Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Bussresa

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Go morron alla Bussvänner :vink

Jag o min kära fru var i Byxelkrok i helgen, kanonfint. Goda öl :cheers: i hamnkrogen på lördagkvällen.
    Söndag checkade vi ut och åkte ca 1 km norr o parkerade över dagen, badade hundarna, och plockade
    fram våra sporttandemcykel och tog en tur runt Långeerik, Nabbelund, Grankullavik tillbaks till Våra kära buss
    Gullzan. Efter dessa tramptag friskt bad i havet, sen smakade det bra me korv o mos.
    Till dieselsexans brummande hemåt Borgholm slurpade vi kaffe o wienerbröd 😀
    Hoppas träffen blir av där i augusti.
    Förresten mycke buss nu, fick mitt DE kort innan midsommar.
    Jobbar nu på Bergkvara Borgholm, buss jobb o fritid👍

Varma hälsningar

Harri o Camilla
    Gullzan🚌

Börje HBV216
    Deltagare

Jättefin skildring och en riktigt bra marknadsföring för Öland!

Tack/Börje :vink

husbussens
    Deltagare

Hej Harri & Camilla
    Jag pratade med Frank HBV 61 i går och det blir en träff som planerat i Byxelkrok.
    Hittills så var vi 10 ekipage anmälda till träffen och Frank väntade på en bekräftelse från Börje HBV 216 att han skulle komma?
    Vi kommer dit som planerat Kanske någon dag tidigare? Det konstiga med Öland är ju att när man väl har kört över bron så tycker man att man att man är framme. Men icke sa Nicke åtskilliga mil kvar till norra änden. Det går ju en färja öcer från fastlandet till Byxelkrok. men tar bara fordon upp till 6-7 meter och kostar 620 :- enkel. Så för dom som kommer med liten husbil så kanske det lönar sig med tanke på bränslepriser.

husbussens
    Deltagare

Lite bilder från förra året.Vi över parkeringen

20190816_171120.jpg

Frank på gång till Resturangen

20190817_181752.jpg

Förfest i vran buss

20190817_182211.jpg

Bild innei från resturangen.

20190817_202316.jpg

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.