Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Första medlemen 2007

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Nu har vi kommit till medlem HBV 126 och som är den förste som gör intåg i våran Bussklubb 2007
    Det är Bernhard Helena med dottern Ellen
    Dom kommer från Uppsala och jobbar på att bli färdiga med bussen inför sommaren. Det var Bernhard som började på ett Volvo bygge men övergav det och skaffade sig en Scania.
    Jag blev vid hans första projekt och skulle köra hem det till Karlstad. Jag kom till Enköping i 25 km toppfart och fick lämna den där. :wacko: den står i tryggt förvar hos våran kassör Jerpdal i väntan på att jag får tid att åka dit och byta fillter.
    Är det någon som har intresse för en Volvo B 58 69 med Larviks Aluminiumkaross så kan ni ju höra av er.
    Men det var en parantes i det hela.
    Jag vill önska HBV 126 välkomna till klubben och hoppas att ni kommer ut på vägen inom kort.
    Vi får hoppas att dom gör en presentation av sig i forumet så att ni övriga också får lite information av deras husbilsbygge.
    Etersom dom har bussen hemma hos Carl.Albin HBV 72 så kanske det gör att dom sporrar varandra att komma ut på vägen till våren.

Jag vill hälsa er välkommna till klubben på detta sätt :vink
    Tommy HBV1
    ordf i Husbussens Vänner

*Anna o Ari
    Deltagare

:hippie Får väl som senast inkomna vara först att Hälsa er välkomna :party3 Mvh/Hbv 125 Från Norraste norr. :vink

intendit
    Medlem

Hej!

Det är roligt att vi får vara med på ett litet hörn :drink1

Det stämmer som Tommy säger att jag började med en volvo men arbetet kändes övermäktigt så vi valde att sattsa på en buss som är nästan klar.

Numera håller jag på och fixar med en Scania från 1975. (jag är gämngammal med bussen :party3 ) Den är i stort sätt klar men lastutrymmet bak håller jag på att bygga om till sovrum. Bussen kommer i slutet av månaden att reggas om till PB2 så jag får köra den.

Nu skal jag inte bara prata om bussen.

Jag är gift med min fru som heter Helena som har en snart 13 årig dotter från ett tidigar förhållande.
    Jag arbetar som arkivarie på Arbetsmiljöverket och min fru är disputerad arkeolog och arbetar inom uppdragsarkeologin som projektledare/forskare.

På vår fritid är vi stora medeltidsnördar och är medlemmar i en förening som heter http://www.nordrike.org. Där finns det ett flertal bilder på Helena och mig då vi skall krönas i våran lilla förening.

En annan undran bara, hur ändrar jag så det står Bernhrad HBV 126 som namn eller måste jag skapa en ny profil?

/Bernhard HBV 126

Välkomna i klubben Bernhard och Helena och dottern med förstås! :vink
    Hon får väl kasta sig in bland “Husbusarna” med egen inloggning….
    Hälsningar Ulla och Richard

Peo HBV 2
    Deltagare

Vi här uppe i Ö-vik kastar också ut ett Välkomna i klubben!!!
    Hoppas ni skall trivad här.
    Vad är ett svärd och lans mot en Colt 45:a och Winchester :lipa

Lennart HBV89
    Deltagare

VÄLKOMMEN in i klubben säger vi från Åsele till hela familjen HBV126. :blomma2

Eva & Lennart :vink

Svea HBV77
    Deltagare

Välkomna till detta busstokiga gäng. :blomma:
    Ändrar din profil gör du i kontrollpanelen.

Hoppas vi syns i sommar.

//Sussie o Åke

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Välkomna till HBVÖnskar vi från Varberg.

Stig HBV80
    Deltagare

Hej och Välkomna till en fantastic klubb
    önskar vi från Kungsbacka :thumbup:

Bittan & Stig

Torleif HBV87
    Deltagare

Vi vill också hälsa HBV126 välkomna till klubben. :drink1
    Har ett förflutet som student i Uppsala i början på 70-talet.
    Och nu vid jul övernattade vi faktiskt i en stuga på Fyrishovs Camping.
    ( Bussen står i garage f.n. ) :flinga

Eva-Lena, Torleif och alla barn och djur i Åsele

Charsten HBV 21
    Deltagare

Välkommen säger vi oxå :beer

Charsten & Anki 21

*Bernhard
    Deltagare

Hej!

Och tack för alla välkomsthällsningar, det är riktigt roligt att bli välkomsthällsad med den värmen som ni uppvisar. :lol:

/Bernhard

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.