Hem Forum Husbussar Underhåll & reparation Glapp styrled, behöver ny bakre länkarm

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Roger HBV341
    Deltagare

Hej på er,

Mina försök att få bussen genom besiktningen har kommit till glapp styrled. Det är väl bara att byta/ renovera p-änden tänkte jag men ack. Tidigare ägaren hade vid senaste renoveringen svetsat ihop p-änden som dessutom är pressad på länkarmen så jag behöver en ny bättre begagnad bakre länkarm med p-ändar. Alltså den som går från bakre pitmanarmen och till hjulet.

Min buss är en volvo B58-60 från -71. Var kan jag få tag i en sådan?
    Jag mailade värmlandsbussveteraner för en tid sedan men har inte fått något svar där. Det är möjligen inte någon som har en liggande?

//Roger

Roger HBV341
    Deltagare

Söker nr 44 på bifogad bild. vet ej om denna varierar mellan årsmodeller dock.

husbussens
    Deltagare

Hej Roger.
    Kontakta Rolf Carlsson HBV 13 070 5870013 eller 0533 70013.

Rolf har några B 58 stående som reservdelsbussar.

MEN MÄT AVSTÅNDET CC måttet på p ändeen på ditt stag först så du vet hur långt det är.

Roger HBV341
    Deltagare

Synd att jag inte kunde ge mig till tåls lite längre. Nu har jag köpt ett nytt på volvo för helt overkliga summor :chock :chock :chock . :cry: :cry: :cry:

Tack för tipset Tommy jag behöver troligen något mer längre fram.

//Roger

CITAT(Tommy HBV 1 @ 28 Sep 2017, 06:24 ) [snapback]20507[/snapback]

Hej Roger.
    Kontakta Rolf Carlsson HBV 13 070 5870013 eller 0533 70013.

Rolf har några B 58 stående som reservdelsbussar.

MEN MÄT AVSTÅNDET CC måttet på p ändeen på ditt stag först så du vet hur långt det är.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.