Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Flyttbestyr
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
Peo HBV 2.
-
FörfattareInlägg
-
25-08-2008 kl. 18:38 #1782
Peo HBV 2
DeltagareHej alla vänner och andras vänner
Nu har vi äntligen kommit på plats i Värmlands Nysäter. Det har varit en jobbig flytt som det ju alltid är.
Men nu är det mesta gjort och vi trivs bra i det nya huset och grannarna är toppen, hjälper till med det mesta för att vi ska komma i ordning
det verkar som dom är glada att någon kommer och tar sig an trädgården igen som ser ut som en djungel
dom vill nog ha lite utsikt och slippa allt ogräs överallt.
Kommer nog att till våren anordna en träff här eftersom det finns plats för så där en tio femton bussar nedanför huset.
Ni är sååå välkomna om ni har vägarna förbi.
Ha de så gött alla.
26-08-2008 kl. 06:49 #10714Svea HBV77
DeltagareTack för inbjudan Peo. Vi kommer så snart jag är lite ledig, besvärligt det här med arbete. Man måste ju vara där hela dagarna
Skönt att höra att ni i alla fall trivs. Det gör vi med.Puss o Kram på Er.
//Sussie
27-08-2008 kl. 18:37 #10716Angelica & Peter HBV181
DeltagareHej,
Nu är vi nästan grannar
– det är bara 5 mil från Bengtsfors.
Det är ju definitivt ett lagom avstånd för besök när vi väl får igång bussen igen.Välkomna skall ni vara till den här delen av världen.
HBV 181/Peter
31-08-2008 kl. 08:39 #10718Torleif HBV87
DeltagareHej!
Vi har ju också flyttat – från Åsele till Sollefteå – och kan verkligen hålla med om att det är jobbigt att flytta. Inte bara jobbigt, för vår del har det varit en mardröm. Vi blev nämligen tvingade att flytta tre gånger
Från Åsele till Hallstavägen 13, därifrån till Storgatan 21 C, vidare till Långsele och därifrån till Västra Blockvägen 1 där vi nu hoppas få bo kvar för evigt. Vi hamnade där den 1 augusti, så det återstår en del att göra än, men det är inga större saker, så nu bor vi bra igen.
Husbussen får plats på gården och det går att få dit husbuss på besök också, så den som har vägarna förbi är alltid välkommen.
Tyvärr hamande ni så långt bort P-O att chansen att råka komma förbi är väl rätt liten, men om det finns någon golfbana i närheten så kan det ju tänkas förstås.
Ni undrar säkert varför vi flyttade tre gånger på så kort tid. Eftersom det är en komplicerad historia som kräver mycket utrymme nöjer jag mig med huvudorsaken. Eva-Lena hade fått jobb på Sollefteå Kommun från 1 januari. Vi hittade ett hus och skrev köpeavtal i början på december. Vi var då överens om att Eva-Lena skulle kunna flytta in den 1:a så att hon kunde gå till jobbet den 2:a. Jag skulle också vara i huset och hjälpa säljaren flytta ut sina saker. Men i slutet av veckan kom han på att han inte alls skulle sälja huset. För at tydligt markera detta hade han bytt lås, kopplat bort strömmen och kallställt hela huset helgen efter när vi var uppe i Åsele och hämtade flyttsaker.
Således stod vi på gatan utan att komma in i huset. Det var mitt i vintern och Eva-Lena skulle på jobbet dagen efter. Jag skulle börja på ett jobb Örnsköldsvik hos LRF Konsult och grabben skulle till skolan dagen efter.
” border=”0″ alt=”haee.gif” />
Detta är alltså början på historien om varför det tog 7 månader för oss att flytta från Åsele till Sollefteå. Resten får vi väl ta på någon träff.
Eva-Lena & Torleif
02-09-2008 kl. 18:36 #10730Peo HBV 2
DeltagareJa du Torleif , i det fallet har vi ju haft en lätt tripp i jämförelse. Hoppas ni får stanna där nu då och att ni ska trivas. Visst är det långt emellan men man ska aldrig säga aldrig vet du, helt plötsligt dyker vi på varann igen.( Billerud har en bra golfbana
Ha det gott även alla andra här på sidan.29-09-2008 kl. 16:39 #10833Torleif HBV87
DeltagareOj, vad tiden går. Nu har september snart gått också. Fullt upp naturligtvis med att ställa iordning allt i det nya huset. En del jobb utöver det har det också varit. Bl.a. anskaffning av ett större vedförråd inför vintern. Men huset är varmt så hittills har jag bara behövt elda varannan dag för varmvattnets skull. ( Det finns två ackumulatortankar )
För övrigt har Dafne gjort en tur till Arvidsjaur för besök och leverans av lite prylar till min son som studerar där.
Dafne har också varit på besiktning. Till min stora glädje gick det strålande.
Besiktningsprotokollet var helt rent. Men dessväre finns det ändå ett och annat att pyssla med. Bl.a. har jag läckage i lufttryckssystemet som gör att lufttrycket försvinner väl snabbt när motron stängs av.
Det måste nog fixas innan vårens golfresa. Årets blev tyvärr inställd p.g.a. vårens eländiga flyttäventyr.
Ett år var vi förresten och spelade just på Billeruds golfbana, så då vet jag ungefär var du bor. Banan var bra så det kanske blir ett besök igen.
Torleif
01-10-2008 kl. 15:26 #10840Peo HBV 2
DeltagareCITAT(Torleif HBV87 @ 29 Sep 2008, 18:39 ) [snapback]9809[/snapback]
Oj, vad tiden går. Nu har september snart gått också. Fullt upp naturligtvis med att ställa iordning allt i det nya huset. En del jobb utöver det har det också varit. Bl.a. anskaffning av ett större vedförråd inför vintern. Men huset är varmt så hittills har jag bara behövt elda varannan dag för varmvattnets skull. ( Det finns två ackumulatortankar )
För övrigt har Dafne gjort en tur till Arvidsjaur för besök och leverans av lite prylar till min son som studerar där.
Dafne har också varit på besiktning. Till min stora glädje gick det strålande.
Besiktningsprotokollet var helt rent. Men dessväre finns det ändå ett och annat att pyssla med. Bl.a. har jag läckage i lufttryckssystemet som gör att lufttrycket försvinner väl snabbt när motron stängs av.
Det måste nog fixas innan vårens golfresa. Årets blev tyvärr inställd p.g.a. vårens eländiga flyttäventyr.
Ett år var vi förresten och spelade just på Billeruds golfbana, så då vet jag ungefär var du bor. Banan var bra så det kanske blir ett besök igen.
Torleif
Ni är så välkomna om ni har vägen förbi.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.