Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Försöker få lite fart på forumet.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Hej alla i juletiden.
    Skall vi inte försöka få till lite mera info och uppdateringar här i forumet som det är lättare och trevligare att hitta i än på faceboken. Som Juha HBV 420 skrev och tippsade om så har ju denFinska motsvarigheten en enorm skillnad i aktiviteter på sin hemsida. Gå in och kolla Ni ser länken i inläggen här på sidan(lite får ni leta)
    Jag skall försöka bidra med lite bilder mm angående delarna som jag köpt. Skall försöka styra över detta till Våran eget Forum.
    Nu till Traktorn för att köra snö
    Ha en bra 3 advänt snart kommer tomten?
    MVH
    Tommy HBV 1

Juha HBV 420
    Deltagare

Hur går det me din kurs på finska?
    Själv laddade jag ner den språkkursen till min Win 10 dator för att se hur pass svår den är och samtidigt ev. uppdatera min ordförråd med nya ord som det uppstår i språken.

Men imorse när jag uppdaterade min Win 10 dator(bärbar Asus) med nya uppdateringar så slutade den att fungera så det blir troligtvis en ominstallation av operativsystemet o då blir det att språkundervisning får ta en liten paus.

De e skönt med grön vinter o några plusgrader. :drink1

husbussens
    Deltagare

Juha.
    Jag gjorde lika dant förra veckan och körde ner rekomonderad uppdatering med påföljd att jag köpte en ny dator. (den var säkert 5 år gammal så kanske den gjort sitt?)
    Funka inte med uppdateringen. Blev för mycke för och uppdateringen fick inte plats. Det gick knappt att stänga locket på datorn.
    Så nu återstår det att plocka över dett som är viktigt till den nya.

Juha HBV 420
    Deltagare

De verkar vara omöjlig uppgift att få fart på detta forum.

Ett sätt är att den eller dom som modererar nyllebokssida(facebook) beordrar medlemmar att dela sina inlägg här på forumet, men samtidigt är det ju stor risk att man tappar medlemmar som inte gillar översitteri.
    Och dom anser nog att detta forum kan läggas ner pga. allt är ju mycket lättare att dela på facebook.

Jag håller med att det är lättare att dela ut på facebook, men jävligt mycket svåra att hitta någon enskild händelse eller bild, man får ju bläddra i evigheter även om händelsen är delat en vecka sen. :angry2:

Juha HBV 420
    Deltagare

Gjorde ett inlägg på nylleboken(facebook) om bensin o dieseldrift i våra fordon.

Följande kunde kanske få fart på detta forum att man har en kategori inom ombyggnation från fossilbränsle till miljödrift där endast medlemmar i Husbussens Vänner kan göra inlägg.

Börje HBV216
    Deltagare

CITAT(Juha HBV 420 @ 25 Feb 2018, 18:39 ) [snapback]20673[/snapback]

De verkar vara omöjlig uppgift att få fart på detta forum.

Och dom anser nog att detta forum kan läggas ner pga. allt är ju mycket lättare att dela på facebook.

Hej Juha!

Vi är alla medvetna om att vårt forum är omodernt och svårhanterligt.

Vi har jobbat ett par år med hemsidan som nu börjar bli klar
    tillsammans med en helt ny medlemsdatabas som ligger till grund för medlemsmatrikeln och medlemskartan.
    Framför allt underlättar databasen styrelsens bakomliggande arbete.

Nu när det börjar bli klart så står en uppgradering och modernisering av forumet högt upp på önskelistan.
    Det måste bli lättare att lägga upp både bilder och text.
    Framför allt från telefoner och paddor.

En vacker dag så…

Börje :vink

:thumbup: :party3

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.