Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Ett sista farväl.
- Detta ämne har 14 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 9 månader sedan av
*Torgeir st-remy.
-
FörfattareInlägg
-
23-08-2006 kl. 19:12 #1122
Svea HBV77
DeltagareIdag fick vår älskade hund Molly vandra över till de sälla jaktmarkerna. Det var ett tufft beslut att ta och ännu tuffare att åka hem med sorg och saknad i hjärtat.
Men samtidigt vet jag att det var det enda rätta att göra. Hon har haft ett bra liv och därför ska hon också ha ett värdigt slut. Vi får försöka minnas henne som den glada och pigga hund hon en gång var.
Vi tänker plantera ett träd och sprida hennes aska där så får hon fortsätta att ge oss glädje många år till.
Just nu känner vi en så stor saknad att man vill gå sönder, men jag vet att med tiden blir det bättre.
Vilka jobbiga beslut man tvingas ta som människa…..//Sussie
23-08-2006 kl. 19:49 #7806Torgny J HBV 66
DeltagareVill du gråta lite till — läs på siten: Djurens Himmel
Há Dé så Gôtt det nu går.
Torgny23-08-2006 kl. 20:01 #7807Peo HBV 2
DeltagareHon var fin Molly <!–emo&
–>
Jag saknar henne också, hoppas hon har det fint i sin hundhimmel. <!–emo&
??:–>
23-08-2006 kl. 20:11 #7808intendit
Medlem
Så rar hon såg ut! Jag lider verkligen med er. Det är något så fruktansvärt ,att ta bort en älskad vän,o djur är mer vänner än människor. Jag var hemma en hel vecka från arb.när min St.Bernhard blev gammal o sjuk. Det är lika smärtsamt varje gång. Men trösta er med att hon mår bra nu!
Marie hbv91 23-08-2006 kl. 20:54 #7810Lennart HBV89
DeltagareVi tänker på er nu när ni har tagit farväl av er fina Molly. Hon var verkligen en charmig liten dam. Förstår hur svårt det är för er just nu, eftersom vi tidigare har fått ta farväl av ett antal kära hundar. Saknaden och sorgen finns där nu, men med tiden minns man bara de trevliga stunder man haft med sin vän.
Er tanke att plantera ett träd för henne gör att ni har henne kvar hos er.Tänker på er!
Kram
Eva & Lennart
Wilma23-08-2006 kl. 21:36 #7811husbussens
DeltagareVi får också beklaga sorgen.
Tyvärr så var det väl väntat för åldern tar ju ut sin rätt till sist. vi ska ju alla den vägen vandra.
Vi träffade ju Molly några gånger och hon liknade mycket våran Golden ‘Kickan’
Hon gick också mycket för sig själv och kollade läget.Molly fick ju en fin sommar på slutet och fick även uppleva Värmland med skyfall i Borgvik och nya Norska kamrater.
Våran Kicka blev 13 år och när hon hade lämnat jordelivet så fick hon en plats vid stugan där vi bor som vi passerar varje gång då vi går till griullstugan eller till sjön och varje gång vi går förbi så säger vi hej Kickan har du det bra.
Vi vet att hon finns med någon stans, kanske i Nangiala och livsvänner glömmer man aldrig.Kram
från oss i eran sorg och saknad
HBV 1 Tommy & Maggan24-08-2006 kl. 14:19 #7821intendit
MedlemHuva, Vi har en BederColly som är drykt ett år och ja fy när den dagen kommer, <!–emo&
??:–>
Häll upp en stor en så känns det lite mildare en stund. 24-08-2006 kl. 18:54 #7824Svea HBV77
DeltagareTack alla ni för ert deltagande
Det känns fortfarande väldigt tungt, tyst och ensamt, men lite bättre är det nog ändå. Förnuftet säger att hon har det bättre nu.
Kanske så småningom blir det en ny liten “Molly”.Kramar på er.
//Sussie
28-08-2006 kl. 17:11 #7871Torleif HBV87
DeltagareDonna vill nog också gärna trösta er.
Det brukar hon göra när hon känner att nån av oss är ledsen.Eva-Lena och Torleif
04-09-2006 kl. 19:38 #7915RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareMitt uppriktiga deltagande… Molly var en RIKTIGT go vovve…
Tog själv farväl av vår fjortonåriga Urax för drygt 2 år sen och honom tänker jag fortfarande på med saknad, men man ska inte låta ett djur “gå på övertid” så dom börjar må dåligt för att man ska må bra själv…
Vi har skaffat en annan hund nu, en nu 8 månaders ~55kilos fulli17 odåga som dessutom är “smartlat”/bekväm (låter gärna andra hundar hämta pinnar och tar dom när det är några meter kvar till husse/matte) av märket VOLVO…. (“error”) Landseer skulle det vara… Han är godheten personifierad… Hade jag inte hamnat i det här läget
för det mesta så hade jag kunnat minska ner en bild så hade du sett vad jag menar… nåja ni lär träffas…
Ha det bra och tänk på vad mycket fint ni haft ihop med Molly under åren!04-09-2006 kl. 21:40 #7918intendit
MedlemUlrik, Jag är ungefär på samma stadie med min hun
Men jag och min fam älskar henne än då för hon är hon och visar känslor som vi inte visste fanns, Men att hon ska bli gammal och gå bårt det är svårt att föreställa sig nu, Det låter hårt men försök att leta efter en ny Molly jag låvar hon kommer att finnas i den hund som ni väljer varken ni vill eller inte, bara för att Molly betytt så mycket för er och ni älskar henne, Jag var 8 år när vi köpte hund hon var en gatukorsning eller bonhun som man säger, Nu 17 år senare skaffar vi hund och jag låvar hon är Tova den hunden som jag växte upp med i 14 år, visst lite yvigare och lite större men det är som samma hund i vissa drag . jag förstår och känner med er, Sätt på kaffe snart för jag kom och hällsar på om jag nu köp bussen. <!–emo&
–>
05-09-2006 kl. 12:14 #7920Svea HBV77
DeltagareTack än en gång för alla fina ord. Ja ni som träffat Molly förstår ju att det blir tomt efter henne. Hon har varit en toppen hund, som haft ett friskt och bra liv. Tur man har massor av fotografier på henne.
Vi är inte alls främmande för att skaffa oss en ny hund, det kommer nog så småning om. Gäller bara att hitta rätt vovve.
Vi söker en mellan hund, gärna blandras, ingen jakt eller vakt utan bara sällskaps. Sen så får den se ut hur den vill bara det stämmer när vi träffar den. Det tar säkert ett tag att hitta en men det gör inget. Man ska inte ha bråttom.//Sussie
19-11-2006 kl. 18:24 #8321Svea HBV77
Deltagare[attachmentid=410]Tänka sig vad fort det gick att hitta en ny hund
Vi har adopterat en gammal hund som behövde ett nytt hem. Han heter Bamse, är en Border Collie på 8 år. Mycket väluppfostrad och har anpassat sig bra till oss. Nu är jag glad igen
//Sussie
21-11-2006 kl. 17:30 #8334Torgny J HBV 66
DeltagareTänk så bra det kan bli. Ni gör en god gärning och blir själva glada samtidigt. GRATTIS TILL BAMSE
21-11-2006 kl. 22:22 #8342*Torgeir st-remy
Deltagare
på dere
gratulerer med Bamse, vi håper at dere får mye glede med han,det kan hende at vi treffes til sommeren
med hilsen fra Nordvest landet i Norge
HBV112 Torgeir&Maron -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.