Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Campingplatser eller fricamping

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    *Tommi
    Deltagare

Jag vill veta ungefär hur många som väljer att sova på campingplatser för att om intresse finns kontrollera vilka campingplatser som tar emot bussar (13 meter) under industrisemestern.
    Vi skulle kunna skapa en “skyddad sida” där vi själva “klassar” olika campingplatser.

husbussens
    Deltagare

Jag har inte alls redan röstat.
    ta bort camping rösten, jag tror det var jag som klumpa mig mad.gif
    Jag röstar på fricamp.
    Tommy HBV 1

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Två gånger har Skalman varit inne på en Camping. Alla andra dagar/ nätter har tillbringats med fricamping. Vad har Campingen som inte
    Skalman har? Spoltoalett, Tvättmaskin, Sittbadkar med Dusch, Fullstor kyl o frys, Fantastisk dubbelsäng mm.

Há Dé Gôtt
    Torgny

intendit
    Medlem

Vi röstar för fricamping
    HBV67

KENT HBV91
    Deltagare

Det är roligt att fricampa och få testa brôten man köpt,men också gott ibland att gå in på en camping att ladda batterier,tanka vatten och träffa folk i övrigt.Det är många som sneglar på oss bussägare när man går in på en camping.Man ser att en och annan drömmer om en egen buss,men kanske av olika anledningar inte vågat fullt ut.Och så finns det dom som fnyser åt oss.Min fru räddade en 6-åring på Lundagårds camping på Öland från att få en solstol uppstoppad i dajmkrysset, när han och hans far gick förbi oss där vi satt och njöt av solen.Då säjer ungj….n pappa jobbar dom på circusen där uppe vid vägen som vi skall gå på ikväll.Jag hoppas inte tomten kommer till honom i vinter.Kör lungt. :devil

Man far väl inte iväg för att få lugn och ro på en camping…. Det är bara i nödfall, typ när det är slut på rena kläder eller det inte är väder så man klarar av att bada som man övernattar en natt på camping….. (alla kan ju inte vara så välutrustade som skalman… <!–emo&:(–>:( )

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Ursäkta Ullrik. Jag måste få skryta lite. :dansa
    Frun :hexa tycker inte om att jag köpt en stor buss. (Skalman)

OK då, du må vara förlåten du kör ju VOLVO…. <!–emo&:P–>:P

Torleif HBV87
    Deltagare

Campingplatser är för oss en nödlösning. Eller, som när vi var på Öland för att spela golf, en tvångslösning. :devil
    Vi brukar göra en veckas golfresa varje vår och har i år gjort den sjunde resan.
    Det har aldrig varit några problem med uppställning på golfbanornas parkering. Ofta har man också tillgång till el. Men hos Grönhögens GK på södra Öland var det inte så. Trots att det fanns hur gott om plats som helst på parkeringen och även på områden i närheten, blev vi tvingade att anlita den camping som fanns.
    Usch! Dit åker vi aldrig mer.

Torleif

Rolf & Eva HBV76
    Deltagare

Vi tar nästan alltid in på camping, mest för att ungarna ska få tillgång till lekkamrater, lekplats och ibland också pool. På väg upp till Piteå förra veckan så ställde vi oss på en jättefin ställplats några mil söder om Pite, som låg mycket fint vid en sjö. Kombinerad ställplats och gästhamn.

Vi har aldrig blivit nekade att komma in på någon camping, tvärtom tycker jag, de verkar tycka att det är kul med en gammal buss bland alla vagnar.

/R

*Ole o Sissel
    Deltagare

<!–emo&:D–>:D Hei Bussvenner. Vi andvender Camping dem fleste ganger for overnatting også mest for at vi kan ha det bra sammen med andre campere og bussvenner. Det er også tryggere for at vi ikke blir ranet når vi er på en Camping. Vi har vert på Dalsland Camping, Borås, Vita sander og mange flere og der er vi velkommen, dom som ser på er vel bare nyfiken og svartsjuk på utrymmet vi har i en stor buss :lol: Ønsker alle en fortsatt fin sommer :yes
    Hilsen Ole & Sissel

MarieHBV91
    Deltagare

<!–emo&:P–>:P Hej! tycker om både och. Är ungarna med så är camping bättre,då det kanske finns kompisar att träffa,eller åtminstone snyggingar att titta på!! Men för egen del är det ganska mysigt att vara för oss själva. Man behöver inte vara så “tysta” !! (Om ni fattar vad jag menar)hihi. <!–emo&:P–>:P

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Nej jag fattar inte vad du menar – kan du utveckla det lite?
    Hà Dé Gôtt
    Torgny

intendit
    Medlem

HBW91 Jag tror jag vet vad du menar min fru är oxså än som inte kan smyga <!–emo&;)–>;)

Frank HBV61
    Deltagare

Instämmer med många föregående skribenter – campingplats är en nödlösning, men känns inte så tokigt ändå. Annars tycker jag mest om att fricampa. Och visserligen kan man träffa busskompisar där med…. :tummarupp

På Ölands Stora Alvaret, sommaren 2006

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.