Har inte ett dugg med husbussar att göra såklart <!–emo&–> det var därför det hamnade under den här rubriken… <!–emo&–> Men ni är väl alldeles för upptagna för att ha lagt märke till att det är val om ungefär ett år F. heter nåt Regn-nåntingnånting har jag för mig <!–emo&–> <!–emo&–>
Han är far till Jacke sjödin… <!–emo&–> <!–emo&–> Genuin Ångermanlänning och ende nu levande som kan skriva “på mål”, försök inte ens begripa vad som menas när du läser hans alster om du inte är infödd eller bott länge i Ångermanland… Skriver ett par tänkvärda rader i lokalblaskan varje dag, det är en och annan sån jag citerat… En av höjdarna tycker jag var Nickes kommentar till Lars “lejonkungen”´s utspel inför förra valet angående krav på invandrares svenskakunskaper…. Nicke: ´n Lars ha rätt – nog gett fäll utlänninga som buffer hittan könna täla jussom vi <!–emo&–> <!–emo&–> <!–emo&–>
Fortsätt gärna med Nicke Sjödin-citat. Han är fantastisk bra på att formulera träffande uttalanden på ångermanländska. Såsom varande Nolaskogsare från början förstår jag det mesta av de dialektala uttrycken. <!–emo&–>