Hem Forum HBV Medlem Bara inom HBV En kort rapport om vår husbuss

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Bertil HBV30
    Deltagare

Hej

För några år sedan började kopplingen krångla på vår Tor (ja, han heter så) Kiitokori MB LP 1013 och då skaffade vi “ett reservhjul”, en Iveco Zeta 6510 -83 med Kabeinredning, som vi åker med dom få resor vi gör. Sen slutade kopplingen fungera helt och bussen blev stillastående, men startades regelbundet för att må bra. I augusti kom två mekaniker och kämpade med att byta kopparröret till kopplingen och byta packningar i slavcylindern, det tog dom ganska lång tid så jag är glad att kostnaden för arbetet redan var uppgjord.

Nu kan jag flytta runt bussen och rulla lite så jag vet att bromsarna inte ligger an. Vilken tur att de inte redan satt fast efter att ha stått stilla två vintrar! Nästa steg är att besikta den så vi vet om det har tillkommit något allvarligt (läs: DYRT) fel som gör att vi inte ska jobba med att renovera den. Skulle det vara något som gör att vi inte vill jobba vidare med den så kan man ändå sälja den till någon som kan köra hem den. Men vi hoppas på att det finns en framtid för Tor!

mvh Berra :vink[attachmentid=3576] [attachmentid=3577]

Börje HBV216
    Deltagare

Hej Berra!

Jag håller tummarna att det löser sig på bästa sätt!

Börje :vink

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.