Hem › Forum › HBV Medlem › Presentation › En liten presentation från oss
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 8 månader sedan av
Annelie o Uffe HBV 221.
-
FörfattareInlägg
-
20-12-2009 kl. 10:30 #2154
Annelie o Uffe HBV 221
Deltagare[attachmentid=1094]Hej allesammans
, vi är nya medlemmar och skulle vilja presentera oss och vår buss.Vi arbetar bägge två på ett Byggvaruhus i Nacka, Annelie jobbar på godsmottagningen och Uffe är lite allt i allo, han håller i truckutbildningarna på företaget och hjälper till med ombyggnationer.
Annelie har bott på Ingarö sedan 1986 och Uffe har bott här hela livet.
Huset vi bor i har vi byggt själva av lösvirke, Uffe är snickare i grund och botten ,men drabbades av tennisarm och blev då tvungen
att lägga ner firman han hade då.Vi har totalt 4 st “vuxna” barn (Inga gemensamma) , den yngsta 18 och den äldsta 26.
Vi har 2 barnbarn, Ossian blev 2 år nu i december och Oliver fyller 1 år i januari 2010.På fritiden brukar vi förutom att resa land och rike runt med husbil/buss vara mycket i Dalarna, där vi har ett lantställe som vi håller på att renovera.
Annars tycker vi om att resa utomlands, och då helst till den Grekiska Ö-världen.Vi har tidigare ägt en Fiat Bürstner som vi sålde i höstas och införskaffade då denna buss istället, det är en Volvo Van Hool B58 60 av 77 års modell.
Den var inredd när vi köpte den, men vi var inte riktigt nöjda med den, så nu är det ombyggnad som gäller och hoppas på att den kommer bli relativt färdig tills årsmötet i vår
20-12-2009 kl. 11:46 #12494Tom HBV168
DeltagareVarmt välkomna i klubben!
Hoppas vi träffas på någon träff framöver!21-12-2009 kl. 13:54 #12500Torgny J HBV 66
DeltagareInsämmer med föregående talare/ skrivare
21-12-2009 kl. 20:06 #12504Börje HBV216
DeltagareVa kul! Inte nog med att ni är Stockholmare och bor i en grannkommun till oss – bussen är ju helt rätt också. Vi har nämligen också en Volvo B5860 / VanHool men vår är några år äldre, det är en 72:a som vi är jättenöjda med..
Kanske vi skulle ses på Stureplan med bussarna och Cruisa i bredd uppför Kungsgatan till folkets jubel? Äh, då kommer väl polisen som vanligt när man har lite kul…
Det ska bli kul att träffas i alla fall, antingen på någon träff eller på hemmaplan och utbyta lite B58-erfarenheter!Välkomna i klubben Annelie och Uffe!
Börje & Brigitte
HBV 216PS. Världen är ju liten ibland. Innan jag köpte vår Volvo-buss var jag sugen på en Mercedesbuss som fanns i era trakter. Ägaren var Erik von Post, han har drivit sjömacken i Stavsnäs i många år, nu är det väl hans son som tagit över. Eriks buss var en otroligt välvårdad buss och mekaniskt i TOPPSKICK! Han är en mekaniker av guds nåde, med många års erfarenhet från banracing med MC och åker väl fortfarande runt på era vägar med värstingmaskiner vid en ålder som måste vara runt 70 år. Han tyckte att han på äldre dagar började få problem med stroboskop-effekter när han körde över 200 km/tim på Stavsnäsvägen! (En smal väg med mycket träd nära inpå vägen)
Bussen var dock lite för liten, det var en LP 0913 och det blev ingen affär, men jag tänker fortfarande ofta på den bussen.
Ni kanske känner till bussen och Erik?
” border=”0″ alt=”haee.gif” /> Vi ses!
22-12-2009 kl. 08:03 #12508Svea HBV77
DeltagareVälkomna till klubben.
Vi kommer säkert att ses på träffar så småning om, vi håller till i Enköping och det är inte så långt bort. Hoppas ni kommer att trivas i denna brokiga blandning av människor.//Sussie o Åke
22-12-2009 kl. 09:47 #12510Annelie o Uffe HBV 221
DeltagareTack alla vänliga själar, känner oss redan mycket välkomna
Annelie & Uffe
22-12-2009 kl. 10:03 #12511Annelie o Uffe HBV 221
DeltagareTyvärr Börje så känner vi inte till Erik från Stavsnäs
” border=”0″ alt=”sad.gif” />
Han låter som han är en spännande snubbe
” border=”0″ alt=”wink.gif” /> Det skulle vara riktigt kul med en cruising uppför Kungsgatan, har gjort det när jag var yngre men då med en amerikanare och det var riktigt kul.
Har ni inget för er på nyårsafton så befinner vi oss på Norr Mälarstrand men då i våra vänners buss (som också är medlemmar i HBV) eftersom min man fick ett ryck och började slita ur all inredning i bussen
Annars syns vi säkert längs vägarna, min dotter och mina barnbarn bor i Ösmo, så vi åker förbi V-H titt som tätt.
Ha det bra
/Annelie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.