Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Bussparkering Göteborg 3dygn

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    *Nicklas A
    Deltagare

Hej alla glada bussvänner.
    Jag tänkte ta husbussen till Göteborg 1-3 juli och gå på lite konserer. Hotellrummen är slut men det kvittar ju när man har en sommarstuga på hjul.
    Min spontana tanke var att bara dra i handbromsen på en bussficka utanför Ullevi men om man läser lite på nätet så verkar inte Göteborgs kommun tycka likadant.
    Är det någon som har något bra tipps vart man kan stå 1-3 dygn nära Ullevi. Jag an gärna betala några kronor om det hjälper.

Jag har tittat lite på nätet och det verkar inte finnas några campingplatser i närheten heller.

Tacksam för tips.

Mvh Nicklas

Andreas HBV 233
    Deltagare

Hej, låter roligt, har du kollat med Lisebergs camping? iofs en bit därifrån men det får du kanske leva med. stod där för några år sedan med en 12 m turnébuss och det funkade bra.

Mvh HBV 233 Andreas

CITAT(*Nicklas A @ 7 Mar 2011, 21:16 ) [snapback]13414[/snapback]

Hej alla glada bussvänner.
    Jag tänkte ta husbussen till Göteborg 1-3 juli och gå på lite konserer. Hotellrummen är slut men det kvittar ju när man har en sommarstuga på hjul.
    Min spontana tanke var att bara dra i handbromsen på en bussficka utanför Ullevi men om man läser lite på nätet så verkar inte Göteborgs kommun tycka likadant.
    Är det någon som har något bra tipps vart man kan stå 1-3 dygn nära Ullevi. Jag an gärna betala några kronor om det hjälper.

Jag har tittat lite på nätet och det verkar inte finnas några campingplatser i närheten heller.

Tacksam för tips.

Mvh Nicklas

Hej

Om du ska till Göteborg, så ska du ställa bussen på Kungälv vandrarhem och camping, En liten grusplan,tillgång till El vatten ,dusch och toalett.Pris 180kr/dygn
    Vi stod vi kungälvs småbåtshamn och det kosta inte många kronor att stå där med bussen.Det går sedan en buss till Göteborg C bara 300m däriifrån.

Se länken http://www.vastsverige.com/sv/Vastsverige/…rarhem-Kungalv/

Trevlig Resa!

Mvh /Lasse :thumbup:

*Nicklas A
    Deltagare

Jag tackar för tipsen. Nu har saker och ting ändrat sig och jag kommer bara att stå ett dygn från fre-lör.
    Jag får för mig att det är lättare att stå ett dygn någonstans än 3 dygn.

Fortfarande öppen för bra tips..
    Mvh Nicklas

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.