Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel En resa.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Svea HBV77
    Deltagare

Hej på er där ute.
    Kände att jag måste skriva lite och berätta om en trevlig helg.
    Jag har haft ett ärende upp till mellersta norrland, en liten bit ovanför Härnösand och på andra sidan Ångermanälven.
    Vilken underbar helg det varit. Bra väder att köra i, och på uppvägen var det nästan ingen trafik alls. Bilen bara brummade på :thumbup:
    Ju mer landskapet förändrades ju mer märkte jag också att humöret förändrades. Det var så vackert med alla färger, och de stilla vattnen jag passerade. Radio Guld på radion och “skön” sång utan dess like inne i bilen. Då kan man inte vara sur och stressad :lol:
    Sen då få träffa sonen med sambo och barnbarnen, se hur de har det i den nya lägenheten. Det var så roligt. Mysigt att få skämma bort dem en stund och ge lite saker. Julafton i slutet på oktober…
    Sen vidare till goda vänner för övernattning, fika och prat långt in på sena timmen.
    Gjorde mitt egentliga ärende på morgonen efter en riktigt skön sömn och började så min resa hem. Kunde inte låta bli att köra runt lite på småvägar och titta på ställen där jag en gång bott. Det var strålande höstväder och jag fick tillfället att uppleva naturen, ljuset och färgerna på en så otroligt vacker plats som i Höga Kusten. Ångermanälven var riktigt stilla, som en stor spegel. Jag tror nästan man blir religiös. Det är så vackert så man tappar andan.
    Sen bar det av söderut i sakta mak. Var mycket trafik och bilarna var som ett pärlband i mörkret ju längre söderut jag kom. Blir väl så när höstlovet är slut, då ska alla hem. Inga missöden, tidsplanen höll och hann få ha en skön kväll hemma också.
    Vilken trevlig resa, eller hur?

Passa på att njuta mina vänner.

//Sussie

Börje HBV216
    Deltagare

Hej Sussie!

Det låter som en otroligt trevlig resa där allt stämde! Vi gillar faktiskt den första halvan av hösten och vi kom nyligen tillbaka efter 3 veckors flackande med bussen där vi också mötte de vackraste höstfärger man kan tänka sig. Magiskt!
    Men hösten är ju lite lynnig, ena dagen bedövande vackert och nästa så är det så djäkla grått och trist så bara smäller av! Framför allt senhösten kan ju vara lite tung ibland.

Då gäller det att ha lite ljusa minnesbilder typ din resa som kan tänka på och drömma sig tillbaka med.

Nu ska jag ljusa upp tillvaron genom att beställa tid för bussen hos bilprovningen. Det blev ju plötsligt bråttom att få ett godkännande före 3 december enligt brevet från Transportstyrelsen som kom i förra veckan angående 1-års intervall för besiktning. Jag skulle inte ha behövt bry mig förrän till våren med den gamla 2 års regeln men nu är det som det är…
    Och det är inte bara bussen som ska in, båda bilarna skall också in nu. Körigt!

Ha en fin höst!
    Börje HBV216

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.