Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Bussen våran

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    *LeifoLisse
    Deltagare

Tänkte babbla om bussen våran som ger oss glädje under sommar halvåret!!
    Vi har ju en volvo gammal postbuss ifrån 1963.Den bara startar o går, vi har gott om utrymme i den, upp till 6st cyklar har vi haft med oss. Samt 6 personer med ibland.Nu blir man i höstmörkret att längta till våren, skulle behöva söka efter ett 12volts batteri då det ena gått sönder typ 175 ampere. Behöver tips till att hitta läckage (gasol panna) på primus. Har Tagit loss pannan o prov tryckt med gasol samt sprayat med såpa vatten men jag hittar inte nåt läckage, som besiktingen gjorde????? Kanske nått litet läckage, borde ju höras eller ses tycker jag.
    Tänkte även nu under vintern möblera om lite i bussen, är även intresserad av att installera solceller för drift o laddning av batterier, drift av pump el dyl. Ja mycke blir det, finns det någon i närheten av Hälsingland (Iggesund) som har buss intresse som kanske vill träffas någon gång, för att utbyta ideer och kanske ta en :beer , så skulle det vara kul.Tänkte vara ute i tid och rekomendera Hölicks camping, dit vi ska åka o fira midsommar 2008. Vill du uppleva en naturskön camping, med lite utlandskänsla, och obeskrivligt skönt ställe att fira midsommar på så hör av er, kul med ett litet bus(s) gäng tillsammans på smultron stället hölick , se länk (lite missvisande just över campingen finns inget riktigt bra foto. http://www.naturaholick.se/content/swe/attgora/bad.php
    Ja vad ska jag mer säga, jo vi tog mc kort i sommar både frun o jag, så jag behöver tips på att få upp en mc på dragkroken (vanlig dragkrok som till person bil) ja tips på en ställning, så vi får med oss våran 400 suzuki. Ja nä nu har jag babblat klart :drink m.v.h Leif

Svea HBV77
    Deltagare

Hej Leif o Lisse.

Vi åkte faktiskt förbi hos er i slutet på augusti.. hade tänkt överraska er..men det var ingen hemma. Vilka smala vägar att ta sig fram på med bussen :chock

Vi har samma/lika buss som er och jag antar en hel del samma/lika bekymmer och glädje ämnen. Vi har haft 6 bäddar men bantat ner till 4.
    Lite skojigt att ni brukar fara till Hölick, där har jag varit mycket som liten, är född och uppvuxen i Glada Hudik. Jag har fortfarande släkt där och hälsar på med jämna mellanrum. Till Iggesund är det väl bara 9 km?
    Vi hör av oss om det blir någon tur neröver så kan vi ta en fika i alla fall :thumbup:
    Midsommar har vi inte hunnit tänka på ännu, men vad vet man. Hölick är jätte fint kan jag intyga.

Ha det bra i vinter mörkret.

//Sussie och Åke

*LeifoLisse
    Deltagare

CITAT(Svea HBV77 @ 28 Oct 2007, 13:32 ) [snapback]7958[/snapback]

Hej Leif o Lisse.

Vi åkte faktiskt förbi hos er i slutet på augusti.. hade tänkt överraska er..men det var ingen hemma. Vilka smala vägar att ta sig fram på med bussen :chock

Vi har samma/lika buss som er och jag antar en hel del samma/lika bekymmer och glädje ämnen. Vi har haft 6 bäddar men bantat ner till 4.
    Lite skojigt att ni brukar fara till Hölick, där har jag varit mycket som liten, är född och uppvuxen i Glada Hudik. Jag har fortfarande släkt där och hälsar på med jämna mellanrum. Till Iggesund är det väl bara 9 km?
    Vi hör av oss om det blir någon tur neröver så kan vi ta en fika i alla fall :thumbup:
    Midsommar har vi inte hunnit tänka på ännu, men vad vet man. Hölick är jätte fint kan jag intyga.

Ha det bra i vinter mörkret.

//Sussie och Åke

Hej!
    Va kul att ni åkte till oss, gör om försöket så ska det väl bli fika någon gång!!

Anders HBV 162
    Deltagare

Hej på er hbv 77 och 105 .
    Tyvärr så bor vi för långt ifrån er för att bara komma in på en
    fika med lite buss-snack.
    Jag har också en fd postbuss från Pajala någonstans och det vore kul att få prata och utbyta idéer och tips.
    Bussen är en volvo Hägglund 63508 -64.
    Även jag skall installera solceller,men vet inte exakt vilken mod.
    eller watt ännu.
    Skall även få till en riktig spoltoa , men är öppen för andra liknande förslag.
    Det skulle inte heller vara fel med en dusch ,men har hört så mycket
    negativt med fuktproblem och dyligt , skulle vara jätteintresant
    att höra klubbens erfarenheter ang. detta.
    Mvh Anders

Charsten HBV 21
    Deltagare

Vi har satt in ett sittbadkar i vår buss och det sitter eller står man i och duschar så slipper man sölet och minskar risken för fuktskador.
    Solcellerna köpte vi från Yngmans, dom säljer 2:a sorteringen, det är bara skönhetsfel på dom och full driftsgaranti, funkar perfekt efter 3 år nu.

Charsten 21

Anders HBV 162
    Deltagare

CITAT(Hjulia HBV21 @ 23 Nov 2007, 12:24 ) [snapback]8045[/snapback]

Vi har satt in ett sittbadkar i vår buss och det sitter eller står man i och duschar så slipper man sölet och minskar risken för fuktskador.
    Solcellerna köpte vi från Yngmans, dom säljer 2:a sorteringen, det är bara skönhetsfel på dom och full driftsgaranti, funkar perfekt efter 3 år nu.

Charsten 21

Hej,tack för tippset / Anders

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.