Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Gamla tanter.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Svea HBV77
    Deltagare

Hej alla.
    “Gamla tanter med korta snören ” låter faktiskt som en låt refräng, Torleif kanske du kan sätta ihop något fyndigt om det :tummarupp
    Nu har vi i alla fall hjälpt Åkes mamma att flytta, från en 6-rums villa till en liten 2:a. :help Det har inte varit det lättaste kan jag säga. Hade nog varit enklare om vi skickat tanten på en resa till kanarieöarna medans vi flyttat åt henne.
    Tänk att det är så viktigt att ha kvar små snörstumpar, gamla plastlock och diverse saker som gjort sitt för länge sen. Men, men, nu är det gjort och vi får försöka vila upp oss efter pärsen. Kanske med en bärs sen. :beer
    Ser fram emot att få träffas uppe hos Pelle och Ulla.

Ha det gött.

Sussie o Åke

Torleif HBV87
    Deltagare

Jadu Sussie, det beror naturligtvis på vad tanterna använder snörena till.
    Med tanke på det något kyliga ( men vackra ) vädret i Tällvattnet kanske det kan bli något i stil med:
    -Gamla tanter med korta snören
    stickar rattmuff år chauffören.

Torleif HBV 87

Ewa HBV11
    Deltagare

Oj oj. Ja jag känner igen det där sen vi städade ur min mormors hus.
    Hon hade bott där sen dom byggde huset -39.
    Halva vinden var full av överblivet byggmaterial.
    I källaren förvarade hon sina plastpåsar och travvis med såna där frigolitfat som kött är förpackat på. Påsar fulla med begagnat presentpapper, snörstumpar, ljusstumpar mm. Vi fyllde en container.
    Men dom är ju uppväxta på ett annat sätt. Det skulle inte slösas eller kastas i onödan så samtidigt förstår jag varför vi hade så mycket att städa.
    Vi hade iaf lite lättare att städa ur allt eftersom hon låg på sjukhus och inte var med.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.