatser. Men viljan att själv ställa upp verkar inta vara i harmoni med viljan att uttrycka hur det INTE ska vara. Jag förstår inte heller de farhågor som vissa hyser, jag menar, vi talar ju inte precis om SverigeDemokraterna! Styrelsens mission är väl så tydlig den kan vara, om styrelsen tvingar alla medlemmar att köpa gamla rostiga bussar, hur många blir då kvar i MHC? Försök förstå en gång för alla, att det som gagnar MHC, som upplevs som värdefullt av medlemmarna, också gynnar HBV. Det här forumet till exempel, en outsinlig källa till information. Helt suverän om man undantar de senaste månadernas tjafs. Vilket jag nu helt ofrivilligt bidragit till genom att ett inlägg i ett annat forum kopierats hit. Obs helt utan min medverkan! Som tur är så kan jag nu klargöra vad jag menade, men det hade ändå varit tacknämligt med någon form av information till mig, en hygienfråga anser jag.
Nästa gång någon av er i forumet funderar över ett inlägg jag gjort, på “om det är så här?”, fundera då i steg två på vem som kan besvara frågan. Ett inlägg gjort av mig kan inte förklaras av annan än mig. Innan du klipper ut mina inlägg för publikation i olika medier, med en fråga, ring mig innan och fråga vad jag menar. Det är bara jag som kan svara. Såvida inte syftet är ett annat, då förstår jag att du inte vill veta att det var menat som ett skämt.
Vill du ha klarhet: fråga mig! Då kan du skriva i rubriken: SÅ HÄR ÄR DET, istället för ÄR DET SÅHÄR?
4. Skämtet:
Som sagt; det har framförts farhågor att HBV “ska ta över” MHC, villket i sig är så befängt att det är roligt bara det. Även i bi-sagan längre ner med rubriken “blommor och bin” underblåses att det är olika t.o.m motverkande intressen mellan klubbarna.Några inlägg har varit anonyma, som till exempel “svikares” inlägg.
Av detta kokade jag en soppa, och när det i HBVs forum klagades på att det inte skrevs något där, att det var alldeles för lugnt, så publicerade jag en insändare som antydde att HBV var upptagna med styrelsearbete inom MHC. Hysteriskt roligt. (visst, humor är som baken) För att ytterligare skämta till det och göra mitt inlägg helt oemotståndligt undertecknade jag med “anonym” fast jag var inloggad med medlemsnummer och allt. Heltokigt!
Fundera lite på det, erkänn att du drar liiite på smilbanden?Just nu känner jag mig lite ambivalent, när mitt lilla skämt plötsligt drar igång en debatt i ett helt annat forum. Ska jag skratta eller gråta?
Slutord:
Det fanns inget som helst uppsåt att vara självbelåten, eller kritisk till MHC. Det fanns inget som helst uppsåt att slå split mellan klubbarna.
Det fanns inget som helst uppsåt att starta en hätsk debatt om ämnet.Jag ville bara vara lite rolig….ok? Därmed kan vi släppa mitt inägg.
Kan vi enas om att vi från och med nu slutar att läsa varandras inlägg som fan läser bibeln?
Kan vi enas om att om vi funderar på vad någon menar, så kontaktar vi denne istället för att ovetandes hänga ut vederbörande på andra ställen på Internet på ett sätt som är oförenligt såväl ur netikettsynpunkt som rent moraliskt? (netikett = etikett på nätet)
Bästa hälsningar till er alla!
Rolf Byström MHC 230930-11-2006 kl. 14:10 #8406Peo HBV 2
DeltagareRolf!!
Du skall ha hjärtligt tack för att du både redde ut problemet och samtidigt räddade mitt skinn!! Började faktiskt tro på troll ett tag där
Det är för jäkligt att vi inte kan skämta om vad som helst på vårat eget forum utan att det skall användas som stickverktyg hos andra. Vi kanske behöver en annan inloggning på en del av forumet där man måste registrera sig för att kunna läsa och skriva. Logga in med chassienr. det skulle vara nåt.30-11-2006 kl. 23:13 #8408Rolf & Eva HBV76
DeltagareHa ha, ja när det gäller vår gamla buss så är nog chassienumret bland det hemligaste som finns. Senaste besiktningen så hittade inte besiktningsgubben det. Jag blev alldeles svettig innan jag kom på att det sitter på främre vänster rambalk mellan karossen och kofångaren.
Vi har ju i och för sig vårt slutna forum, men jag kunde ju aldrig tro att min lilla kommentar var en så het potatis, för då hade jag ju skrivit den där.
Håhå ja ja, nu är klockan 00:15 och jag sitter på Hotel Clarion i göteborg med en bärs i handen. Håll nu tummarna för att jag kommer upp klockan sex imorgon bitti, att jag får tandkrämen genom säkerhetskontrollen och kommer hem som jag ska med 07:44 från landvetter.
Buss & kran på er allihopa!
/R01-12-2006 kl. 07:48 #8409Peo HBV 2
DeltagareHoppas flygresan gick bra! Mitt chassie nr. skulle inte vara några problem att komma ihåg
Tre siffror!!! Det är nog för kort, får lägga in några extra tror jag
Ang. inlägget så fatta inte JAG hur det kunde misstolkas så in i vassen, men jag är väl för dum för att se allvaret i det hela. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.