Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Flyg och far !
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 9 månader sedan av
*Ole o Sissel.
-
FörfattareInlägg
-
29-11-2006 kl. 22:26 #1250
Rolf & Eva HBV76
DeltagareVar tvungen att flyga till Göteborg idag. En göteborgare skulle säkert uttryckt det annorlunda.
Kollade flyget, 1000:- ToR med FlyMe. Miljövän som jag är så kollade jag tåget också. 2800:- ToR för andra klass.Hur är det möjligt att de kan skicka upp mig 10 000 meter i luften i en aluminiumburk, i 900 km/h, och göra det nästan till tredjedelen av priset för en tågbiljett? (2,60 över marken och som mest 218 km/h) Det känns som om SJ kanske har en del rationaliseringsvinster att hämta, det måste bara vara billigare att frakta folk lågt och sakta än fort och högt!
Nåväl, anländer Arlanda, i god tid, för jag kommer ihåg förra veckan när jag flög till Gbg, vilka köer vid säkerhetskollen..
(nya EU-regler hur säkerhetskontroll ska genomföras vid flygplats)Då var jag bara över dagen, nu måste jag knoppa över. Ordentlig som jag är så hade jag redan stoppat allt som flyter i en plastpåse. (Aftershave, raklödder, deo, en liten lypsyl och tandkräm)
Jag tror inte mina öron när de drar upp min tandkrämstub ur påsen och säger att den är för stor. Men säger jag, allt går ju ner i påsen som jag fått för att stoppa ner allt i..??
Jo, men just tandkräm får endast medföras 100g som handbagage och jag har 125g.
Jag förstår att de extra 25 grammen har använts för att kapa mången plan. Med mentholsmak !
Det kanske är därför som det kostar tredubbelt att åka tåg, för alla går och släpar på jättelika tandkrämstuber?
På fredag är det dags igen, då ska jag flyga hem, men nu har jag köpt en 100g tandkräm på hotellet, så nu gäller det väl att lypsylen inte är för stor.
Apropå det så är det läkarstämma här. Åttatusen stirriga läkare som springer runt och opererar hejdlöst.
Ja de va’la en rapport från göttebörrrg från mig.
Ha de så käckt alla goa gôbbar!
/R29-11-2006 kl. 23:04 #8404husbussens
DeltagareJa vad trött man blir.
Vi var med om första utfärden med dom nya reglerna när vi flög hem från malta.
Och jag kan lova att dom tunnorna som stod vid säkerhetskontrollen med alla sololjor, tandkrämer, shampo o.s.v hade räckt till många vältvättade individer i åtskilliga år.
Visst är det bra med en hög säkerhet. Men jag menar lite tandkräm för mycke. Du skulle klämt ut och frågat när det räcker med vikten.
Ha en trevlig tandklämslös hemfärd.PS jag tror det finns engångstandborstar med kräm på DS
Tommy HBV 103-12-2006 kl. 17:17 #8421*Ole o Sissel
Deltagare
Hei
Det er jo også mulig å ta Sweebus og sleppe den kontrollen og det koster sikkert 1/2 part av SJ
Som du vet så håper vel staten at vi reiser med tog, men til vilket pris? Du må også passe på at ikke deo-spray ikke er over 100ml så det må bli en mini. 
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.