Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Dubbel glädje

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

” Om man kan glädjas över nåt som hänt tidigare har man roligt två gånger.”
    Nicke Sjödin

rc2006.jpg

BRA Fredrik – inte ska man väl vara sjuk och arbetslös heller.
    Nicke Sjödin

Peo HBV 2
    Deltagare

:blink: Öhh??? :huh: Vaa?? <!–emo&:???:–>:unsure: Vemdå?? :longnose

Ewa HBV11
    Deltagare

Fattar inte heller
    Vad har det med husbussaar att göra :help

Charsten HBV 21
    Deltagare

Jag instämmer…..VA? :vink <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:?

Har inte ett dugg med husbussar att göra såklart <!–emo&:(–>:( det var därför det hamnade under den här rubriken… <!–emo&:)–>:) Men ni är väl alldeles för upptagna :blink: :blink: för att ha lagt märke till att det är val om ungefär ett år :longnose :suck1 shockkk!.gif
    F. heter nåt Regn-nåntingnånting har jag för mig <!–emo&;)–>;) <!–emo&:P–>:P

Peo HBV 2
    Deltagare

:blink: Nicke Sjödin :blink: VEM FAN E NICKE SJÖDIN!!! <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:? :suck1 :longnose :help :huh: :blink:

Han är far till Jacke sjödin… :longnose :longnose :longnose <!–emo&:P–>:P <!–emo&:D–>:D :vink :vink
    Genuin Ångermanlänning och ende nu levande som kan skriva “på mål”, försök inte ens begripa vad som menas när du läser hans alster om du inte är infödd eller bott länge i Ångermanland… :huh: :huh:
    Skriver ett par tänkvärda rader i lokalblaskan varje dag, det är en och annan sån jag citerat…
    En av höjdarna tycker jag var Nickes kommentar till Lars “lejonkungen”´s utspel inför förra valet angående krav på invandrares svenskakunskaper….
    Nicke: ´n Lars ha rätt – nog gett fäll utlänninga som buffer hittan könna täla jussom vi
    <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:?

Ewa HBV11
    Deltagare

Flyttade denna tråd.

Torleif HBV87
    Deltagare

Fortsätt gärna med Nicke Sjödin-citat.
    Han är fantastisk bra på att formulera träffande uttalanden på ångermanländska. Såsom varande Nolaskogsare från början förstår jag det mesta av de dialektala uttrycken. <!–emo&:D–>:D

Torleif

Peo HBV 2
    Deltagare

:lol: Nu börjar även en sörlänning som jag fatta vad det handlar om :blink: Tack Ewa :yes och jag instämmer nu med föregående skrivare :drink1 NU ERE HELG! :yes :beer :drink1 :party6 :tummarupp

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.