Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel försäkrings fråga

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    *Mats
    Deltagare

Hallå det goa gänget!!
    Jag har en liten fråga till er! det skulle vara rätt så intressant att få ta del av era försäkring erfarenheter!och vilka föräkringar ni har!?! själv har jag funderat lite på länsförsäkringar. har hört att dom skulle vara bra!
    jag har just skaffat mig den erfarenheten att det inte är helt lätt att bara försäkra en buss bara sådär!!
    vore tacksam för lite tips! och kanske en dialog!
    Tack på förhand! MVH MATS

*Dennis o Helena
    Deltagare

Då jag köpte och körde hem min buss (den var ej ombyggd och fortfarande bussreggad då) så ville länsförsäkringar inte försäkra den, nån annan ville ha 100 000:- för trafikförsäkringen per år. Det blev tillslut IF. Som “bara” ville ha 24000:- för trafikförsäkringen. (Dock så blev det bara några hundra kronor eftersom jag bara använde försäkringen i några dagar.)

När jag reggat om den till PB klass II så blir det troligtvis mycket billigare och då väljer jag kanske IF igen, även om de skulle vara lite dyrare. De var ju ändå snälla och försäkrade mig på vägen hem så.

Sonja HBV 133
    Deltagare

n Scania Vabis 63a som är helförsäkrad hos TryggHansa för Ca: 4000 hel år. Jag har även en motorcyckel försäkrad så jag vet inte om det påverkar, de har något som de kallar 2+4 som jag har.
    Mats&Sonja HBV 133 :thumbup:

Ewa HBV11
    Deltagare

Jag betalar ca 3600 för en helförsäkring hos Salus Ansvar.
    Har ingen annan försäkring där än bussen.
    Min är regad som LB, Skåp med bostadsinredning

*Mats
    Deltagare

Hmmm Ska nog kolla över det här igen!! tack för goa tips! :thumbup: För man vill ju inte få en större :chock När man får premien!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.