Hem › Forum › HBV Medlem › Presentation › De nya i bussgänget (HBV132)
- Detta ämne har 7 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Torleif HBV87.
-
FörfattareInlägg
-
14-03-2007 kl. 15:55 #1363
Chris HBV 132
Deltagare[attachmentid=471]Hejsan…nu är det dags att presenterar sig
Jag, Chris, är född 1962 i norra Tyskland nära Bremen och bor i Sverige sen 1998. Min sambo Romy är född 1958 och har kommit till Sverige i 2006 då vi köpte Orrefors-camping . Hon har bott i Frankrike de senaste 28 år och jobbat som mätingenör i Luxembourg. Jag har studerat byggnadsteknik men tröttnad på byggnadsbranchen och jobbat som lastbilschaffis sen jag kom hit. Vi lärde känna varandra via två syskonforum av er i tyskland ( http://www.busfans.de och http://www.busfreaks.de ) och upptäckte via deras chatt, att vi båda har samma livsdröm att driva en liten camping. När Orrefors-camping var till salu i förra året, så flyttade hon hit med en gång och sen dess försöker vi driva detta gemensamma projektet. Jag har inga barn, Romy däremot 2…båda är vuxna och lever fortfarande i Frankrike. Vi bor i en gammal liten skola utan för Målerås som ligger i Kalmar län inte långt från campingen (12km). Romy äger en Hymermobil som hon ska sälja snart, för det räcker ju faktiskt med min buss. Med oss är hund Hubbe, en blandras som hänger med mig sen 6 år tillbaka.
Bussen (GNM315)jag äger, lyssnar på namnet Luffaren eller kort Luffe och är en Scania Vabis årsmodell 61. Den är 10.30 lång, och den totalvikten är sänkt från 12600kg till 9100kg. Den drivs av en Scania lastbilsmotor med ca 300 hästar och är så klart högerstyrt. Jag har köpt bussen i 2002 i Luleå och har luffat runt med den förrutom i Sverige även i Frankrike, Nederländerna, Belgien och Tyskland flera gånger.
Det får nog räcka för det första
Vi hoppas nu får chancen, att lära känna många av er, även om det blir svårt för oss att hinner till nån träff, för vi är ju fastlåsta på campingen hela saisongen, men kanske det blir av endå.14-03-2007 kl. 16:19 #8957Charsten HBV 21
DeltagareVälkommen till vår fina klubb!
Vi har oxå lite med camping att göra då vi driver en liten restaurang på Mosjöns Camping norr om Ö-vik, så vi vet hur låsta ni är.
Hoppas vi ses!Charsten & Anki HBV 21
14-03-2007 kl. 16:54 #8958Svea HBV77
DeltagareVälkomna ska ni vara till oss bussiga folkslag.
Vi jobbar inte med campingar, men vi tycker om att campa
Får vi vägarna förbi så kommer vi in och morsar.//Sussie o Åke
14-03-2007 kl. 19:14 #8960intendit
MedlemHej och välkommna..
Mvh Thomas
15-03-2007 kl. 06:58 #8961Peo HBV 2
DeltagareVälkomna till HBV och alla galna bussägare! Hoppas vi syns snart.
15-03-2007 kl. 17:36 #8968*Jane o Sven
Deltagare[attachmentid=470]Hallo där!
Vi önskar Er också välkomna. Känns kul att det finns fler gröngölingar i gänget än vi.
Hoppas verkligen att vi ses på någon träff i år!
Hälsningar
Sven o Jane15-03-2007 kl. 21:17 #8974Lennart HBV89
DeltagareVÄLKOMMEN in i bussgänget!
Hoppas att vi skall träffas någon gång.
Det måste vara kristallklart för er att bo i Orrefors!!!!!!
Eva & Lennart
16-03-2007 kl. 18:52 #8981Torleif HBV87
DeltagareHjärtligt välkomna!
Kalmar ligger ju tyvärr väldigt långt från Åsele, Lappland, men vi hoppas ju ändå få träffa er vid något tillfälle. Chansen var ju förstås betydligt större då en av döttrarna bodde där, men nu har hon flyttat till Härnösand.
Eva-Lena & Torleif
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.