Det var en händelse rik resa Gorge varit med om . Om ni läst i Gästboken. Men nu har han tydligen akcepterat namnet Benjamin på sin buss. Man får ju lite funderingar om man ska ut och åka vintertid vilka bekymmer det kan bli. Men våra fordon har ju gått i trafik året runt förut i sina tidigare liv så vist ska dom funka nu också. . Men man lär av misstagen, Och det bästa att man törs tala om vilka missar man gjort.
Jag vet inte om jag skulle rekommendera vinterutflykter med våra stora bussar. 1. Det är för jävla kallt. 2. Man borde ha tänkt på att rensa tankarna från kondens. 3. Man kanske skulle ha hällt sprit i luftsystemet (inte bara i sig själv). 4. Kolla extravärmaren innan du sticker iväg. 5. Hitta en elstolpe så du kan köra 230 volt. 6. Ladda batterierna ordentligt. 7. Framrutan är väldigt hög när man skall använda isskrapan. 8. Låsen fryser också – använd låsolja eller se till att ha en cigarettändare. 9. Dieselförbrukningen blir väldigt hög.
Ja där ser man va tokigt det kan bli. Jag ska absolut inte ge mig ut på nån vintertur med Skräcken för jag har ingen spritburk, och hur skulle jag bli om jag hällde i mig spriten? Nä tacka vet jag en liten glögg (jag kunde inte vänta med att öppna flaskan till nästa helg)
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.