Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel En liten Kick off

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Idag tog Trofast första resan utanför staketet. En liten förhandsluftning till Veterangaraget som vi i Värmlands Bussveteraner har.
    Varannan tisdag så träffas vi och jobbar på våra gemensamma fordon, umgås och har trevligt.
    Idag fick Trofast visa sina resurser i prestanda och utväxling. Planen är att vi ska byta utväxlingen på klubbens Lier (Scania Vabis 1967)så den blir lite mera långbent. Många av er har åkt i den i samband med träffar i närheten av Karlstad.
    Jag har nu anskaffat en liknande utväxling som Trofasts till klubbens Lier, så nu blir det lite jobba med den inför vårens och sommarens körningar.
    Förhoppningsvis så har vi hunnit byta den till vårat kommande årsmöte för då har jag bokat Liern för transporter och ev. andra arrangemasng i samband med träffen.

Annars så kommer Trofast att göra årets första färd till Skövde under påsk.
    Några andra som är på gång under påsk helgen?

Tommy HBV 1

Börje HBV216
    Deltagare

Jo, vi var på gång och skulle göra en kortare resa i påsk. Allt började blir klart, batterierna fulladdade, tankat och klart. Då får jag plötsligt erbjudande om hjälp att under påsken bli av med några träd som stört och oroat mig länge.

Så, plikten kallar och det är bara att släppa på lufttrycket för den här gången… :cry:

Tur att det inte är långt till valborg och årsmöte!

Börje :vink

Benny HBV 249
    Deltagare

Blir en dagstur på långfredagen till Kolmården.

Svea HBV77
    Deltagare

Vi passar på att åka en tur upp till Östa Camping där vi sammanstrålar med andra vänner för trevlig samvaro. Blir härligt med en tur nu, det lär dröja ett tag tills nästa.

Ha en riktigt trevlig påsk allihop. :hexa

//Sussie o Åke

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.